storken Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hei godtfolk! Idag skulle jeg på lan til en kompis. Pcen, av stasjonær type, lå i baksetet og falt ned til gulvet under ei nedbremsning, ikke en altfor hard landing, men merkbar vi jeg tro. Når jeg koblet opp pcen igjen og prøvde å starte virka det som den gikk normalt i 0,5 sek før den gikk over til å slå seg av å blinke med lyset i startknappen. Hvis jeg etter dette holdt inne startknappen i 6-7 sekunder startet pcen som normalt, men uten å vise skjermbilde. Vi åpnet pcen og så at skjermkortet hadde hoppet ut av sporet sitt, tok det helt ut og satte det helt inn igjen. Prøvde å starte igjen, og nå boota den som normalt, bare (fortsatt) uten skjermbilde. Jeg gikk så over alle andre kort, rambrikker, kontakter o.l og sørget for at de satt skikkelig. For å forsikre meg om at skjermen var ok ble denne testet på en bærbar, og den fungerte. Jeg prøvde etterhvert med sånn vanlig blå skjermkabel, bruker DVI til vanlig. Ingen av delene vil gi bilde på skjermen. Det kommer ikke piping fra pcen, noe det har gjort før når jeg har hatt feil på den. Pcen er en 2 år gammel "coop pc" med radeon x850xt pe kort ettermontert. Operativsystem er xp. Skjermkortet virker som synderen her, men det får strøm og vifta går, så det er rart at det ikke fungerer. Noen som har noen tips om hvordan jeg skal gå fram for å løse dette problemet? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Test skjermkortet i pcn til kompisen din. Lenke til kommentar
storken Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Test skjermkortet i pcn til kompisen din. Har ikke mulighet til det, han har laptop. Lenke til kommentar
storken Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Har prøvd masse idag, men til ingen nytte. - satte inn et gammelt grafikkort som jeg vet fungerer, fortsatt ikke skjermbilde. - resatte CMOS ved å ta ut batteriet i 1 min og så sette det inn igjen. - tok ut en rambrikke, bare for å prøve, men funka heller ikke det. Det er da nødvendigvis ikke skjermkortet som er feilen her? Trenger tips og innspill til hva jeg skal gjøre videre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå