Gå til innhold

Olympus 5050 med 45 Megapiksler

Anbefalte innlegg

Jeg ble inspirert av den meget troverdige artikkelen Fujifilm Finepix A310 får 6 Megapiksler: http://akam.no/nyheter/2003_03/fujifilm_a310.html

Jeg bestemte meg for å prøve trikset i Photoshop og satte "image size" til 300% og vips hadde jeg et bilde på 45 megapixler. Akkurat som Fujifilm sier, resultatet blir ultra-smooth!

3 millioner piksler blir ikke 6 uansett hvor mye man lyver og jukser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ble inspirert av den meget troverdige artikkelen Fujifilm Finepix A310 får 6 Megapiksler: http://akam.no/nyheter/2003_03/fujifilm_a310.html

Jeg bestemte meg for å prøve trikset i Photoshop og satte "image size" til 300% og vips hadde jeg et bilde på 45 megapixler. Akkurat som Fujifilm sier, resultatet blir ultra-smooth!

3 millioner piksler blir ikke 6 uansett hvor mye man lyver og jukser.

Nei, og 50% mindre hjerneceller enn normalt kan ikke fikses

sånn uten videre det heller. (Unnskyld....;)

Interpolering før JPG-komprimering er genialt. De få som absolutt

skal ta alle bilder i TIFF format får heller bruke sparepengene på

minnekort (og resten på reserve Lion-batterier til strømslukene sine)

Kristallo, plager det deg ikke at av de 3 millioner pixler er det

bare 750.000 som ser rød farge og 750.000 som ser blå farge.

Resten ser grønt. Hvordan kan man være så frekk å kalle det

3 MP kamera når til og med fargen er interpolert???

Forbanna luringer, hele gjenget!

/1900 mAh Metallhydrider i S304'n. Namnamnam.

Lenke til kommentar

Dette innlegget var ikke ment for å underholde folk med en mental kapasitet som en kokt potet. Det var ment som en sarkastisk kommentar til en artikkel servert av Martin Lexow Wirak som vanligvis er en ganske oppegående person som burde være for god til å lage sensasjonsoverskrifter.

Det finnes meget gode grunner til at man ikke kan trylle frem piksler som aldri har eksistert. Hvis noen har beviser på det motsatte så er både jeg og NASA veldig interessert i formelen. (sarkasme igjen siden det er bevist at den formelen ikke eksisterer)

Det er en teoretisk fordel å utforme elementene i CCD brikken på en spesiell måte og bruke en interpolerings algoritme som utnytter det. Sammenligner du det med en høykvalitets fraktal-interpolering fra en normal CCD brikke av høy kvalitet så er forkjellen veldig liten.

Lenke til kommentar

Det ser teit ut at overskriften i artikkelen går over to linjer.

Egentlig hadde jeg tenkt å skrive "interpolert oppløsning" etter resten av overskriften, men det var rett og slett ikke plass.

De som tar seg tid til å lese ingressen vil imidlertid se at det er snakk om interpolert oppløsning.

MLW

Lenke til kommentar

"Dette innlegget var ikke ment for å underholde folk med en mental kapasitet som en kokt potet. "

Trenger jeg virkelig å forklare hvorfor jeg kaller deg en kverulerende liten fjott, når du faktisk presterer å skrive noe sånt? Hehe, tro meg, det var den mildeste karakteristikken jeg kunne finne. Men nå har jeg kastet bort nok tid på en hjernedød og totalt håpløs post, så neste gang du får lyst til å komme med usakligheter så kan du bare fortsette å gjøre det her i denne tråden, i stedet for å starte en ny. Da slipper nemlig jeg og alle andre på dette forumet å lese det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...