dreuf Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Driver nå å vil bygge med htpc. Jeg vil ha medie rett inn i pc'en. Jeg har p.d.d. abbonement på Altiboks, men har og mulighet for GET kabeltv. Og som alle andre har jeg vel og mulighet til RiksTV. Jeg kan godt knote litt for å få medie inn i pc'en, men har forstått at Altiboksen er "umulig". Hvilken av GET eller RiksTV vil gi meg best bildekvalitet til HTPC'en? __ Jeg skal og bygge en HTPC til en venn av meg, han har alternativene Canal Digital (satelitt) eller RiksTV, hva vil være best for han? __ Jeg tenker ikke på kanal-tilbud, det kan jeg lese meg til selv på de respektive hjemmesidene, men bildekvalitet. Takker og bukker! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Etter erfaringene å dømmer er RiksTV og CD sat. det greieste mtp. HTPC. (.. og IPTV det værste) Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Etter erfaringene å dømmer er RiksTV og CD sat. det greieste mtp. HTPC. (.. og IPTV det værste) Mulig jeg har ordlagt meg feil, eller misforstår svaret. Jeg tenker ikke på hvor vanskelig/lett det er å få tv signal inn på HTPC'en. Men hva som gir best billedkvalitet? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg tenker ikke på hvor vanskelig/lett det er å få tv signal inn på HTPC'en. GET leverer ikke CA modul, så du må evt. ta signalene inn fra HD dekoderen med HDMI. Så rikstv er nok det beste alternativet- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Beklager, var litt kjapp. Av Get og RiksTV er det nok RiksTV som vil gi det beste resultatet mtp PQ. Du kan nok ikke regne med å ta inn HDMI fra Get dekoderen, og må dermed drive DAC etterfulgt av ADC, noe som vil forringe PQ. Dermed er RiksTV det beste valget. EDIT: Antar at du snakker om GET DVB-C og ikke analog kabel? Analog kable er uansett utdøende og vil gi dårligere PQ. Endret 22. juni 2008 av Spragleknas Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hvorfor kan du ikke ta ut HDMI av GET dekoderen? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Fordi det finnes vel bare et HDMI-capture card (BlackMagic), som ikke kan (?) brukes med HDCP og som ssv. ikke er støttet av noen HTPC app. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå