Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm,var visst ett meget lokalt problem :blush: .Litt dårlig kontakt på antennekontakten inn på modemet....

Når jeg tenker meg har dette skjedd før,syns i grunn dette modemet virker litt "billig" i grunn.

 

Var innom kundesenteret i Nydalen i nov tror jeg det var og da sa han duden bak disken der att Get skulle komme med multimodem(ala Telenor) snart!?Noen som har hørt noe mer om det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nylig fått Get.

Har vært uten nett og fasttelefon i over et døgn. Det ser ut som modemet søker etter signal men finner ingenting, står bare å blinker.

 

Er det noe jeg kan gjøre med det eller er jeg nødt til å få en fra get hit? Ringte å sa ifra om problemet. Men selvsagt så kunne de ikke komme før om en uke. Helt håpløst.

Det første lyset er helt normalt og lyser, mens 2 lyser litt og da blinker 3, så begynner 2 og blinke og 3 stopper helt.

Endret av Holmgr3N
Lenke til kommentar
Sjekk att antennekabel fra veggkontakt og inn på modem er skikkelig skrudd fast,jeg har hatt litt problem med dårlig kontakt der, spesielt inn på modemet.

Jupp, alt er skrudd godt fast, det som er merklig er at det plutselig datt ut igår formiddag. Nå står det "tilgang -bare lokal" på tilkoblingen.

Lenke til kommentar

Bor i et litt nyere borettslag (2006) og kan i hvert fall si at her er langt fra så mange porter sperret. Sånn har det vært siden starten. Kjørte nettopp en portscan og så langt ser jeg at i hvert fall er følgende sperret av porter < 1024.

 

Port 25, 135-139 og 445.

 

Er noen som er sperret over 1024 også, f.eks. 1025 og 6000, men det er ikke mange i hvert fall.

 

Ellers er jeg småskuffet at GET kun satte opp hastigheten med 500kbit for L-abonnementet (fra 6500 -> 7000) :( Prøvde meg på XL før, men fikk ikke alltid full hastighet i mer trafikkerte perioder, så syntes ikke at det var verdt det.

Lenke til kommentar

Nå har det vært rimelig bra en drøy måneds tid, men så er det på'n igjen: Masse små brudd på forbindelsen hele tiden. Forferdelig plagsomt, helt håpløst.

 

Teknikeren forklarte altså at dette var noe støygreier på linja, som de flyttet fram og tilbake mellom forskjellige områder.

 

Ville helst sagt opp jeg, men har enda halvt års bindingstid. Har prøvd med epost og vanlig post å spørre om det er mulig å si opp uten å bli fakturert bindingstid. Men de bare ignorerer henvendelsene.

 

Vet ikke hvordan jeg skal angripe dette her, vanskelig når respons uteblir. Får vel bare bite i det sure eplet å leve med det i 6 mndr til :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...