Gå til innhold

Posten moste pcen min!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda.. Men poenget var lissom at jeg fikk ut en pakke som kom i oppkrav uten å betale for den.. Jeg kunne jo ha stukket av ellerno med pakken.. Jeg kom og oppga et navn og henta pakken uten sånn pakkelapp greier.. Men så er vel ikke postvesenet i Indre Sogn av de skarpeste i landet heller.. :lol: *hint hint* :D

Mulig noen i sorteringen har gjort en glipp da, f.eks glemt å klistre på en Oppkravs lapp slik at de på postkontoret ikke vet at det er en oppkravspakke eller om det følger med vanlig giro.

Tja.. Oppi pakken var det 2stk katoder og et inverter ++ set noe som tilsier at pakken ikke var spes stor. På langsiden stod det Oppkrav også en pris.. Skal noe til å ikke se lappen.. Jeg så at damen i kassen leste lappen uten å oppdage at det var oppkrav.

Hintet var til Becks69 som kjører post i Indre Sogn..

Lenke til kommentar

1. Personen i andre enden fyller ut skjema.

2. Et par uker MAX skal ha mottat penger, hvis ikke så skal det lages bråk mener jeg.

3. Forbrukerrådet, Tv2 hjelper deg og ForBrukerInspektørene på nrk er alle fine press midler....

4. Et kabinett tåler faktisk en del....samme med det inni, så med mindre du stripsa pap rundt så er det bare en dust hos posten (as usual) som ikke gadd å bære den så langt.... :evil:

5. Hvis posten fremdels nekter den andre personen noen erstatning, anmeld og hvis personen i andre enden har råd, gå til sak.( prinsipp sak syns nå jeg)

Altså som en nenvte her, av og til så skjønner man hvorfor de som jobber i posten jobber der, SAMMLIG I BÅNN. Makan til trege greier skal du lete lenge etter og behandlingen av pakkene er jo helt på tryne, nei det gjelder ikke alle, men hvis 10% har store bulker så er det noe galt...

Heldigvis har de pakkene som har inneholdt ting som tar skade av slag jeg har bestillt vært hele. Men en del mindre pakker...helt motsatt.

Et lite spark bak til de som jobber i sortering etc. man kan ALDRI polstre en pakke nok til å tåle alt. Litt på siden, hvis dere kaster en pakke rundt og inholdet ikke tar synlig skade så kan de jo bil skadet for det nok til å gå i stykker. Jeg, for å ta en ting litt på siden, fikk tilsendt en gaffel til sykkelen min ( støtdemper for dere litt mindre innvidde...), pakken så helt jævlig ut, og jeg vet at dette er komponenter som utsettes for ekstremt mye slitasje under brukt og det det blir faen ikke bedre når noen idioter på posten (as usual) kaster den rundt.

Eller hvis dere kaster en haddisk så den detter i bakken, og den etter noen ukers bruk går i stykker så vil posten og kunne holdes økonomisk ansvarlig for.

Nei, jeg liker ikke postens håndtering av pakker, og det gå så treigt...

en pakke fra eks england skal ikke ligge flere uker etter at den er fortollet, skjer stadig vekk.

For tiden sitter jeg å venter på at posten skal få ut finger'n å finne den pakken jeg skulle mottat fra tyskland, kommer til å nekte å betale oppkravsgebyr pga tiden det har tatt.

Bruk bud isteden for post,.... så slipper du at noen late personer moser pcer og andre ting.

Christian

(som hater posten...)

Lenke til kommentar

Ble mye grusing av personer som jobber i posten, ser jeg. Mest av folk som aldri har sett innsiden av en postterminal.

De fleste skader er det nok maskiner som har skyld i. Hydraulikken som tipper bur, slik at pakkene legger seg bortover et transportbånd, stopper ikke om det skulle legge seg en pakke i klem. Store krefter ute her. Trur ikke noen av de folkene som jobber der kunne klart å ødelegge ting mer, om de så hadde gått skikkelig inn for det.

Det er endel tusen pakker som går igjennom en terminal hver dag. Umulig å ikke ha et eneste uhell. Posten er klar over det, og tar ansvar ovenfor det. Bare så synd at det også går ut over andre.

Ingen personer som jobber der har et personlig forhold til pakkene som går igjennom der. Om de hadde dullet like godt med pakken din, som du ønsker, så hadde det nok kostet 3-4ganger så mye å sende dem. Det er du som avsender som må kalkulere med den risken. Shit happens... Derfor er det også forsikring på pakkene, slik at du får igjen penger dersom uhellet skulle være ute.

Alternativet er jo å kjøre det bort selv. For budfirmaer har heller ikke noe personlig forhold til pakken din, så ting kan jo skje der også.

Lenke til kommentar
Ble mye grusing av personer som jobber i posten, ser jeg. Mest av folk som aldri har sett innsiden av en postterminal.

De fleste skader er det nok maskiner som har skyld i. Hydraulikken som tipper bur, slik at pakkene legger seg bortover et transportbånd, stopper ikke om det skulle legge seg en pakke i klem. Store krefter ute her. Trur ikke noen av de folkene som jobber der kunne klart å ødelegge ting mer, om de så hadde gått skikkelig inn for det.

