Gå til innhold

Retrotest: Ericsson T39


Anbefalte innlegg

Nesten Riktig A-Jay ;) Må ikke glemme at ericsson og nokia kom nærmest samtidlig med mobiler som du kunne skifte deksel på . Orm og deksel var det hippeste på starten av 2000 tallet :D

 

Ericsson kom med denne, som alså hadde utskiftbart deksel frampå

 

GA628 :love:

 

787px-Ericsson.jpg

 

 

Likte godt den telefonen, men batteriet falt dessverre ofte av. Det var veldig dårlig festet i bakkant. Jeg fikk levere den tilbake, og fikk pengene tilbake, etter jeg enkelt kunne vise selgeren problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var det ikke Siemens C/S/M 35-modellene som hadde dette? Jeg kan huske at jeg hadde labyrintspill på min C35. Men det er dog veldig mulig at T29 også hadde dette.

Hmm, når du sier det så er det ikke helt usannsynlig at jeg forveksler med Siemens C35i som jeg også hadde.

Hadde en C35i selv en gang i tiden (fantastisk telefon) og den hadde dette spillet du beskriver, Simen.

 

For øvrig er T39 en telefon jeg aldri har eid, men som jeg gjerne skulle ha.

Lenke til kommentar
Nesten Riktig A-Jay ;) Må ikke glemme at ericsson og nokia kom nærmest samtidlig med mobiler som du kunne skifte deksel på . Orm og deksel var det hippeste på starten av 2000 tallet :D

 

Ericsson kom med denne, som alså hadde utskiftbart deksel frampå

 

GA628 :love:

 

787px-Ericsson.jpg

 

GA628 ja, min første telefon. Husker det var en kode man kunne trykke mens telefonen ringte, hvis man nådde det før mottakeren svarte registrerte ikke opratøren at man ringte, ergo kostet det ikke noe :D

 

Min GA628 var "pimpet" med tynt batteri og kort antenne med lys som blinket når den ringte. Det var tider!

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
GA628 ja, min første telefon. Husker det var en kode man kunne trykke mens telefonen ringte, hvis man nådde det før mottakeren svarte registrerte ikke opratøren at man ringte, ergo kostet det ikke noe :D

 

Min GA628 var "pimpet" med tynt batteri og kort antenne med lys som blinket når den ringte. Det var tider!

 

Samme her :D Min var også pimpet med kortere antenne og tynt batteri. Så hadde jeg grønt deksel på front

 

Som du sier : Det var tider det gitt. Som jeg savner fra tid til annen

Lenke til kommentar

Tipper ebay dobler salget sitt av disse "retrotelefonene" etter amobil sine ukentlige artikler. :wee:

 

Aldri hatt denne, men ble imponert over testen! Batteritiden er jo helt vill (det var og er vel til en viss grad (Sony )Ericsson sin styrke), og e-mail støtte ble jeg slått ut av.

Lenke til kommentar

Steike, jeg hadde selv en C35i. En alldeles nydlig telefon. Ingen telefoner jeg har hatt verken før eller senere har vært så god å holde. Lå perfekt i min hånd. Den var veldig liten og hendig. En tanke lite display. Veldig gode knapper og lydkvaliteten var helt brilliant. Om den var bedre enn dagens mobiler kan jeg ikke huske, men alle de andre mobilene jeg prøvde den gangen var plaget av knitring og brus. Ikke denne. Ble skuffa da jeg testa oppfølgeren (var det C45 tro?). Masse brus i lyden, så C35i ble mitt følge ganske lenge.

Lenke til kommentar
Det vet jeg ikke, men det forundrer meg ikke om man kunne sende filer, synkronisere adresseboka og formidle internettforbindelse med den.

 

Slik jeg husker det så kunne man sende kontakter over bluetooth. Siden mp3-spiller på mobilen ikke var normalt den gangen, og skjermene var knøttsmå, så fungerte det nok ikke å sende skikkelige filer.

Lenke til kommentar

Faktisk ville jeg likt en retrotest av Ericsson R380, som jeg mener er en av de aller første virkelige profftelefonene med touchscreen. Hadde det dritgøy med en Othello-klone! Tapte 80% av gangene...bare synd begge de to eller tre her i huset er helt plukket fra hverandre og skjermene knust. Forgjengeren R320 vet jeg ligger et sted...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...