kholand Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Inntil nylig så klarte jeg å ta omkring 3,5bilder i sekundet, slik som reklamen lover, men idag så vil ikke kameraet ta mere enn to bilder i burst, samme hva jeg prøver av instillinger. minnekortet er det jeg har brukt siden jeg kjøpte kameraet, et sandisk ultra 2 SDHC 8gb. sikkert en filleting jeg har glemt å sjekke -hva da? hjelp meg! Endret 21. juni 2008 av kholand Lenke til kommentar
buitre Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Inntil nylig så klarte jeg å ta omkring 3,5bilder i sekundet, slik som reklamen lover, men idag så vil ikke kameraet ta mere enn to bilder i burst, samme hva jeg prøver av instillinger.minnekortet er dets jeg har brukt siden jeg kjøpte kameraet, et sandisk ultra 2 SDHC 8gb. sikkert en filleting jeg har glemt å sjekke -hva da? hjelp meg! Du kan alltid prøve å tilbakestille alle instillinger( clear settings). Da vil kameraet gå tilbake til de oprinnelige instillinger fra fabrikk. Nå har jeg kun gjort dette på min 30D en gang, grunnet en feil jeg ikke klarte å rette opp. Minuset er at man starter helt på nytt med kameraet, inkl. klokkeslett og dato. Endret 20. juni 2008 av buitre Lenke til kommentar
pederk Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Prøv å skru av autofokusen og sørg for at kameraet ikke står i one-shot, men i kontinuerlig bildetaking eller hva det nå heter. Så setter du kameraet i M (på hjulet på toppen) og setter lukkertiden til noe raskt, og prøver igjen. Om det jeg sier er gresk så kommer du litt lenger ved å lese litt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679 Lenke til kommentar
kholand Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Kameraet skal ikke behøve å stå i MF for at kontinuerlig funksjonen skal virke. autofokusen står i one-shot, bruker nesten alltid M. hjelper ikke å endre til rask lukkertid heller. trodde kanskje det var minnekortet som drev ap med meg, så jeg formaterte dette, men uten at det hjalp. prøvde så et annet kort, et sandisk extreme 3 2gb. heller ikke dette hjalp. forsøkte så å endre bildekvaliteten fra L til S, men heller ikke dette gjorde at jeg kunne ta flere enn to bilder i kontinuerlig modus, kjenner jeg begynner å bli litt irritert nå... slik skal det IKKE være. Jeg slettet innstillingene, men det var fortsatt spor etter meg. er det en metode for fullstendig reset? fant ikke noe i manualen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg slettet innstillingene, men det var fortsatt spor etter meg. er det en metode for fullstendig reset? fant ikke noe i manualen. Ta ut Batteriet og backupbatteriet og vent noen minutter. Lenke til kommentar
kholand Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 backup batteriet? hvor sitter dette? Lenke til kommentar
Ruhell Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Eg trur hastigheten synker om det lagrer både RAW+jpg, har du satt det til det??? Rune Lenke til kommentar
kholand Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 nei. fyrer i L fine Lenke til kommentar
pederk Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Kameraet skal ikke behøve å stå i MF for at kontinuerlig funksjonen skal virke. autofokusen står i one-shot, bruker nesten alltid M. hjelper ikke å endre til rask lukkertid heller. Men har du prøvd å sette det i MF? Mener bare at du bør ha kartlagt alt du kan før du stikker ned til fotobutikken og ber om nytt kamera, for det høres ut som om det er det du må gjøre. Endret 20. juni 2008 av pederk Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 backup batteriet? hvor sitter dette? Hvis 450D er likt 400D og 30D så skal det sitte i samme lomme som det vanlige batteriet,du ser at det er et lite deksel der som det står CR/CV XXXX eller noe sånt,også står det 2V. Lenke til kommentar
kholand Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 prøvde MF nå: ingen bedring ikke noe ekstra-batteri i luka til batteriet nei Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) prøvde MF nå: ingen bedring ikke noe ekstra-batteri i luka til batteriet nei Lastet ned bruksanvisninga til 450D. Står der et 450D har innebygd sekundær bakupbatteri,så da er det desverre ikke noe løst batteri du kan ta ut. Hvis du vil ha manualen på PC´n så kan du laste den ned her http://support-au.canon.com.au/EN/search?c...amp;menu=Manual Edit; det står i bruksanvisningen at i AI servo AF mode kan type motiv og hvilkent objektiv du bruker gjøre at serietaging av bilder blir langsommere. side 63 i pdf formatet. Endret 20. juni 2008 av Nautica Lenke til kommentar
kholand Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 har lest det om AI servo mode, og at serieopptak kan gå tregere. men jeg bruker kun one-shot af Lenke til kommentar
kholand Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Slettet alle instillinger en gang til, inkludert brukerinstillinger (C.Fn) og nå virker kameraet som det skal igjen. Instillingen som gjorde at kameraet ikke klarte mere enn 2 biler i serie var: C.Fn 2: 4 -"Høy ISO støyreduksjon", altså, med denne instillingen aktivert, så klarte ikke kameraet å ta mange bilder etterhverandre i kontinuerlig modus. stoppet opp etter to bilder, opptatt i to sekunder, før det tok to nye bilder. Kan noen andre med EOS 450D prøve å se om denne instillingen har innvirkning på hastigheten på deres kamera? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Jeg mener å huske at det samme gjelder for mitt D80. Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Kan noen andre med EOS 450D prøve å se om denne instillingen har innvirkning på hastigheten på deres kamera? Den har jeg vært borte i. Den sinker det meste av ting den der. Jeg merket at det tok lang tid før bilet kom opp på skjermen. Det er på en 30D. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå