Juden Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Å finne en bass-solo i en sang er ganske sjelden, men her kan dere poste deres favoritt. Min favoritt er fra sangen My lovely man av red hot chili peppers. siden det er en av de første jeg har hørt og at det er Flea som spiller den. Endret 20. juni 2008 av Savage-Garden Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Siden du er fanboy og velger en sang fra "ditt" band så velger jeg en sang fra The Who Tidenes første bass-solo i en rockesang: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Har egentlig kun hørt en bass-solo (skrives det foresten slik?): The Who - My generation. Den bass-soloen (bassoloen?) er imidlertid veldig flott. Stemmer med god sanvittighet på den. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Du kan skrive både bassolo og bass-solo. Jeg kommer ikke på noen for øyeblikket, kanskje bortsett fra noe med Cliff Burton i gammel Metallica. Lenke til kommentar
mnbvcxz Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Bass-soloen i Jethro Tull sin versjon av Boureé. Lenke til kommentar
sirhenning Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Bass-solo i sang eller i et stykke? Uansett, lytt til jazz. Der kryr det av "bedre" bassister enn f.eks. oppskrytte Flea. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Bass-solo i sang eller i et stykke? Uansett, lytt til jazz. Der kryr det av "bedre" bassister enn f.eks. oppskrytte Flea. Joa, det er liten tvil om at jazzbassister er sinnsykt dyktige, men det blir som å dømme epler mot appelsiner. Man kan ei sette Jaco Pastorius opp imot Geddy Lee. Ja, jeg la merke til at du skrev "bedre" . Er til en viss grad enig om at Flea er oppskrytt, spesielt om en tenker på at han kun satt opp hastigheten på den veletablerte slap&pop-teknikken. Absolutt en habil basser og uten han tror jeg ikke RHCP hadde vært intr for min del men den beste av dem alle som mange gir uttrykk for.. neh. Du kan skrive både bassolo og bass-solo. Jeg kommer ikke på noen for øyeblikket, kanskje bortsett fra noe med Cliff Burton i gammel Metallica. Denne er iallefall elsk. Gitarsoloer gjør meg null og niks på følelsesregisteret - denne derimot. Drømmebassen og da.. Endret 20. juni 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg synes bass-soloer stort sett bare ødelegger flyten i låta. Mulig dette var off-topic, men vi bør da kunne diskutere litt rundt det også. Noen som er enige med meg? Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Er vel ikke direkte bassolo i denne, men bassdriven sånn ca 2 min inn i videoen funker hver gang for meg... Se filmen hos Youtube /n00b on [edit: hvordan f*** sette inn video direkte i posten?] Endret 20. juni 2008 av Qtecman Lenke til kommentar
Ben-ja-min Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Se filmen hos YoutubeBass soloen i The Dance Of Eternity er jo fet. Endret 20. juni 2008 av Ben-ja-min Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg har ikke mest peil på bass, men "Pulling Teeth" med Cliff Burton er jo som nevnt ganske heftig. Kommer ikke på så mye annet. Jo, Les Claypool fra Primus fortjener vel å nevnes også. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 The Mars Volta - Take the Veil Cerpin Taxt Über. Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Bass soloen i "Rio Funk"! Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hva med Victor Wooten? Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 2:40-3:55 i dette mesterverket: Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Kanskje ikke noen soloer. Men generelt er all bass spillinga på Aenima plata av Tool fantastisk. Under my Thumb og Emotional Rescue av Rolling Stones er også fantastiske. Lenke til kommentar
Rebel90 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Bass-solo i sang eller i et stykke? Uansett, lytt til jazz. Der kryr det av "bedre" bassister enn f.eks. oppskrytte Flea. hehe, tar ikke deg seriøst når du skriver "uansett, lytt til jazz" Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Bass-solo i sang eller i et stykke? Uansett, lytt til jazz. Der kryr det av "bedre" bassister enn f.eks. oppskrytte Flea.hehe, tar ikke deg seriøst når du skriver "uansett, lytt til jazz" Har du lyst til å utdype deg? Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Syns at bassoloar generelt er ganske kjipt, men Sean Malones solo i Cynic - Textures er god. Likar og eindel av det Erlend Caspersen gjer i The Allseeing I. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Liker begynnelsen på Blood on the worlds hand av Iron Maiden. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå