Pysj Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Western Digital lanserer et nytt og annerledes medlem i sin serie med eksterne disker. Les mer Lenke til kommentar
Nikr0 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 hmm blei litt nysjerrige nå.. ut i fra bildet så ser det nesten ut som om deg går an å bytte diskene som ligger i boksen.. er dette muligt egentlig? Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Er det egentlig noe poeng å ha de i RAID0 siden det er USB? Jeg hadde en USB Mybook med en 400GB Sata2 disk (7200rpm) inni. Jeg syntes den var ulidelig treg i forhold til en intern disk... Den røk tilslutt da, så jeg vet ikke om det var pga det var noe galt at den var så treg... Men er det noe poeng med stripa disker hvis man ikke bruker eSATA f.eks? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 _ziggy_ tenkte akkurat det samme som meg. USB2-disker har jo uhorvelig dårlig ytelse pga overhead. eSATA er det samme som vanlig SATA, null oversetting eller ekstra overhead. Da kan striping være kult. Men denne WD-dingsen kan du bruke RAID1 på. Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) hmm blei litt nysjerrige nå.. ut i fra bildet så ser det nesten ut som om deg går an å bytte diskene som ligger i boksen.. er dette muligt egentlig? Det så ut som et falskt bilde... Altså ikke ekte... Endret 20. juni 2008 av LooperNor Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 han en slik stående i uåpnet eske hjemme, ikke hatt tid til å se på den ennu.. den jeg har fått er også med fierwier 800.. dobbelt så rask som usb2... Nå kosta den ikke noe for meg da men tror utsalgsprisen er 1800 ca for 2x500 utgaven.. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Well, de har no hatt dobbeldisk eksterdisker lenge. Har to her stående her. En begge i raid 1. Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hehe. Såg link på høyresiden her nå. http://www.hardware.no/artikler/my_book_vokser/41557 Datert 25. juli i fjor. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) I alle eksterne harddisker kan du bytte ut diskene. Viss ikke de har limt saken igjen elns. Jeg har byttet hdd i 2 forskellige eksterne bokser, var bare å skru ut noen skruer og skru inn igjen. Legger til: De har jo på en måte komt inn i saken. Endret 21. juni 2008 av O:M:A Lenke til kommentar
Largie Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Old newz... kanskje salget ikke har gått så bra? Jeg er hvertfall fornøyd med min (etter 2 returer, though). Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Mybook Mirror Edition kan også konfigureres til RAID0, for økt leseytelse, men da mister man sikkerhetsaspektet dersom en av diskene skulle feile. Må bare kommentere denne, det er lenge siden disker som kjører RAID1 leste fra kun en disk, aka, du får bedre SRIVE hastighet med Raid0. Ikke nødvendigivis bedre lesehastighet, siden flere (mener faktisk de aller fleste) av de nye Raid1 oppsettene leser fra begge diskene. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 På tide at det kom. Greit å kunne ha backup i farta! Lenke til kommentar
drvex Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Poenget med RAID0 på en ekstern USB-disk må da være at du får dobbelt så god plass som med RAID1 - ikke lese/skrivehastighet... Lenke til kommentar
Largie Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Men med RAID 0 dobler du sjangsen for diskkrasj også. Går en av de to diskene istykker forsvinner alt du har på den. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 raid 0 støtter også din 1 terabyte+ zip backup av pcen din Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 den jeg har fått er også med fierwier 800.. dobbelt så rask som usb2...hahaha Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Men med RAID 0 dobler du sjangsen for diskkrasj også. Går en av de to diskene istykker forsvinner alt du har på den. Dobler i forholdt til en vanlig disk, ja.. Men xxx større sjansje, ein et raid 1 oppsett. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå