AP-bastion Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Vel, vi er jo allerede på vei mot ghettoer her i landet. Bare se på øst- og vestkanten i Oslo. Årsaken er at vi ganske enkelt tar inn fler enn vi klarer å integrere. Det er derfor vi får problemer. Jeg hadde gjerne sett at vi kunne ha åpne grenser, men konsekvensene av det er ett Norge jeg ikke lenger ønsker å være en del av. Min tanke er at vi ikke kan ta inn fler enn vi klarer å få til å fungere i samfunnet. Vi ser bare toppen av de problemene vi kommer til å få, hvis vi fortsetter i samme spor som vi gjør nå - det er enda ikke for sent å rydde opp, men det varer ikke lenge før det er det. Øst og vest skillet i Oslo mener jeg er noe som er veldig beklagelig for en så koselig by, selvom jeg ikke syns det er noen vesentlig forskjell om jeg er på Tveita eller Røa, bor kanskje flere innvandrere på Tveita enn det gjør på Røa, det er det eneste, men so what? Bor selv i Lørenskog så må alltid reise gjennom Groruddalen for å komme til Oslo sentrum, noe jeg anser som koselig og det er faktisk ganske mye vakkert på østkanten i Oslo, så noe ghetto er det langtifra. Men selvfølgelig jeg skulle ønske det var mer sånn at innvandringen til Oslo fungerte like sterkt til vestkanten som mot østkanten, selvom jeg ikke vil gå til ekstreme steg som innvandringsstopp mot østkanten f.eks., det er jo ille. Østkanten trenger innvandrere. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Åpne grenser ville være å be om islamifisering av verden. Det er jo så godt som bare innvandrere i Oslo, spesielt i sentrum og på øst. Jeg vil anslå minst 25%, uten å overdrive. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Åpne grenser ville være å be om islamifisering av verden. Det er jo så godt som bare innvandrere i Oslo, spesielt i sentrum og på øst. Jeg vil anslå minst 25%, uten å overdrive. Som godt som BARE, blir å ta i litt. Men du har rett, 25% av Oslo's befolkning er innvandrere. Men det ser ikke jeg som et problem, mer berikelse enn noe annet. Islamifisering av verden blir et ekstremt ord å bruke da, jeg syns det er synd at man f.eks. muslimer i dag får på seg det at de kommer hit "bare for å overta" f.eks. har hørt mange sånne trist bemerkninger mot muslimer, du føler deg ikke velkommen til et land som har tatt deg i mot fra krigsherjede områder som Palestina, Afghanistan og Irak når du får sånt rettet mot deg. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg må innrømme at denne berikelsen kunne jeg lett unnvært. Finnes ingen tvil om at byen er utrolig mye mer utrygg nå som så mange innvandrere bor her og jeg klarer meg fint uten horer fra Nigeria og og tiggere fra vesteuropa. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg må innrømme at denne berikelsen kunne jeg lett unnvært. Finnes ingen tvil om at byen er utrolig mye mer utrygg nå som så mange innvandrere bor her og jeg klarer meg fint uten horer fra Nigeria og og tiggere fra vesteuropa. Men det er noe jeg er helt enig med deg i. Nigerianske prostituerte må få hjelp, og bakmennene må finnes. Tiggere fra Øst-Europa må befris fra bakmennene sine de også, og de organiserte tiggerne må slås hardt ned på. Der har de rød/grønne også bevilget penger til Oslo kommune, men de er mer interessert i å bruke det på andre ting. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Jeg forholder meg KUN til det Fremskrittspartiet SIER: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=131738Syns du kan legge av deg påstandene om at jeg kan så utrolig lite om Frp's politikk. Jeg leser det høytstående Frp-politikere som Siv Jensen og Per-Willy Amundsen sier, så får du prøve å motbevise det. Og hvor står det at vi ikke skal ha arbeidsinnvadring? Finner du en FrP politiker som sier vi ikke skal ha dette, er du god, for de sier ikke det. Så lenge disse menneskene kommer til Norge for å jobbe og oppføre seg som folk er de hjertelig velkommene til Norge. Og noe annet sies det heller ikke fra FrP... Arbeidsinnvadring og innvadring er altså ikke det samme, men det virker ikke helt som om du vil forstå dette Purejoy... Sosiale problemer vil alltid være en utfordring, that's reality. Og må si du ikke kan mye om innvandrere i Norge hvis du antar at t-bane er det eneste de kjører? Sa aldri at det var de eneste de gjorde, er jo også en del som bare sitter på ræva og motar støtteordniger, og om noen jobber på 7-Eleven og Mc'ern, så må de gjerne gjøre de for meg... EDIT: Skrivelagg Endret 7. juli 2008 av roberteh Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 De må helt klart hjelpes ja. Men det er også ingen tvil om at fastboende innvandrere øker kriminaliteten ekstremt. Jeg tror også alle tilfellene av folk som blir ranet og ikke annmelder gjør at statistikken ikke er god nok. Kriminelle innvandrere gjør rett og slett byen ekstremt mye mer utrygg. