Gå til innhold

Bk: tre bilder av snøbrøyting

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sitter å ser gjennom vinterens bilder. Disse to av min far som brøyter er ganske mørke i utgangspunktet, de er tatt med iso1600 og lukkertid 1/800s og 1/1000s, og det var egentlig litt for mørkt til å bruke så rask lukkertid men må man så.. ja. Bildene viser min far mens han åpner veien frem til huset sitt. 800 meter med vei, ikke privat men kommunalt eid, som han sloss med hele vinteren (Finnmarks-vinteren vel og merke.) fordi kommunen ikke vil sende traktor innom, da de mener det blir for dyrt. På de verste dagene, som denne, så bruker han mange liter bensin på¨firehjulingen og bruker hele formiddagen på å åpne veien. Og da er det kjipt når man hører det blåser opp til natta igjen..

Så da er det vel på tide med bildene.. noen som har synspunkter? Er det bare "minnebilder" dette eller syns dere noe om dem?

''''''''''''

EDIT_ Legger til ett bilde til istedenfor å lage ny tråd.

Dette er ISO200, lukkertid 1/400sek. Dette liker jeg selv litt, tenkte først prøve å klone bort stolpen men ombestemte meg.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kommentarene. Jeg har lagt til ett bilde i førstepost etter at disse kommentarene ble lagt inn.

greie bilder, tross høyt støynivå og kanskje litt mørke bilder.

likte definitivt nr.1 best, for synes det ble litt mye snø, som sperret for objektet.

men helt greie bilder.

Ja, støyen er definitivt tilstede her. Har lysnet bildene så mye som mulig, stilt levels men ikke rørt USM eller andre støygenererende greier. Så det er "ekte støy" pga dårlig lys.

Ville mulig økt sort nivået noe kansje?

Er relativ mørke bilder, men det hjelper en del på snø bilder, med lite detaljer syntes jeg selv..

Med å øke sortnivået er jeg ikke sikker på hva du mener. I levels? Curves er jeg ikke kjent med om det er der man gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...