Gå til innhold

Skjermen skrur seg av og på

Drogin

Anbefalte innlegg

Jeg har en 19-tommer Viewsonic VX924 LCD Display, med plug and play.

Skjermen bruker digital signaler.

Problemet er at når jeg skrur på PC'en, er skjermen først helt kritt hvit.

Skrur jeg skjermen av og på en gang, vil skjermbildet komme til syne.

Men skjermen skrur seg av og på, hvert 10 sekund. Noen ganger oftere, noen ganger mer sjelden.

I begynnelsen skjedde det bare noen sekunder. Men etterhvert blinker den sånn i lengere og lengere perioder. Det virker som om den har spesielt lett for å gjøre det når skjermen er kald, og når skjermen skal vise mørke eller svarte bilder, som f.eks i spill.

FRYKTELIG irriterende.

Virker som om den "stiller seg inn" hele tiden, for den skrur seg ikke helt av, skjermen bare blir svart i et lite sekund, og så står det en liten blå firkant nederst til venstre hvor det står "Digital".

(PS. Jeg har prøvd å flytte skjermen over til en annen PC, og problemet fortsatte. Så det er ganske så sikkert at det er skjermen det er noe galt med. Noen som har noen råd? Ja, og jeg vil tro skjermen er ca 2-3 år gammel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garantien varer i 2 år, og "2 nye år dersom den er ment å vare betydelig lenger", eller noe slikt. kanskje det var 3.

Jeg har hatt skjermen i 2 år og 5 månder.

Så da er altså spørsmålet om en skjerm er ment å vare "betydelig lenger" enn 2 år.

Jeg synes nå en skjerm skal vare lenger enn 2 år men...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Selvfølgelig skal den det. Jeg har en Hyundai-skjerm som jeg bruker som secondary-monitor. Den har sikkert 3-4 år med tjenestegjøring bak seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...