Gå til innhold

Posten moste pcen min!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:evil::evil: Å jeg blir sint av høre på at disse SKITNE statsarbeiderene,

moser alt som kommer i sin vei... eier ikke de respekt for noe?? Anmeld dem ja !! Håper det ender bra iallefall

 

Hvis pakka bli skadet er det som regel kundens innpakning som er feilen. Vi på Posten sorterer så ordentlig vi kan, og er ikke ute etter å knuse pakker som du påstår.

Hvis vi er uheldige med en pakke (mister den i bakken, etc) klistrer vi alltid på en lapp med underskrift og dato, der det forklarer at dette har skjedd under Posten's ansvar, og hva du skal gjøre hvis du vil kreve erstatning. Jeg er så lei av alle som slenger om seg at Posten er så ubrukelig og at alt er Posten's feil. Jeg Jobber på Stokke Godssenter i vestfold og vi tar oss av ALT som Norkom (Norek og Komplett.no) sender ut fra lageret i Sandefjord. Vi får nesten aldri tilbakemeldinger på at noe er skadet (nesten = 1-2 ganger i halvåret) fordi Norkom er påpasselig til å pakke inn det de sender.

 

Så neste gang dere tenker at "statsarbeiderene moser alt som kommer i sin vei", så vit at vi respekterer godset vi sender. Det er en grunn til at Posten Norge er ledende transportmiddel for pakker/brev i Norge.

Lenke til kommentar
trodde ikke at en fikk lov til å åpne en pakke, se inni og rote rundt uten å betale for noe som er sendt i oppkrav?

 

Joda.. Jeg fikk hentet en pakke til 1200,- i oppkrav på Posten uten å betale den.. Dagen etter var jeg innom igjen og da hadde de funnet en regning til meg og lurte på hva som skjedde dagen før.. Vet ikke sa jeg, men pokker jeg måtte betale..

 

Saklig, du måtte jo betale da.. :wink:

 

---------------------------------

Btw godt poeng nemetiss

---------------------------------

go posten :yes:

Lenke til kommentar

Info:

 

Det begynner å bli lenge siden Posten var en statlig bedrift. Bedriften blir nå omtalt som Posten A/S.

 

Posten A/S og Postbanken er forresten også 2 forskjellige bedrifter.

 

Det har vært tonnevis av oppslag om dette på nyhetene (både NrK og TV2) og i avisene det siste halve året. (Posten ble et A/S i juni 2002 eller noe sånt)

 

Så det at Posten har blitt et A/S innebærer jo en del effektivisering og kutt her og der. Så ansatte får dårligere tid til alt, og dermed kan det desverre innebære at f.eks. pakker får litt hard medfart av og til.

 

I ditt tilfelle så har du vært veldig uheldig, og jeg forsvarer for all del ikke de som er ansvarlige for skadene.

 

Dessuten synes jeg det er noe fordømt tull at posten skal være en privat og ikke en statlig bedrift. For innen Posten greier å få overskudd så vil andre aktører komme på banen og (antageligvis) gjøre det bedre...

 

Tilbake til saken: Du har all rett til å få erstatning for skadene som har skjedd under transport via Posten, så stå på kravene dine!

Lenke til kommentar

Hei Anders (VenomZorg)!

 

Jeg har jobbet i posten i flere år før jeg gikk over til PCmax på fulltid og kan si dette uten å frykte noe smell fra posten (selv om jeg er ansatt der på deltid nå, men jeg lengter etter å si opp den jobben :grin: :

 

Småpakker som man kan få sin postkasse blir DÅRLIG behandlet. Der jeg jobber er det snakk om at de hives 5-10 m før de EVT lander i en vogn.

Og verste er at sjefene ikke bryr seg om dette i det hele tatt.(kun dersom noe sier "knas" eller "klirr" etter den tøffe behandlingen! Da pleier dem å klistre på den berømte lappen der det står:"pakken kom hit skadet. bla bla bla...")

 

Men, det er som andre sier: Du som avsender skal ikke kreve å få dette refundert. Det er mottaker som må reklamere til posten (mens han står der) og kreve erstatning for innholdet. (inntil 10000,-)

 

Du sier han fikk åpne pakken der og da FØR han betalte for den?? Da har han lurt deg mener jeg. Det skal IKKE SKJE UNDER NOEN OMSTENDIGHETER! Dersom han har åpnet den FØR han kjøpte den er dette en glipp som kan koste den ansatte jobben og verre blir det om mottaker i tillegg er ansatt bak skranka....

 

Ellers kan jeg si det slik at jeg har erfart at store pakker blir pent behandlet, mens små pakker har tendenser til å bli "fotball-pakker"....