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Ja, det er ekstremt mye blind vold i deler av Oslo nå, mange som ikke tørr og gå sent hjem fra fest og det gjelder ikke bare jenter som er redde for å bli voldtatt av somaliere... Trist! Endret 7. juli 2008 av roberteh Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg forholder meg KUN til det Fremskrittspartiet SIER: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=131738Syns du kan legge av deg påstandene om at jeg kan så utrolig lite om Frp's politikk. Jeg leser det høytstående Frp-politikere som Siv Jensen og Per-Willy Amundsen sier, så får du prøve å motbevise det. Og hvor står det at vi ikke skal ha arbeidsinnvadring? Finner du en FrP politiker som sier vi ikke skal ha dette, er du god, for de sier ikke det. Så lenge disse menneskene kommer til Norge for å jobbe og oppføre seg som folk er de hjertelig velkommene til Norge. Og noe annet sies det heller ikke fra FrP... Arbeidsinnvadring og innvadring er altså ikke det samme, men det virker ikke helt som om du vil forstå dette Purejoy... http://www.frp.no/Innhold/FrP/?module=Arti...icShow;ID=37646 Per-Willy Amundsen sier jo dette. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 http://www.youareblocked.org/ Som godt som BARE, blir å ta i litt. Men du har rett, 25% av Oslo's befolkning er innvandrere. Men det ser ikke jeg som et problem, mer berikelse enn noe annet. Islamifisering av verden blir et ekstremt ord å bruke da, jeg syns det er synd at man f.eks. muslimer i dag får på seg det at de kommer hit "bare for å overta" f.eks. har hørt mange sånne trist bemerkninger mot muslimer, du føler deg ikke velkommen til et land som har tatt deg i mot fra krigsherjede områder som Palestina, Afghanistan og Irak når du får sånt rettet mot deg. I seg selv er det ikke et problem med mange innvandrere, men mange muslimer er et problem. Og det er jo et faktum at Islam er en religion som ønsker å ta verdensmakt, selv om mange semimuslimer sikkert ikke har dette som et overordnet mål. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 http://www.frp.no/Innhold/FrP/?module=Arti...icShow;ID=37646 Per-Willy Amundsen sier jo dette. Per-Willy Amundsen sier mye lurt, men ikke at vi ikke skal ha arbeidsinnvandring, kanskje at det skal være mindre enn i dag, men ikke at vi skal stoppe den, så jeg synes ikke du motbeviste dette helt enda Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 http://www.frp.no/Innhold/FrP/?module=Arti...icShow;ID=37646 Per-Willy Amundsen sier jo dette. Per-Willy Amundsen sier mye lurt, men ikke at vi ikke skal ha arbeidsinnvandring, kanskje at det skal være mindre enn i dag, men ikke at vi skal stoppe den, så jeg synes ikke du motbeviste dette helt enda Nei, men han er kritisk til liberal arbeidsinnvandring. Stikk i strid med det du har sagt, når du tilogmed har nevnt at Frp er for å øke den. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Innvandrerne har mer enn sin "fair share" når det gjelder kriminalitet her i landet. Tilfeldig? Nei. Innvandrerne må integreres slik at de ikke bare henger sammen som lim i kriminelle gjenger. Her har selvsagt etniske nordmenn et stort ansvar. Vi må legge fra oss fremmedfrykten og ta kontakt med våre nye landsmenn. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Nei, men han er kritisk til liberal arbeidsinnvandring. Stikk i strid med det du har sagt, når du tilogmed har nevnt at Frp er for å øke den. Ikke glem at FrP er mer en Per Willy, selvom han (og kanskje andre) mener at den bør begrenses, betyr ikke dette at det er FrP sin ofisielle politikk, dette må drøftes og eventuelt iverksettes ved et senere tidspunkt om nødvendig... Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Nei, men han er kritisk til liberal arbeidsinnvandring. Stikk i strid med det du har sagt, når du tilogmed har nevnt at Frp er for å øke den. Ikke glem at FrP er mer en Per Willy, selvom han (og kanskje andre) mener at den bør begrenses, betyr ikke dette at det er FrP sin ofisielle politikk, dette må drøftes og eventuelt iverksettes ved et senere tidspunkt om nødvendig... Det er Frp's innvandringspolitiske talsmann. Jeg vil si at når han sier noe sånt, så vil det skape et helhetlig inntrykk av hva Frp mener, don't you think? Lenke til kommentar
isbit Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 FrP har en fornuftig innvandringspolitikk. Bare synd de holder på med denne overtroa si akkurat som KrF. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 FrP har en fornuftig innvandringspolitikk. Bare synd de holder på med denne overtroa si akkurat som KrF. Hvilken overtro er du her sikter til? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Kristen mytologi. Du mener at FrP utøver Kristen mytolog? Hehe.. Dette er litt off-topic, men såpass artig at man må følge det opp! Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 FrP har en fornuftig innvandringspolitikk. Bare synd de holder på med denne overtroa si akkurat som KrF. Hvilken overtro er du her sikter til? Homofile får f.eks. ikke gifte seg og adoptere? Christianity at it's best. Frp sier jo selv at de forsvarer en kristen kultur i Norge, det er jo det de baserer noe av politikken sin på. Gamle kristne verdier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå