Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamenskarakterer for vk2 er ute!

Anbefalte innlegg

Hva fikk dere?

Jeg for min del fikk 4 på både engelsk, norsk bokmål og sidemål, og er strålende fornøyd med det. Gikk riktignok ned i både bokmål og sidemål, men fryktet en smell i ett av dem.

De ligger forøvrig ute på skolearena.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk 5 i nynorsk. Fryktet at jeg skulle stryke ettersom jeg skrev noe som lignet mer på ei novelle enn et kåseri. Hadde alle eksamene på ikt, så brukte derfor et program som oversatte fra bokmål til nynorsk! Jeg har lurt systemet.

Fikk 4 i bokmål, noe som jeg også er svært fornøyd med. Overrasket meg selv ved å få en så bra karakter, når jeg måtte analysere to bøker jeg skulle hatt lest (men som jeg i realiteten aldri har åpnet, men kun lest et sammendrag av).

I kjemi fikk jeg karakteren 3, noe jeg også er svært fornøyd med, ettersom jeg trodde jeg skulle stryke.

Lenke til kommentar
Fikk 5 på fysikkeksamen og bokmålseksamen, også fikk jeg 4 i nynorsk.

Fikk nøyaktig samme, lol.

Det er ikke et direkte dredent resultat, men jeg er slettes ikke fornøyd.

Er forsåvidt fornøyd med bokmål, mens nynorsk kunne vært bedre.

(Må jo selvsagt legge til at den firern er og blir den eneste på vitnemålet mitt. Det er jo tragedie.)

Fysikken derimot irriterer meg grønt. Bare ødelegger. Tror jeg vet hva jeg bomma på, også.

Men gjort er gjort. Ikke mer sutring fra min side nå. Nu är alt slut! Salut.

Endret av fredrikg-
Lenke til kommentar
Eksamenskarakterene ble slått opp utenfor vår skole... Men, fikk 6'er i nynorsk! Hadde trodd jeg skulle få 4 eller noe. Plutselig fikk jeg mye mer velvilje ovenfor Ivar Aasen, og hans utrøttelige landsmålsarbeid :p

Ettersom du skreiv om Ivar Aasen på nynorsk må eg formode at du har nynorsk som hovudmål. Kvifor nyttar du då bokmål i innlegget ditt her? Er dog skjønt einig i konklusjonen då eg skreiv same oppgåva og endte med same karakter. Han var'kje dum han Ivar Aasen. Må seie eg hadde flaks med oppgåva ettersom læraren vår hadde gitt oss ei mykje lik innleveringsoppgåve rett før eksamen. Tok det viktigaste derifrå. Trur dette var ei oppgåve som var lettare å få god karakter på enn mange av dei andre, ettersom den var den mest pensumrelaterte, i motsetning til for eksempel den om Shabana Rehman, som etter mi meining berre så vidt kan forsvarast som ei oppgåve i fagskriving.

Lenke til kommentar

Jeg strøyk i 3mx (har greie karakterer i alle andre fag). er jeg screwed nå? skal klage. jeg fikk 4 i standpunkt og stryk på eksamen (blandinhg av ekstrem nervøsitet og jernteppe)..

skal ta den på nytt i august

Det jeg lurer på er. får jeg generell/spsiell studiekompetanse? siden der jeg har søkt trenger jeg ikke 3mx. trenger Generell studiekompetanse og 2mx+2bi/3bi/2kj/2fy. jeg har alle disse med ok karakterer. så kan jeg ikke bare krysse vekk 3mx fra vitnemålet å leve livets glade dager?

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål. Er det virkelig noen som har opplevd å fått nedsatt eksamenkarakteren sin etter å klaget, eller er det egentlig bare noe utdanningsdirektoratet velger å ha oss til å tro?

Sitter selv her å tenker på å klage på min eksamenskarakter... :p

Lenke til kommentar
Eksamenskarakterene ble slått opp utenfor vår skole... Men, fikk 6'er i nynorsk! Hadde trodd jeg skulle få 4 eller noe. Plutselig fikk jeg mye mer velvilje ovenfor Ivar Aasen, og hans utrøttelige landsmålsarbeid :p

Ettersom du skreiv om Ivar Aasen på nynorsk må eg formode at du har nynorsk som hovudmål. Kvifor nyttar du då bokmål i innlegget ditt her? Er dog skjønt einig i konklusjonen då eg skreiv same oppgåva og endte med same karakter. Han var'kje dum han Ivar Aasen. Må seie eg hadde flaks med oppgåva ettersom læraren vår hadde gitt oss ei mykje lik innleveringsoppgåve rett før eksamen. Tok det viktigaste derifrå. Trur dette var ei oppgåve som var lettare å få god karakter på enn mange av dei andre, ettersom den var den mest pensumrelaterte, i motsetning til for eksempel den om Shabana Rehman, som etter mi meining berre så vidt kan forsvarast som ei oppgåve i fagskriving.

Hehe, nynorsk er nok sidemål for meg... Ivar Aasen ble kun trukket inn i sammenhengen fordi jeg, som en konsekvens av en god eksamenskarakter, plutselig har blitt veldig så nynorsk-vennlig! (Men, det må nok sies at jeg alltid har hatt en spesiell interesse for sære nynorskord, tror nok ikke det er mange bokmålsbrukere som kan flere sære nynorske ord enn meg... Miskunnsam, anyone?) Videre skrev jeg heller ikke noen oppgave om Ivar Aasen, det var oppgaven om ensrettingen i dagens samfunn som reddet toppkarakteren. På hovedmålseksamen gikk jeg på Rehman-bommerten - resultatet ble en 4'er. Men, uansett - gratulerer med 6'er!

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål. Er det virkelig noen som har opplevd å fått nedsatt eksamenkarakteren sin etter å klaget, eller er det egentlig bare noe utdanningsdirektoratet velger å ha oss til å tro?

Sitter selv her å tenker på å klage på min eksamenskarakter... :p

Jeg har ingen erfaring med å klage på eksamenskarakterer, men en som gikk på samme skole som meg hadde en lærer som mente hun burde klage da hun fikk 3 på norskeksamen, så endte hun faktisk opp med 2 i stedet. Sånt er kjedelig! :whistle:

Lenke til kommentar
, i motsetning til for eksempel den om Shabana Rehman, som etter mi meining berre så vidt kan forsvarast som ei oppgåve i fagskriving.

Ho kan forsvarast i den forstand at ho kan reknast som ein språkbruksanalyse, som er ein eigen teoridel i boka vår. Vi fekk månge slike oppgåver rett før eksamen for å trene oss, slik at vi skulle kunne seie noko om til dømes verkemidla til forfattaren, i denne oppgåva Shabana Rehman. ;)

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar

Til dere som har karakternivået 4-5-6 i standpunkt og samtidig stryker på eksamen: Faglærerne deres må være for snille og/eller uvitende om hva som kreves av norskfaget. Min lærer var svært bevisst på at han skulle gi rettferdige karakterer med samme krav som ved skriftlig eksamen. Derfor var det også naturligvis relativt vanskelig å få karakter 6, noe som føltes litt urettferdig når man sammenlignet med parallellklassens mye lettere norskkrav (annen lærer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...