Gå til innhold

Retrotest: Ericsson T39


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dekslene er nemlig så grove, byggekvaliteten så lav og materialene så simple at vi skulle trodd det var en kopi vi holdt i hånden.

Jeg synes aldri den føltes så veldig billig og viktigere: faen så mye juling denne mobilen tålte. Er faktisk den mobilen jeg har hatt som har tålt mest.

 

En kamerat av meg hadde samme og mistet den foran en bil som kjørte over den, men joda den funket etterpå den. Jeg mistet også denne mobilen mye, gjerne i ifar mens jeg syklet osv... Den hadde alltid litt problemer rett etter skaden, men etter noen timer så fungerte den brillefint igjen. Det som ble dødsstøtet for min var at den havnet i sjøen. Uviten som jeg var visste jeg ikke at jeg burde med en gang skylle den og tørke den, så en døde etter det. Men det ikke så veldig mange mobiler som tåler saltvann.

 

Hvis jeg husker rett så slo denne mobilen mange mobiler i ITavisen sin "vann dysj test"(for å teste hvor mye fuktighet de tålte) og slå bla. telefoner som reklamerte for å tåle fuktighet. (Noe T39 ikke "offisielt" var myntet på.) Og batteriet... det varte faktisk nesten 2 uker, slik som specse sa. (Dagens mobiler varer jo knapt noen dager, det er i hvertfall min erfaring.)

 

T39 er en av de beste mobilene jeg har hatt. :)

Lenke til kommentar

Oh, sweet. Hadde denne telefonen, den var genial. Bortsett fra flippen som jeg klarte å knekke. Fikk ny telefon på forsikringen, men det skjedde en gang til og da hadde jeg kvitteringen lenger. Men det var den første telefonen jeg hadde som jeg virkelig likte godt.

Endret av MrBubbles
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært så stolt og glad for en mobil enn med T39. Og jeg har hatt mange mobiler (110-120).

 

Jeg likte utseendet, det blågrønne bakgrunnslyset, flippen, og dessuten var den god å holde i. Displayet var lite, men det var til å leve med. Teknisk sett var den meget avansert.

 

Hadde to stykker av den; en svart og senere en lyseblå. Mimre, mimre...

Lenke til kommentar
T39m fremstår som en lekemobil fra nærmeste lekebutikk.

Hva? Dette kan dere ikke mene! :ohmy:

 

T39 var jo bygget solid som en liten tanks med en ramme av støpt magnesium. Jeg vil heller kalle dagens telefoner for leketelefoner, bygget utelukkende av tynne plastmaterialer.

 

Flippen er nok litt vinglete og myk, men ramma og antenna er jo solide som betong.

 

Hva skal man med 3D og skytespill når man kan skaffe slik underholdning rett til lommen?

Lillebroren, Ericsson T29, hadde 3D-spill på en ennå mindre skjerm. Spillet het "Maze" eller "The Maze". Det var en labyrint man skulle navigere seg gjennom før en dings kom og tok deg. Det kunne minne litt om en forenklet versjon av den gamle klassikeren Wolfenstein 3D.

 

Plass til 500 kontaktoppføringer er ikke allverden i dag

Ikke? Hvor mange er det som har behov for mer? Begrensningen på 500 er et ikke-problem.

Lenke til kommentar
Synn at det ikke er "kult" med lang batterilevetid i dag :(

Enig. Synes det er trist at det ikke går an å velge telefoner med veldig lang batteritid om man ønsker det. Batteritiden bare økte og økte med Ericsson men etter storhetstiden har den bare falt og falt i jaget etter å stappe inn flere batterislukende egenskaper, som gjennomsnittspersonen kanskje bruker 10% av.

 

Jeg har aldri vært så stolt og glad for en mobil enn med T39. Og jeg har hatt mange mobiler (110-120).

Det var da svært. Ny mobil annenhver uke må nå være svært dyrt og ikke minst svært unødvendig. Ødelegger du de med vilje? Hvorfor så vanvittig bruk-og-kast?

Lenke til kommentar

Det er også egentlig synd at antennen har blitt borte, da en "utstikkerantenne" vil kunne gi bedre sende/mottaker-forhold med mindre strømforbruk = økt batterilevetid. Jeg hørte til og med om europeiske mobiletelefoner som ble påmontert en "jukseantenne" så de skulle bli mer attraktiv på det amerikanske markedet, det er jo helt på jordet.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Brukte både denne og T29, og selv om jeg likte T29 bedre, så savner jeg denne også. De var jo ikke mulige å ødelegge. Endte med at den ene ble stjålet og den andre ligger i Oslofjorden. Tenkte jeg skulle bestille en slik fra Ebay, men har liksom aldri gjort det.

Kunne lett brukt denne som hovedtelefon fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Hva skal man med 3D og skytespill når man kan skaffe slik underholdning rett til lommen?

Lillebroren, Ericsson T29, hadde 3D-spill på en ennå mindre skjerm. Spillet het "Maze" eller "The Maze". Det var en labyrint man skulle navigere seg gjennom før en dings kom og tok deg. Det kunne minne litt om en forenklet versjon av den gamle klassikeren Wolfenstein 3D.

 

Var det ikke Siemens C/S/M 35-modellene som hadde dette? Jeg kan huske at jeg hadde labyrintspill på min C35. Men det er dog veldig mulig at T29 også hadde dette.

 

Da hjalp det ikke at Ericsson lå lysår foran på batterifronten, og tilbød batterilevetider på sinnsyke 700 timer hviletid og 25 timer taletid med det største batteriet som fulgte med T39.

 

Å steike.. 25 timer taletid.. Not bad. Respekt skal de ha!

Lenke til kommentar

Min kjære gamle T39.

Beste tlfen eg noen gang har hatt. Solid som et slagskip. med mptre spiller og kamera som ekstrautstyr. Var bare å klikke på:)

Hadde den i en skuff helt til i fjor. Da ble den funnet frem pga avdød SE. Men desverre til min store skuffelse var batteriet helt død. fikk ikke liv i den i det store å hele:( Eneste tlfen som har fått gravøl og blitt holt gravøl over:)

Den er dypt savnet..

Lenke til kommentar
Var det ikke Siemens C/S/M 35-modellene som hadde dette? Jeg kan huske at jeg hadde labyrintspill på min C35. Men det er dog veldig mulig at T29 også hadde dette.

Hmm, når du sier det så er det ikke helt usannsynlig at jeg forveksler med Siemens C35i som jeg også hadde.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...