Gå til innhold

Hvilket kamera skal jeg Kjøpe? Trenger seriøst hjelp

Anbefalte innlegg

hei.

jeg vil kjøpe speilreflekskamera, til selvsagt å ta bilder med.

Jeg vil bruke maks 4000 tusen kroner. Men siden jeg bor på svalbard slipper jeg

å betale moms. Så Et kamera til 5000 på nette eller nede koster kanskje bare 4000 her.

Det jeg vil ha er:

- Et kamera som er enkelt å forstå, men vist man setter seg inn i det kan man gjøre mye kult.

- Et kamera som tar gode bilder

- Et kamera som er relativt kjent som man lett kan kjøpe ekstra utstyr som linser osv.

- Et kamera som kan ta mange bilder veldig kjapt. (her ser dere at jeg er nybegynner, denne funksjonen hetter sikkert noe på kameraspråk:D hehe)

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du cashback på svalbard,så hadde jeg gått for Canon 40D. den har både liveview og rask serietagning av bilder og større søker.

Da får du et gromt kamera,kanskje litt mere og sette seg inn i,men du vil ikke angre etterpå.

Et gjengse råd her på forumet er og prøve mange forskjellige kameraer,da det er stor forskjell på hvordan kameraene er å holde i.

Lenke til kommentar
nei, fordi det ikke er moms på brukt.

Sikker på det?

Ved bruktkjøp fra privatpersoner er det ikke moms!

Ved bruktkjøp fra butikker er det moms på verdiøkningen [diff. mellom kjøpspris og salgspris.] (dvs butikkens avanse og omkostninger).

Lenke til kommentar

ja brukt kan være smart det, men når han slipper moms på nytt, tror jeg man må litt opp fra det som blir nevnt som prisklasse her for at det skal lønne seg! husk at de som selger brukt i norge har betalt moms da de kjøpte, den vil de ha igjen!

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...