E.Everett Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 vi kjøpte en A3 1.8 T. det er greenfilter på den. særriøst. det er noe drit på varme sommerdager så er det kansje 100 hk på den. er det vått å kjølig ute så spinner den ut 3 gire på 0 problem. æ ville beholdt det orginale Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 vi kjøpte en A3 1.8 T. det er greenfilter på den. særriøst. det er noe drit på varme sommerdager så er det kansje 100 hk på den. er det vått å kjølig ute så spinner den ut 3 gire på 0 problem. æ ville beholdt det orginale Hadde det stemt det du hadde sagt (at det var filteret som var årsaken), hadde du hatt lite effekt når det var kaldt ute også. Problemet med feilmontering er at den suger varm luft fra motorrommet, ikke frisk "kald" luft fra omgivelsene. Lenke til kommentar
E.Everett Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 vi kjøpte en A3 1.8 T. det er greenfilter på den. særriøst. det er noe drit på varme sommerdager så er det kansje 100 hk på den. er det vått å kjølig ute så spinner den ut 3 gire på 0 problem. æ ville beholdt det orginale Hadde det stemt det du hadde sagt (at det var filteret som var årsaken), hadde du hatt lite effekt når det var kaldt ute også. Problemet med feilmontering er at den suger varm luft fra motorrommet, ikke frisk "kald" luft fra omgivelsene. så du sier at rett påmontering er at du skal sag håll i panseret for at filteret skal stikke ut ?? ikke faen:P da ryker 20.000 når bilen selges ^^ Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Evt ha et rør et sted fra fronten som gir frisk luft til filteret. Jeg har filteret mitt i en "boks" av stål for å unngå at det trekker inn varm luft fra motoren. Har et rør fra fronten av bilen koblet inn i denne boksen + at boksen kan suge luft fra luftkanal under frontvinduet. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 vi kjøpte en A3 1.8 T. det er greenfilter på den. særriøst. det er noe drit på varme sommerdager så er det kansje 100 hk på den. er det vått å kjølig ute så spinner den ut 3 gire på 0 problem. æ ville beholdt det orginale Hadde det stemt det du hadde sagt (at det var filteret som var årsaken), hadde du hatt lite effekt når det var kaldt ute også. Problemet med feilmontering er at den suger varm luft fra motorrommet, ikke frisk "kald" luft fra omgivelsene. så du sier at rett påmontering er at du skal sag håll i panseret for at filteret skal stikke ut ?? ikke faen:P da ryker 20.000 når bilen selges ^^ Nei, men det nytter tydeligvis ikke å fortelle deg hvordan et filter skal monteres riktig. Lenke til kommentar
E.Everett Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 vi kjøpte en A3 1.8 T. det er greenfilter på den. særriøst. det er noe drit på varme sommerdager så er det kansje 100 hk på den. er det vått å kjølig ute så spinner den ut 3 gire på 0 problem. æ ville beholdt det orginale Hadde det stemt det du hadde sagt (at det var filteret som var årsaken), hadde du hatt lite effekt når det var kaldt ute også. Problemet med feilmontering er at den suger varm luft fra motorrommet, ikke frisk "kald" luft fra omgivelsene. så du sier at rett påmontering er at du skal sag håll i panseret for at filteret skal stikke ut ?? ikke faen:P da ryker 20.000 når bilen selges ^^ Nei, men det nytter tydeligvis ikke å fortelle deg hvordan et filter skal monteres riktig. har enda ikke skjønt vitsen med å bytte filter når det ikke gir mere effekt ^^ eneste er at det blir en stugg lyd når du slipper gassen eller girer ^^ Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 vi kjøpte en A3 1.8 T. det er greenfilter på den. særriøst. det er noe drit på varme sommerdager så er det kansje 100 hk på den. er det vått å kjølig ute så spinner den ut 3 gire på 0 problem. æ ville beholdt det orginale Hadde det stemt det du hadde sagt (at det var filteret som var årsaken), hadde du hatt lite effekt når det var kaldt ute også. Problemet med feilmontering er at den suger varm luft fra motorrommet, ikke frisk "kald" luft fra omgivelsene. så du sier at rett påmontering er at du skal sag håll i panseret for at filteret skal stikke ut ?? ikke faen:P da ryker 20.000 når bilen selges ^^ Nei, men det nytter tydeligvis ikke å fortelle deg hvordan et filter skal monteres riktig. har enda ikke skjønt vitsen med å bytte filter når det ikke gir mere effekt ^^ eneste er at det blir en stugg lyd når du slipper gassen eller girer ^^ KN filter lager ikke pop-off lyd, hvis det er det du mener.. Lenke til kommentar
E.Everett Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 vi kjøpte en A3 1.8 T. det er greenfilter på den. særriøst. det er noe drit på varme sommerdager så er det kansje 100 hk på den. er det vått å kjølig ute så spinner den ut 3 gire på 0 problem. æ ville beholdt det orginale Hadde det stemt det du hadde sagt (at det var filteret som var årsaken), hadde du hatt lite effekt når det var kaldt ute også. Problemet med feilmontering er at den suger varm luft fra motorrommet, ikke frisk "kald" luft fra omgivelsene. så du sier at rett påmontering er at du skal sag håll i panseret for at filteret skal stikke ut ?? ikke faen:P da ryker 20.000 når bilen selges ^^ Nei, men det nytter tydeligvis ikke å fortelle deg hvordan et filter skal monteres riktig. har enda ikke skjønt vitsen med å bytte filter når det ikke gir mere effekt ^^ eneste er at det blir en stugg lyd når du slipper gassen eller girer ^^ KN filter lager ikke pop-off lyd, hvis det er det du mener.. den forsterker den i allefall ^^ Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Denne såkalte "pop-off" lyden kommer kun om du har en motor med turbo og dumpventil. Om et KN filter er med på å "forsterke" pop-off lyden, veit jeg ikke. Lenke til kommentar
E.Everett Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Denne såkalte "pop-off" lyden kommer kun om du har en motor med turbo og dumpventil. Om et KN filter er med på å "forsterke" pop-off lyden, veit jeg ikke. jo. turboen å allt det dærre høres mye mere når du setter på en sånn^^ egentli så skjønna æ ikje vitsen med å bytt ^^ Lenke til kommentar
Spifflelight Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Den måleren du nå har hengende løs er nok luftmengdemåleren, og den skal IKKE henge løst. Motoren går på feil blanding (Bensin/luft), og kommer heller ikke til å gå skikkelig. Skaff deg heller en adapter, mellom luftfilter og luftmengdemåler. Kjører du for lenge med feil blanding så kan det oppså store motorskader, og du risikerer å ødelegge/tette katalysatoren, noe som fort blir dyrt. Angående KN-filter og pop-off lyd= På turbobiler med resirkulerende dumpventil (Der luften blir "dumpet" tilbake i innsuget, i stedet for ut i lufta), så vil et KN filter forsterke/slippe ut mer lyd. Men, gjør deg selv og bilen en tjeneste, sett LMM på plass igjen! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Har satt tilbake til originalfilteret for en stund siden.. Men fant ut at det var en temperaturmåler, så det var visst ikke så ekstremt farlig. Den kunne faktisk ligge "å slenge" så lenge den var i nærheten av filteret. Men jeg monterer ikke KN filteret igjen før jeg har et rør som jeg kan sette måleren i. Takk for gode svar folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå