Eirik89flo Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 hei. jeg vil kjøpe speilreflekskamera, til selvsagt å ta bilder med. Jeg vil bruke maks 4000 tusen kroner. Men siden jeg bor på svalbard slipper jeg å betale moms. Så Et kamera til 5000 på nette eller nede koster kanskje bare 4000 her. Det jeg vil ha er: - Et kamera som er enkelt å forstå, men vist man setter seg inn i det kan man gjøre mye kult. - Et kamera som tar gode bilder - Et kamera som er relativt kjent som man lett kan kjøpe ekstra utstyr som linser osv. - Et kamera som kan ta mange bilder veldig kjapt. (her ser dere at jeg er nybegynner, denne funksjonen hetter sikkert noe på kameraspråk:D hehe) Mvh Eirik Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Mitt første kamera er Canon EOS350D.. Veldig fornøyd med det, men nå får du jo bedre kameraer til en billigere penge. Skal du til USA i den nærmeste fremtid så kjøp det der, der er det sjit-billig Lenke til kommentar
Eirik89flo Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Ingen andre som kan komme med innspill? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Prøv denne: http://www.tek.no/finn/kamera Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Kjøp deg et pent brukt Canon EOS 400D! Du finner nok noen av dem på foto.no. Så kan du kjøpe for eksempel et Tamron 17-50mm f/2.8 objektiv i tillegg. Samt kanskje en telezoom. www.foto.no/bruktmarked er et fint sted å begynne! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Canon 400D Nikon D40 og D40x Sony A200 Olympus E-420 og E-510/520. Pentax K200D kan være innenfor rekkevidde i din prisklasse. Ellers får du som allerede nevnt veldig mye snaks brukt. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 brukt er idiotisk når du uansett har momsfritak! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Huh?! Han kan da fortsatt trekke av momsen.. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 nei, fordi det ikke er moms på brukt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Får du cashback på svalbard,så hadde jeg gått for Canon 40D. den har både liveview og rask serietagning av bilder og større søker. Da får du et gromt kamera,kanskje litt mere og sette seg inn i,men du vil ikke angre etterpå. Et gjengse råd her på forumet er og prøve mange forskjellige kameraer,da det er stor forskjell på hvordan kameraene er å holde i. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Prøv denne: http://www.tek.no/finn/kamera hmm lurer på hva slags data denne baserer seg på... Sjekk kjøpeguiden som ligge som sticky her Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Prøv denne: http://www.tek.no/finn/kamera hmm lurer på hva slags data denne baserer seg på... Den baserer seg på karakterene vi har gitt de ulike kameraene vi har testet, i de ulike kategoriene. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 nei, fordi det ikke er moms på brukt. Sikker på det? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 nei, fordi det ikke er moms på brukt. Sikker på det? Ved bruktkjøp fra privatpersoner er det ikke moms! Ved bruktkjøp fra butikker er det moms på verdiøkningen [diff. mellom kjøpspris og salgspris.] (dvs butikkens avanse og omkostninger). Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 nei, fordi det ikke er moms på brukt. Sikker på det? Har du noengang kjøpt noe brukt av f.eks naboen, og han har laget faktura med spesifisert moms? Jeg tviler. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Nei, men jeg trudde det var mulighet for å trekke fra likevel. Beklager Dog, jeg synes fortsatt ikke trådstarter skal se bort fra at bruktkjøp kan være lurt Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) ja brukt kan være smart det, men når han slipper moms på nytt, tror jeg man må litt opp fra det som blir nevnt som prisklasse her for at det skal lønne seg! husk at de som selger brukt i norge har betalt moms da de kjøpte, den vil de ha igjen! Endret 21. juni 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå