Stark Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hallo! Har nylig kjøpt en brukt HP PentiumII 400Mhz og plassert 2 gamle harddisker i den (har tilsammen 3 disker i den nå). Når jeg slår på maskinen hører jeg bare ca.2 sekunder med "tikking" fra harddisken, men skjermen er helt svart og ingenting skjer. Har forsøkt å koble fra 2 av diskene i tilfelle strømforsyningen ikke er kraftig nok, men ingen forandring. Har selvfølgelig kontrollert at alle kabler er godt festet og har ikke rørt noen verdens ting unntatt å sette inn 2 ekstra disker... Noen tips? Lurer også på om noen har vært borti en type strømkabel av typen som går fra strømboksen og rundt til disker/hovedkort; pluggen som festes på hovedkortet er avlang og har kun èn rad med pins (standarden er vel gjerne to rader med pins). Tror den heter noe sånt som HP Vectra v6. Nå ble det kanskje 2 teite spørsmål her, håper at noen kanskje kan svare Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Det kan jo være at PSU er gåen. Sjekk med et voltmeter. Den pluggen du nevner kan være 6-pins Aux power, men det er også mulig at det er noe HP har funnet på slik at det ikke er standard. En god side med diverse PSU bilder: http://www.highpowersupply.com/product-ps.htm Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Dette minner meg om mitt havarerte hovedkort, var samme symptoma i allefall. Du må berre bruke elemineringsmetoden og sjå kva slags komponentar som virkar. Ta ut alt utenom ei minnebrikke og skjermkortet og ein harddisk og bygg deg oppover. Startar det ikkje med det mest elementære i, så er det psu eller hovudkortet som har tatt kvelden. Sjekk også om nullstillingsjumperen til cmos står riktig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå