Gå til innhold

XPS 1710 - IDE eller S-ATA? [løst]

Anbefalte innlegg

Må ha meg ny disk i min Dell XPS 1710, men jeg må finne ut om det er IDE eller S-ATA disk jeg skal bestille. Noen som vet?

Den er vel fra august-september i 2006, hvis det har noe å si.

*edit*

Kanskje jeg skulle ha oppgradert RAM med det samme. Noen som vet hvilke brikker som passer?

Endret av hagfors
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAM-en er DDR2-667. Harddisken finner jeg ikke stort om, men det er sannsynlig at det er S-ATA. Du kan se det rimelig kjapt om du skrur den ut og ser på tilkoblingen. IDE er bred med mange pinner (det kan være en adapter festet på de), mens S-ATA er smal og minner om en bred USB-plugg uten metallet rundt.

Lenke til kommentar

Har bare kviet meg litt for å begynne å åpne bærbaren, helt irrasjonelt så klart, siden jeg like vel må inni der for å bytte ut komponenter under oppgraderingen. Kan dermed slå fast at det er S-ATA disk som brukes i disse maskinene, Hitachi Travelstar for å være eksakt.

Regner med jeg går for Seagate sin 200 GB 7200 RPM disk med G-Force protection til en 850-900kr. Mest fordi diskene på 250 og 320 GB ikke er på lager noe sted. :)

Så også på RAM brikkene. De virket veldig korte synes jeg, i forhold til de brikkene jeg har sett før. Heter dette noe spesielt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...