Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passer en 2.0 opel astra 1995 motor til opel astra 1.6 1995


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har lyst å få litt mer hester i bilen min. Å kjøpe ny bil vil bli dyrt, men hvis ikke jeg finner løsning da kjøper jeg Chrysler 2.0. Men spørsmåle mitt er om det e mulig å sette 2.0 motor i 1.6 min uten å lage om alt.

Dersom jeg ikke husker helt feil så må du bytte motorfester, girkasse, drivaksler, bunnen av fjørben og ledningsnett i motor med hjerne

 

Er jo fult mulig dette dersom du har en delebil stående, men blir jo en kostbar affære dersom du må handle alt sepperat

 

Er lett nok dersom du bare bytter hele forstillingen med motor og gir i en og samme opperasjon

 

Må nesten til slutt få advart deg mot å kjøpe en Chrysler, er vell en av de bilene jeg liker minst,

er i og får seg greie biler å se til men det er vell der det stopper opp med det som er greit med en Chrysler

Endret av support81
Lenke til kommentar

Dersom du ser på annenhåndsverdien på en Chrysler, så er den betraktelig lavere enn hos andre bilmerker,

En bilselger vill som regel ikke ta en Chrysler i innbytte

Alt dette har som regel en sammenheng, rett og slett fordi det er dårlige biler

 

Motor, girkasse, bremser, klimaanlegg og det elektriske for å neven noe

Men smaken er som baken og det finnes sikkert folk som er uenige med meg, det finne alltid de som er ihuga enusiaster uansett hvilket bilmerke en måtte kritisere, men tror nok ikk det finnes så veldig mange Chrysler enntusiaster som med hånden på hjertet kan si at dette er kjempegode biler

 

Hvilken Chrysler er det snakk om forrsesten?

Lenke til kommentar
Chrysler er jo USA sitt svar på Mercedes Benz. Stratus er ekte amerikaner, med masse komfort og stil. Opel er moped til sammenligning.

Beklager men klarer ikke helt å si meg enig i denne påstanden

Klarer ikke å sammenligne en Chrysler med en Mercedes, joda den har komfort så sant den bare virker

Men å sammenligne den med en Mercedes blir ikke realistisk i mine øyner, en 95-97 modell Chrysler Stratus finner du på finn.no fra 5-10.000,-

http://www.finn.no/finn/car/used/result?CA...=926&sort=2

 

Vis meg at det finnes Mercedes i den samme størrelsen og årsmodell til samme prisen, er jo helt klart en grunn til at disse bilene bortimot blir slengt etter folk, hadde de vert like så bra i kvalitet som en Benz så hadde de nok ligget på ett helt annet prisnivå

 

Spør en bilselger eller en mekanikker om dette er en bil som er verdt å satse på, har selv jobbet som bilmekanikker i en del år og har mer en en gang fått skikkelig vondt av folk med lite penger som har handlet seg en slik bil i håp om å få seg en litt nyere bil med masse komfort og utstyr til en rimelig penge, mange som tror de har gjort en kjempehandel

men de ender ofte opp med den ene verkstedregningen etter den andre og ender til slutt opp med ett håpløst prosjekt der de har kostet på bilen mere en det den er verdt og får seg ikke helt til å selge den av den grunn, de holder derfor ut med bilen en stund til i håp om at alt som kan gå galt med bilen nå er reparert, men dette er jo sjeldent tilfelle, det tar liksom ikke slutt på problemene og utgiftene på disse bilene

 

Men har du tilgang på rimelige deler og er glad i å skru så for all del, en helt grei bil å kjøre, en helt grei bil å se til og det er en ganske så greit utstyrt bil for en rimelig penge

Lenke til kommentar

Jeg kan si meg enig. Chrysler Stratus er ikke akkurat noen kvalitetsbil. Mye feil. Men det er sikkert de som har vært veldig fornøyd også. Personlig ville jeg aldri ha kjøpt den bilen.

 

Men å bytte motor for å få den sprekere. Tja, det er vel ikke alverdens å bytte fra 90 til 115 (husker ikke helt om det var 1.8 eller 2.0 som er 115). Behold astraen som den er. Bytt evnt motor når toppakningen går, for den skal jeg skrive under på ryker på Astra. Det er en medfødt genfeil på de motorene.....

Lenke til kommentar

Filter og effektanlegg gir vell egentlig veldig få men dyre hk

Å få ut noe merkbart mere hk ut av en slik bil er vell nesten bortkastede penger i mine øyne

Ikke det at det er umulig men det koster oftest mere enn det smaker og en ender opp med å koste på motor mere i trimming en det bilen i utgangspunktet er verdt

 

Hadde bare kjørt med bilen slik den er så lenge den sviver og virker ellers, allternativt kjøpt en turbobil, da er det lettere og billiger og ikke minst mere morsomt å få ut mere hk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...