Gå til innhold

Hmm, det er visse internett-sider jeg ikke kommer inn på laptopen min, virus? (Problem fortsatt ikke løst))

Muse

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier. Min bærbare er 1 år gammel og er en Dell Inspiron 9400. Jeg har Windows brannmur og bruker NOD 32 som antivirus, så jeg skulle tro at dataen var godt beskyttet. Dermed, etter et lite besøk på MSN (uten å trykke på noen linker eller laste ned noe) var dataen min veldig finurlig. NOD 32 advarte om viruset, og jeg fikk slettet det, men det kommer stadig tilbake. Ytelsen på dataen er generelt dårligere. Team Fortress 2 er ikke lenger spillbart, mens før kunne jeg glatt spille det på maks. Også (nesten) hver gang jeg starter opp dataen, kommer det en bekjed om at Windows måtte lukke noen programmer for å klare seg videre. Hvis jeg trykker "Ok" på den knappen, fryser dataen helt.

Vel, tiden har gått og probleme har sett ut til å forsvinne smått. Men, det er et problem som har vært der hele tiden etter MSN-besøket. Det er nemlig visse sider jeg ikke lenger kan gå inn på den dataen. Akkurat nå sitter jeg på den stasjonere, på samme nettverket. Sider som diskusjon.no, google.com (jeg kommer inn på hovedsiden, men søkefunksjonen funker ikke), msn.no og mange diverse forumsider kommer jeg ikke inn på den bærbare. Disse sidene funket helt fint til det lille msn-besøket. Noe som er litt underlig, var at en gang kunne jeg faktisk gå inn på diskusjon.no med IE, men aldri har det funket siden den gang. Hva er galt?

Setter enormt pris på hjelp! :)

Endret av Muse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fortsattt ikke? Ok, det er rimelig sikkert at det er viruset som gjør dette. I ny og ne kommer det opp en melding fra NOD32 at virus ble oppdaget, og dermed tar jeg en rask scan og sletter disse. Noen ganger etter å ha gjort det, så fungerer ikke disse internett sidene. Altså, er det ingen annen løsning enn å reinstallere hele datamaskinen eller å skaffe en ny en?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hjertelig takk for svar! Det skal jeg gjøre. ;)

For å si det slik. Hvis du fikk det MSn viruset som gikk sist her for en liten stund siden Så er det MYE arbeid med å få fjernet det skikkelig.

Brukte noen timer på å få fjernet det fra en jeg kjenner. Og den hadde hektet seg fast overalt i windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...