Det er endel tusen pakker som går igjennom en terminal hver dag. Umulig å ikke ha et eneste uhell. Posten er klar over det, og tar ansvar ovenfor det. Bare så synd at det også går ut over andre.

Ingen personer som jobber der har et personlig forhold til pakkene som går igjennom der. Om de hadde dullet like godt med pakken din, som du ønsker, så hadde det nok kostet 3-4ganger så mye å sende dem. Det er du som avsender som må kalkulere med den risken. Shit happens... Derfor er det også forsikring på pakkene, slik at du får igjen penger dersom uhellet skulle være ute.

Alternativet er jo å kjøre det bort selv. For budfirmaer har heller ikke noe personlig forhold til pakken din, så ting kan jo skje der også.

greit nok at det kan gp galt, men det finnes få unskyldnigner når man sender pakker med verdier på opp til 10000!

Hmm, når det koster meg 300kr mer og få en pakke fra usa på døra 3 dager etter at den er bestillt ja da velger man det enn å vente på posten i 4 uker....

ellers Fedex, ups, dhl etc fucker garantert ikke opp pakken din....

Lenke til kommentar

Det er ikken uten grunn at microplex pakker inn katodelysene i 3 meter med bobleplast. Bestilte 2 små og tynne lys og fikk en pakke på størrelse med en fotball. Kan ikke være billig for microplex. :woot: for MICROPLEX.NO

Lenke til kommentar
Siden mottager så at det var defekt vare, mens han var på kontoret, blir det en sak mellom avsender og posten. Da burde det heller ikke være noe problem. Det tar bare litt tid før du får penger.

Tviler sterkt på at noen prøver å beskylde deg for å herpe en PC, for så å sende den land og strand rundt, i håp om å tjene noen slanter. Ihvertfall ikke om den er i original innpakning, og at det ikke skramlet noe så forferdelig, at ekspeditrusa reagerte på det.

Trur nok du kan ta det med ro, og bare vente (en god stund). Pengene får du nok. Ihvertfall 10.000,-. Be om å få vraket også. Du blir ikke fengslet av den grunnen... :wink:

tusen takk, slike ord varmer godt

Lenke til kommentar

ha ha ha :) Jeg huska da jeg bestile meg pc oss pcmax, og fikk den 2uker senere så var det et artig syn jeg så... For å si det sånn, en gaffeltruck kunne ikke ha gjort den skaden en gang, vi snakker om en pulverisert pc... Det mest hele i den pcen var et nettverkskort som bare hadde bruttes i to :D

Men mot dette du beskriver har du forsikring,,, så det er bare å stå på sitt, og 11k gir man ikke opp uten 200 000 timer grangling

Lenke til kommentar
greit nok at det kan gp galt, men det finnes få unskyldnigner når man sender pakker med verdier på opp til 10000!

Hmm, når det koster meg 300kr mer og få en pakke fra usa på døra 3 dager etter at den er bestillt ja da velger man det enn å vente på posten i 4 uker....

Posten bruker ikke 3uker på å levere en pakke...(Om det ikke har skjedd et uhell da.) Normalt er det leverandøren som bruker lang tid på å sende den.

Og jeg skulle like å se trynet ditt, når den fete pakken du har fått fra USA, viser seg å være defekt. Hvordan har du tenkt å ordne det?

Kan garantere deg at du får større problemer da, enn om det var posten som var synderen.

Lenke til kommentar

Posten bruker ikke 3uker på å levere en pakke...(Om det ikke har skjedd et uhell da.) Normalt er det leverandøren som bruker lang tid på å sende den.

Og jeg skulle like å se trynet ditt, når den fete pakken du har fått fra USA, viser seg å være defekt. Hvordan har du tenkt å ordne det?

Kan garantere deg at du får større problemer da, enn om det var posten som var synderen.

hmm, snakker av erfaring, faktisk brukte de 4 uker fra england.. lå over en uke i oslo...de viste ikke hvilken pakke jeg snakket om i to dager før de fant den...

og jo det skyldes posten, hadde ikke skrevet det ellers, fikk sporings nummer når de sendte den, to dager etter at jeg hadde bestillt den....

for det første så har ikke noe om garanti etc. med denne saken å gjøre, men for å svare, det tar jeg med nettbutikken selv... :wink:

Lenke til kommentar
Airguard: Hvis emballasjen var uskadet, er det klart at det ikke har skjedd under transporten (emballasjen til 21" skjermer er ganske bra), så jeg vil tro det skjedde på lageret hos webshop.

Og det er jo ikke ALLTID slike lapper, det starter jo nye folk hele tiden, og ikke alle får like bra opplæring, noe som er under forbedring.

Synd det med skjermen

Jeg sitter ikke å forsvarer Posten bare fordi jeg jobber der, men jeg vil at du skal tenke over alle vinklene.

emballasjen var skadet det var derfor jeg åpnet pakka på postkontoret for og sjekke (heldighvis)

fikk som sagt erstatning :) og det er bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...