aok Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 hei tar utgangspunkt i denne tutorialen: http://backingwinds.blogspot.com/2006/10/h...hdr-images.html Der står det at man under redigering skal gå på: File - Automate - 'Merge to HDR' Jeg har komt så langt at jeg har fått åpnet tre bilder i rawformat med samme fargetoner og ulik eksponering.. Men når jeg da går på File, er valget Automate grått og kan ikke velges.. Er det noe jeg kan ha gjort galt? Har elements denne muligheten? (tutorialen er for CS2) Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Jeg googlet Adobe Elements HDR, noe som tok meg sikkert ikke mer enn 2% av tiden du brukte på å skrive innlegget... : Some of the features in Photoshop CS2 that are not included in Photoshop Elements 5 are: CMYK and LAB color modes More tools and features that work with high-bit (16-bit and 32-bit) images Combine multiple exposures to create high dynamic range (HDR) images osv osv... Endret 20. juni 2008 av ragamuffin Lenke til kommentar
aok Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 finns det noe plugins som kan ordne dette da? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Det stemmer at Photoshop Elements ikke har muligheten til å lage HDR. Den finnes ikke i Elements 6 heller. Det er mulig at det kommer i Elements 7, dog. Jeg vet heller ikke om noen plugins. Har du sett på Photomatix ? Tom Lenke til kommentar
aok Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Får prøve det.. men hadde egentli ikke tenkt å betale 500 i tillegg til elements 'bare' for å lage HDR bilder.. ser photomatix har en plugin også, men den står det er for CS2.. er det sånn at en plugin til photoshop kan være enten til elements, eller til CS ? og at en plugin til CS IKKE kan brukes på Elemnts? Lenke til kommentar
aok Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 forresten.. Kan en gjøre dette for 'hånd' i Elemnts? foreksempel ved å legge layers med det mørkeste nederst og bruke en av lightening modene? finnes det i så fall noen greie tutorials på dette? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Tror du skal jobbe litt for å gjøre det for hånd i Elements. FDRTools har en "Basic" versjon som er gratis, har ikke prøvd det, men FDRTools blir nevnt som et habilt program i bøker om HDR. http://fdrtools.com/front_e.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå