Gå til innhold

Ny gamer ca 13k... Har 2 oppsett hvilken er smartest?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vet at e8400 skal være bedre til spill enn q9450, men uansett vil jeg ha 4 kjerneprosessor...

jeg vet også at 32bits os ikke tar nytte av mere enn 4 gb ram, men jeg har hørt at den kan overskrides med sp1

og hvilket p35 hk er å anbefale??

Du har nok misforstått, grunnen til at et Vista 32bit OS med 4GB minne vill vise at den har 4gb er pga at mange PC levrandører og produsenter har lagt press på Microsoft til å gjøre så SP1 sier at du har 4GIG ytelse selv om den ikke klarer å utnytte det. Dette fordi "Ola forbruker" ikke kan noe spes om PC og derfor vil klage til kundeservice når han ser at han bare får utnyttet et sted mellom 3-3,4GB av sine 4GB.

Konklusjon : SP1 gjør ikke at 32bit vista tar i bruk mer av minnet , men deriomt bare lurer "ola forbruker" til å ikke ringe kundesupport til pcelevrandørene.

Endret av T3rror
Lenke til kommentar
Uansett hvordan man vrir og vender på det så kan ikke 32bit ta mer enn 4GB. Et 32-bit operativsystem kan ikke bruke minneadresser som er større enn 32 bit, altså 2^32 forskjellige adresser. Dermed blir det heller ikke mulig å adressere mer enn 2^32 byte minne, altså 4294967296 byte eller 4 GB.
Det er mulig med PAE. Jeg vet at det er en stygg hack som egentlig ikke er relevant, men når du skriver "uansett hvordan man vrir og vender på det", så ber du bare om trøbbel.

Tok kanskje litt for hardt i der og beklager det.

Lenke til kommentar

Fungerer helt ræva? Da må du forklare mer, vet at 790i spiser HD'er selv etter den såkallte BIOS fiksen så om det er det du referer til.

Ellers skal det i teorien funke like greit som ett Intel brikkesett om du ikke sulteforer det på RAM.

Lenke til kommentar

Siden den føste siden og litt av den andre gikk med på en diskusjon på hva som er forskjellen på 32 og 64 bist os og siden folk ikke har plokka opp alle spørsmola mine snakket jeg med naboen min og vi satte opp et tredje oppsett som er med skjerm til litt over 13000...

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=75881.

kan noen hjelpe meg med dette da og ikke starte en 32 vs 64 bits krig?? :sleep:

Lenke til kommentar

Ehhhm....

790i ultra skal jeg uansett ikke ha!!

og pleace ikke diskuter her om det er best på 32 eller 64 bits system

Og er det noen som forstår hva jeg skirver?!?!?!?!?!?!?!

Endret av Agurksalat
Lenke til kommentar
Ehhhm....

790i ultra skal jeg uansett ikke ha!!

og pleace ikke diskuter her om det er best på 32 eller 64 bits system

Og er det noen som forstår hva jeg skirver?!?!?!?!?!?!?!

Er Asus Rampage Formula bedre enn XFX nForce 790i Ultra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...