Suicid3 Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hei, jeg har et problem. Når jeg skal f.eks på sider som kanskje ikke browseren min ikke leser helt skikkelig så kobler den meg av internett! Dette er skikkelig irriterende siden jeg ikke klarer å komme meg på internett før 4-5 minutter har gått. Og ikke nok med det - når dette skjer får jeg naturligvis ny ip, men det som også skjer er at maskinen min får tildelt et nytt maskin nummer av routeren (vet ikke om det er routeren som gjør dette). Og da må jeg ordne til alt med portene på nytt i router configen. F.eks hvis maskinen min var maskin nr. 192.168.1.33 , så etter en slik disconnect så er maskinen min nr. 192.168.1.34 . Noen måte å fikse dette på (trenger nødvendigvis ikke å fikse avkoblingen av internett men det med nytt maskin nummer må fixes. Jeg har forresten dette: Telenor ADSL 704128 (ikke online) ZyXel prestige 300 series router (oppdatert firmware er installert) Windows XP Professional Edition Plz hjelp Lenke til kommentar
ArneMoe Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Da er nettverkskortet konfigurert slik at den mottar automatisk IP av routeren. For å endre på det 1. Velg nettverkstilkoblinger på kontrollpanelet 2. Velg den koblingen som er til nettverkskortet og klikk egenskaper. 3. Velg TCP/IP og klikk egenskaper. 4. Legg inn en fast IP adresse til din maskin. Husk å legg inn nettverksmaske 255.255.255.0 Mulig at du må slå av DHCP på ruteren også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå