Tersites Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hei! Eg lurer på korleis ein ser om eit kabinett er kompatibelt med eit hovudkort. Eg har nemleg ein Dell Dimension 9150 som skal oppgraderast kraftig, og fyrst og fremst må eg finne ut om eg kan bruke kabinettet til all godisen som skal kjøpast inn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Dell har somregel noen finurlige løsninger når det gjelder kabinettene, men ofte vil det passe. Hva med et bilde fra innsiden? Lenke til kommentar
Tersites Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Dell har somregel noen finurlige løsninger når det gjelder kabinettene, men ofte vil det passe. Hva med et bilde fra innsiden? Skal bli. Må berre ordne kamera fyrst. Lenke til kommentar
Tersites Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Her er eit knips av innsida. Eg skrudde av eit element (som eg ikkje veit heilt kva gjer, men som eg tippar står i samanheng med vifta) som låg rett over prosessoren mot vifta (sjå skruehol). Eg har fleire bilder på lur dersom dette ikkje gjev godt nok inntrykk. (Takk for svar, forresten ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Det så litt spesielt ut det ja. Jeg ville ikke gamblet på at det funker med andre deler i det kabinettet. Det "elementet" du skrudde av var CPU-kjøleren (CPU = Prosessor). Det betyr at hvis du ikke skrur den på rett, eller bruker termisk pasta, risikerer du å grille den i stykker. Det beste er å kjøpe nytt kabinett; jeg kan anbefale Lian-Li (et bra merke). Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 En som lurte på samme her: http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=114229 Utfra Bilde: Det kabinettet der får du ikke installert "noe" standard ATX hovedkort i. Dells hovedkort er helt proprietært , samt speilvendt motering (slik BTX er). Dells PSU er vel heller ikke standard ATX (kan ikke se noen ATX12V/P4 4pin/8pin tilkopling der) Dessuten er OEM PC'r alltid utstyrt med PSU som er kun akkurat passe (ofte såvidt). Så det å oppgradere en Dell OEM PC med heftigere CPU/Skjermkort osv uten ny PSU vil være dødfødt. Mitt tips er å kjøpe et nytt kabinett + PSU (kraftig nok til det du skal ende opp med) . Så skroter du dell'n og gjenbruker de delene fra den du ønsker. Lenke til kommentar
Tersites Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Takk for svar, folkens! Då vart bekymringa mi stadfesta: pcen må byggast frå botnen av. Men det kan vel bli artig det òg. Ser de på sparket nokon delar som kan gjenbrukast? Eg vurderer å selje pcen til spottpris (nokre tusen får ein vel for vraket, i og med at det har 2gb minne og windows-lisens), so eventuell delplyndring må overgå salspris. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg vil tro du får mer for den samlet enn hvis du skal selge "litt her og litt der". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå