Gå til innhold

Steinan studentby - Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har takket ja til hybel i småhusene på Steinan til høsten, og lurer litt på hvordan disse er. Er hybelene ganske fine, eller er de nedslitt og gamle? Hva bør man ha med opp? Regner ikke med at dyner og puter og slikt er der, men er det tallerker/gryter/bestikk o.l., eller må man selv stå for det? Er det muligheter for å henge bilder på veggene, eller kan man bare la slikt ligge hjemme?

Også åpen for annen info om SiT og spes. Steinan...

PS: Dama mi har fått hybel i samme huset, og bestekompisen min i nabohuset :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er god standard på hyblene ja, du må ta med dyner og puter, kan godt være det ligger igjen bestikk samt at du selvfølgelig deler med andre. Bilder er fullt mulig å henge opp. Uansett så er det slikt man går til anskaffelse av (IKEA) når man først har flyttet opp.

Lenke til kommentar

Ok, grunnen til at jeg spør er at jeg har en del slike ting liggende... (Fått diverse tallerker, glass, bestikk osv osv til jul/bursdag) Har også en del bilder og slik fra leiligheten jeg har nå. Men ellers er jeg veldig glad for at det er IKEA i Trondheim, hjelper godt på budsjettet når man skal kjøpe ting :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er noen år siden jeg bodde på Steinan, men regner med at det fortsatt er ganske ok standard. Ta med det du har av bestikk, tallerkner og annet kjøkkenutstyr, der jeg bodde var det hvertfall bare noen nedslitte, gjenglemte gryter og kanskje noe redskaper som lå igjen i skapene, alle hadde eget dekketøy. Og husk dyne og pute, det stemmer at det ikke følger med!

Ellers er det jo ganske god plass i hybelen, da, så hvis du har en kommode eller en ekstra hylle du vil ha med deg, er det plass til det! Jeg synes hvertfall det var greit i tillegg til klesskapet. Sykkel er selvfølgelig obligatorisk!

Da jeg bodde der for tre år siden måtte man henge bilder etc. på en list på veggen, man kunne ikke henge opp ting helt fritt, men dette kan jo ha blitt lempet på med årene.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Da er jeg hvertfall litt klokere :new_woot:

Gleder meg som en unge til å komme opp, skal bli knallbra! :tease:

Tenkte at jeg burde ha med dekketøy og sånt, men dumt å ta det med opp hvis det uansett hadde fulgt med.... Er jo forsåvidt greit å ha sitt eget uansett...

Jeg tar nok med litt bilder, så får vi se hva det blir plass til, sykkel blir med (selvfølgelig), mens jeg får kjøpe evnt hyller og slikt på IKEA.

Er det forresten grei plass til å sette sykkel inne i et vindfang/sykkelbu e.l. slik at den slipper å stå ute i regnet? Jeg har fått hybel i ett av husene nærmest Bunnpris.

Lenke til kommentar

OK, takk!

Tror jeg har vært veldig heldig, fikk mail i dag om at det var til nå ca 3500 som hadde søkt, og bare ca 1000 av disse hadde fått plass. Og jeg fikk tilbud om hybel i går :dribble:

Så jeg var nok en av de siste som fikk i denne omgang, de regnet med at det kom til å bli ca 100 til som fikk plass før studiestart. Er så glad jeg slapp å styre med å leie privat første året!

Bor i Arendal, og skal jobbe hele sommeren, så mulighetene for å finne noe før august da hadde nok vært begrenset...

Lenke til kommentar

Jepp, det er en veldig grei plass. Hva skal du studere? Greit sted å bo førsteåret, personlig skal jeg nok bo der ett år til. Billig, flott sted og ikke allverdens langt unna Dragvoll, gir en fin liten gåtur.

Arendal faktisk, lokalt. Hehe.

Lenke til kommentar

Skal på siv.ing. marinteknikk, så skal være fire dager i uken på Gløshaugen og en på Tyholt. Er et stykke unna Steinan, men man har da sykkel :) Vet du hvor lang tid det tar å gå eller sykle til Tyholt?

Ellers virker det som det er veldig bra miljø på Steinan (etter det jeg har sett på nettet), og det er jo veldig viktig...

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

jaja, blir vel mer liv uansett til høsten da håper jeg, skal uansett jobbe masse i sommer.

to andre spørsmål:

1. er det oppvaskmaskin i småhusene?

2. på google maps står det er ca 4.5 km på sykkel til st.olavs og gløs. og det er jo ikke så ille å sykle. Men er det mye bakker og slikt på veien som gjør det tyngre?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Er det noen som har bilde fra stuen i studenthybelen? Vet noen om hvordan systemet er med hvem som får håndvask og hvem som ikke får i forhold til nummeret på hybelen? Jeg lurer på om jeg får plass til et bord i størrelse spisebord inntil veggen, og en stor seksjon i tillegg til sofa. Er det 4x3(lengst på dør siden?) eller 3,5 x 3,5?

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...