Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Regler for signering/underskrift.

Fin Skjorte

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg skal sende inn et brev på vegne av meg selv og en annen person som skal være signert av begge to.

Problemet er at vi sitter i ulike deler av landet, en underskrift fra begge byr selvfølgelig på en utfordring.

Kan jeg skrive hans navn på papiret, på en måte som er godkjent som underskrift, uten at det vil bli dokumentforfalskning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fax og brev er vel fortsatt den eneste gyldige løsningen.

Dermed er det kun fax som er et alternativ.

Edit:

En vri ville være at en av dere skriver på papiret og scanner det inn, og deretter sender det til den andre personen som har en fax tilgjengelig.

Endret av PTRN
Lenke til kommentar

Dersom din venn sender en separat fullmakt, til dit brevet skal. Der gir han deg fullmakt til å skrive under alene. Da skulle det jo være greit. Så legger du bare med et lite følgebrev med brevet (der du informerer om dette) og skriver under alene.

For å være sikker på at mottaker forstår dette kan du jo også ringe og fortelle de hva du har gjort.

Din venn skriver selvfølgelig under på fullmakten med sitt navn.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Det var en klage på et forvaltningsvedtak.

Slik jeg løste det var å skrive at jeg signerte på vegne av han andre.

Det jeg tenker er at da er det ihvertfall sendt inn og registret så får eventuelle feil i kravene til klagen tas etterhvert.

Blir det godkjent så er alt bra, og er det ikke godkjent så finnes det forhåpentligvis en løsning.

Uansett nå er brevet sendt, og takker for innspill! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...