Gå til innhold

Posten moste pcen min!


Anbefalte innlegg

solgte min pc1 og gikk til innkjøpt av en billigere pc pga bilkjøp.

dealen var grei fikk 11k for pcen og skulle sendes i oppkrav med posten, ble oppringt istad og der hører jeg kjøper fortelle at i pakken så var allt most! det fløt deler rundt inni og hele chassi var totalt vræka.

jævelig morro siden dette er andre gang dette skjer med meg og begge gangene var pcen sendt i orginal embalasje! får vi ikke erstatning denne gangen (fikk ikke forrige gang) så saksøker/annmelder eller eteller anna posten, fordi denne gangen NEKTER jeg og gi opp. det er snakk om 11k og en fattig student.... jeg er på gråten.... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså, så du har alt mistet en pc i posten FØR dette skjedde??!

Må da være j*velig kjipt viss du ikke får erstatning...

Men er ikke pakker forsikret mot dette i posten da?

Hva slags firma var det som sendte pc'ene?

Firmaet har vel også kanskje et lite ansvar med å pakke varen bra nok eller? :shrug:

Lenke til kommentar

Vile jo tro at dette var sluttkjøper sitt problem? Du har gjort det du kunne, er jo hans pakke som har gått til h******e gjennom posten. Hvis det ikkje hjelper klag eller me han klage til forbrukerrådet. Ellers så kan du jo anmelde posten. Kan ihvertfall ikkje akseptere noe sånn!

Lenke til kommentar

Har opplevd noe lignende med en pakke jeg mottok og det er viktig å huske på at det er ikke du men mottaker som må kreve erstatning,var pakken skadet skal denne åpnes på posten gjorde han ikke det stiller han svakt.

Jeg åpnet min pakke på posten og de skrev skademelding ca 2-3 uker etterpå fikk jeg beløpet tilbakebetalt. Men som sagt du må IKKE betale kjøper tilbake noe av pengene dette er en sak mellom han og posten, og som sagt tidligere har han tatt pakken hjem og åpnet den der vil han få problemer for det er innlysende at vist pcen var most skulle dette vises på embalasjen når han hentet den.

Lenke til kommentar
Har opplevd noe lignende med en pakke jeg mottok og det er viktig å huske på at det er ikke du men mottaker som må kreve erstatning,var pakken skadet skal denne åpnes på posten gjorde han ikke det stiller han svakt.

Jeg åpnet min pakke på posten og de skrev skademelding ca 2-3 uker etterpå fikk jeg beløpet tilbakebetalt. Men som sagt du må IKKE betale kjøper tilbake noe av pengene dette er en sak mellom han og posten, og som sagt tidligere har han tatt pakken hjem og åpnet den der vil han få problemer for det er innlysende at vist pcen var most skulle dette vises på embalasjen når han hentet den.

 

Han var nede og åpnet pakken der UTEN og hente den faktisk. så sjansen er vel stor for at det går bra. Jeg ringte posten istad og hun dama sa det var mellom sender og posten?!

 

men seriøst folkens dette NEKTER jeg og gi opp, ALDRI! skal ha hver eneste krone tilbake!

Lenke til kommentar

Har en kompis som jobber i posten. Han sier at det går

temmelig røft for seg. Skulle ikke forundre meg om de ansatte i posten

sparker fotball med pakkene våre :yes:

Er lettere nervøs hver gang jeg bestiller

noe på postordre, etter at jeg hørte noen historier av

kompisen min.

 

Du burde gå til sak mot posten spør du meg :yes:

Hvis de nekter å gi deg erstatning for de to pakkene til 11 k hver,

burde du gå til forbrukerombudet !

Eller i verste fall TV 2 hjelper deg :-?

Posten har ansvar for pakkene dine mener jeg.

Og hvis noe skjer med pakkene dine, så skal du selvsagt

få erstatning :yes:

Det er jo åpenbart !

 

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar
trodde ikke at en fikk lov til å åpne en pakke, se inni og rote rundt uten å betale for noe som er sendt i oppkrav?

 

Joda.. Jeg fikk hentet en pakke til 1200,- i oppkrav på Posten uten å betale den.. Dagen etter var jeg innom igjen og da hadde de funnet en regning til meg og lurte på hva som skjedde dagen før.. Vet ikke sa jeg, men pokker jeg måtte betale..

Lenke til kommentar
Vel jeg tror ikke posten har lov å utlever pakke før den er betalt, men iallefall så er en slik pakke forsikret for inntil 10000.- kr er verdien høyere plikter sender å tegne ekstra forsikring på det oversskytende vist ikke dekkes det ikke, men du skal iallefall ha 10000.-

 

ja men får jeg den herpa pcen og?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...