Gå til innhold

Sette opp hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har i dag et system som heter ELKO i huset, noe som gjør at det er nettverkskoblinger i hele huset.

Det vi ønsker er:

1. Koble TV til nettverket slik at vi kan sitte i et annet rom og sende film/bilder/skjermbilder direkte opp til TVen.

2. Felles lagring, med mulighet til å hente filer utenfra.

3. Delt skriver (trådløst) ( + skrive ut utenfra huset )

4. Koble TV og eventuelt PC til telefon, slik at det står på skjermene hvem som ringer

5. Lyden på TV dempes når telefon ringer, og settes tilbake når samtalen er ferdig.

6. Akkurat som en bro  i nettverket. USB-enheter på serveren blir sendt videre til en som kobler seg til. (Virtuell USB enhet)

7. Media Center på TV

8. VPN

Det jeg tenkte er å ha en kraftig maskin i kjelleren, koblet til nettverket. Hva mener dere er den beste løsningen? Hvor kraftig maskin trenger jeg? Mer nettverksutstyr? Operativsystem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Her ville jeg ha tatt kontakt med en rådgiver i et firma som skreddersyr medieløsninger til hjemmet.

Slik system og ikke minst automatisk system som du etterspør ligger i toppsjiktet når det gjelder pris.

Har desverre ingen leverandører jeg kan anbefale, derfor var dette ment som et tips/råd ifra meg.

Gi oss gjerne en tilbakemelding når du har fått både tilbud på en slik løsning og når du har fått det i hus.

Dette er løsninger som mange bare drømmer om :-)

Mvh

Lars Thore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...