 

Men jeg ville tatt kontakt med mottaker og bedt han om å kreve posten for erstatning. Dersom han skulle ha oppdaget dette ETTER å ha hentet pakken, er sjansen for erstatning minimal. (hva som helst kan ha skjedd etter at han hentet pakken.Skjønner ? ;) )

 

Nåja... lykke til.

 

S-Blazer

(tidligere Postmann Pat slave, men nå heltids ansatt hos PCmax)

Lenke til kommentar
trodde ikke at en fikk lov til å åpne en pakke, se inni og rote rundt uten å betale for noe som er sendt i oppkrav?

 

Joda.. Jeg fikk hentet en pakke til 1200,- i oppkrav på Posten uten å betale den.. Dagen etter var jeg innom igjen og da hadde de funnet en regning til meg og lurte på hva som skjedde dagen før.. Vet ikke sa jeg, men pokker jeg måtte betale..

 

Saklig, du måtte jo betale da.. :wink:

 

---------------------------------

Btw godt poeng nemetiss

---------------------------------

go posten :yes:

 

Joda.. Men poenget var lissom at jeg fikk ut en pakke som kom i oppkrav uten å betale for den.. Jeg kunne jo ha stukket av ellerno med pakken.. Jeg kom og oppga et navn og henta pakken uten sånn pakkelapp greier.. Men så er vel ikke postvesenet i Indre Sogn av de skarpeste i landet heller.. :lol: *hint hint* :D

Lenke til kommentar
Joda.. Men poenget var lissom at jeg fikk ut en pakke som kom i oppkrav uten å betale for den.. Jeg kunne jo ha stukket av ellerno med pakken.. Jeg kom og oppga et navn og henta pakken uten sånn pakkelapp greier.. Men så er vel ikke postvesenet i Indre Sogn av de skarpeste i landet heller.. :lol: *hint hint* :D

 

Mulig noen i sorteringen har gjort en glipp da, f.eks glemt å klistre på en Oppkravs lapp slik at de på postkontoret ikke vet at det er en oppkravspakke eller om det følger med vanlig giro.

Lenke til kommentar

Vist vedkommene ikke vil hente/kreve erstatning så venter du bare til den kommer i retur og gjør det selv....

 

Men av egen erfaring så suger posten når dem har gjort noe gale...Bestilte en alko-måler før jul,(forskudsbetalte)den ble rota vekk,skrev sånn savnet melding...etter 3-4 telefoner og masse rot(klagen er sendt feil internt o.l) sier dem at jeg skal få erstatning(14 dager siden)

Har jeg enda ikke fått erstatning for pakken den dag i dag..

Normal behandlings tid er 1 måned sier de...kiss my ass :evil:

Lenke til kommentar
:evil:  :evil:  Å jeg blir sint av høre på at disse SKITNE statsarbeiderene,  

moser alt som kommer i sin vei... eier ikke de respekt for noe?? Anmeld dem ja !! Håper det ender bra iallefall

 

Hvis pakka bli skadet er det som regel kundens innpakning som er feilen. Vi på Posten sorterer så ordentlig vi kan, og er ikke ute etter å knuse pakker som du påstår.

Hvis vi er uheldige med en pakke (mister den i bakken, etc) klistrer vi alltid på en lapp med underskrift og dato, der det forklarer at dette har skjedd under Posten's ansvar, og hva du skal gjøre hvis du vil kreve erstatning. Jeg er så lei av alle som slenger om seg at Posten er så ubrukelig og at alt er Posten's feil. Jeg Jobber på Stokke Godssenter i vestfold og vi tar oss av ALT som Norkom (Norek og Komplett.no) sender ut fra lageret i Sandefjord. Vi får nesten aldri tilbakemeldinger på at noe er skadet (nesten = 1-2 ganger i halvåret) fordi Norkom er påpasselig til å pakke inn det de sender.

 

Så neste gang dere tenker at "statsarbeiderene moser alt som kommer i sin vei", så vit at vi respekterer godset vi sender. Det er en grunn til at Posten Norge er ledende transportmiddel for pakker/brev i Norge.

 

stemmer ikke alltid det du sier, jeg fikk en knust 21tommer engang og ikke noe klistremerke der nei. (var knust i bakkant).

Jeg betalte, men så med engang at noe var galt så jeg pakket den ut inne på postkontoret slik at betjentene så det.

Klaget og skrev en skademelding med en gang + fikk underskrift av 2 betjenter og fikk igjen 8500 etter 2 uker.

Men at ting går hard for seg det er sikkert og at de da ikke gidder og skrive noe er for galt.

 

ps ! pakka kom fra webshop originalt inpakket ikke noe bullshite der nei, kun flåsete behandling fra postens side.

Lenke til kommentar

Airguard: Hvis emballasjen var uskadet, er det klart at det ikke har skjedd under transporten (emballasjen til 21" skjermer er ganske bra), så jeg vil tro det skjedde på lageret hos webshop.

 

Og det er jo ikke ALLTID slike lapper, det starter jo nye folk hele tiden, og ikke alle får like bra opplæring, noe som er under forbedring.

Synd det med skjermen

 

Jeg sitter ikke å forsvarer Posten bare fordi jeg jobber der, men jeg vil at du skal tenke over alle vinklene.

Lenke til kommentar
Airguard: Hvis emballasjen var uskadet, er det klart at det ikke har skjedd under transporten (emballasjen til 21" skjermer er ganske bra), så jeg vil tro det skjedde på lageret hos webshop.

 

Faren min sendte en pc opp til meg engang, i orginalembalasje, og selv om pappen var nesten uskadd (en sprekk), og det samme med isoporen (en liten sprekk, men den hang godt sammen), (alt dette var etter jeg fikk den, alt var helt når den ble sendt). Så kabinettet helt lemlestet innvendig, lydkortet var gått ut av sokkelen (skrudd fast!), den ene hardiskholde-ramma, var revet løs!, den var helt bøyd og den ene skruen hadde knekt av! Og hele siden var bulket inn, jeg kan nesten ikke skjønne hvordan man kan skade noe så mye uten å ødelegge embalasjen, snakker store g-krefter her tror jeg. Men jeg fikk da erstatning, dvs ikke penger, men de skifta ut alt som var herpa. (mobo, cpu, ram, kabinett, overaskende nok var hden inntakt)

 

AtW

Lenke til kommentar
Så neste gang dere tenker at "statsarbeiderene moser alt som kommer i sin vei", så vit at vi respekterer godset vi sender. Det er en grunn til at Posten Norge er ledende transportmiddel for pakker/brev i Norge.

 

Har man så mye valg? Annet enn det Danny skriver:

glem posten bruk bud!

 

Jeg har aldri opplevd at noe av mitt hardware har blitt ødelagt i posten, selvom alt jeg har kjøpt på oppkrav har vært en liten pakke fra Microplex. :p

Lenke til kommentar
:evil::evil: Å jeg blir sint av høre på at disse SKITNE statsarbeiderene,

moser alt som kommer i sin vei... eier ikke de respekt for noe?? Anmeld dem ja !! Håper det ender bra iallefall

 

Hvis pakka bli skadet er det som regel kundens innpakning som er feilen. Vi på Posten sorterer så ordentlig vi kan, og er ikke ute etter å knuse pakker som du påstår.

Hvis vi er uheldige med en pakke (mister den i bakken, etc) klistrer vi alltid på en lapp med underskrift og dato, der det forklarer at dette har skjedd under Posten's ansvar, og hva du skal gjøre hvis du vil kreve erstatning. Jeg er så lei av alle som slenger om seg at Posten er så ubrukelig og at alt er Posten's feil. Jeg Jobber på Stokke Godssenter i vestfold og vi tar oss av ALT som Norkom (Norek og Komplett.no) sender ut fra lageret i Sandefjord. Vi får nesten aldri tilbakemeldinger på at noe er skadet (nesten = 1-2 ganger i halvåret) fordi Norkom er påpasselig til å pakke inn det de sender.

 

Så neste gang dere tenker at "statsarbeiderene moser alt som kommer i sin vei", så vit at vi respekterer godset vi sender. Det er en grunn til at Posten Norge er ledende transportmiddel for pakker/brev i Norge.

Jeg bor 3-5 meter unna posten. jeg vet åssen dere kjører. når jeg får pakker fra posten ser ofte inn i bilen når de åpner døra.. der ligger pakkene løse.. slenger rundt om kring

Lenke til kommentar

Siden mottager så at det var defekt vare, mens han var på kontoret, blir det en sak mellom avsender og posten. Da burde det heller ikke være noe problem. Det tar bare litt tid før du får penger.

Tviler sterkt på at noen prøver å beskylde deg for å herpe en PC, for så å sende den land og strand rundt, i håp om å tjene noen slanter. Ihvertfall ikke om den er i original innpakning, og at det ikke skramlet noe så forferdelig, at ekspeditrusa reagerte på det.

 

Trur nok du kan ta det med ro, og bare vente (en god stund). Pengene får du nok. Ihvertfall 10.000,-. Be om å få vraket også. Du blir ikke fengslet av den grunnen... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...