Rivers Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hvor "trege" er skjermer på 5-8ms? Bruker skjerm mest til spill og innimellom til bilderedigering/justering. Og når jeg først holder på med bilder så vil jeg jo gjerne at skjermen skal være så riktig som mulig (innenfor lommebokens grenser). Dette er de teoretiske frameratene jeg har regnet meg fram til ved forskjellig ms'er: 125 fps @ 8 ms, 200 fps @ 5 ms og 500 fps @ 2 ms Sånn sett skulle 8 ms holde bra til spill, men det er vel ikke så enkelt? Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Samsung T240 er et TN panel, men har mulighet for justering av fargetemmperatur og fargebalanse så langt jeg kan se. Hvordan vil den være til bildebehandling? F.eks. sammenlignet med en gammal bilderørmonitor. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hvor "trege" er skjermer på 5-8ms? Bruker skjerm mest til spill og innimellom til bilderedigering/justering. Og når jeg først holder på med bilder så vil jeg jo gjerne at skjermen skal være så riktig som mulig (innenfor lommebokens grenser). Dette er de teoretiske frameratene jeg har regnet meg fram til ved forskjellig ms'er: 125 fps @ 8 ms, 200 fps @ 5 ms og 500 fps @ 2 ms Sånn sett skulle 8 ms holde bra til spill, men det er vel ikke så enkelt? Slik jeg har oppfattet det så er "ms" den tiden ett punkt på skjermen bruker på å forandre seg ifra maks sort til maks hvitt. Men siden det ikke er standarisert så er det veldig stor forskjell ifra produsent til produsent. Mange måler feks ifra 90% sort til 90% hvitt, 75% sort til 75% hvitt osv.. Men skal ikke påstå at jeg føler at jeg er på trygg grunn nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå