Gå til innhold

Trenger dette kabinettet vifter?

gotdotnet

Anbefalte innlegg

Hei :thumbup:

Vedlagt er noen bilder av et 10 år (450MHz CPU) gammelt kabinet som jeg har lyst til å putte ny innmat i. Har vurdert en E2200, men vurderer nå sterkt en E8400, og et grafikkort i 8800 serien (eller noe tilsvarende).

Kjølinga i kabinettet som det er i dag er meget fraværende :thumbdown: . Ingen vifter er montert. :no: Hvis jeg skal putte en E8400 inn i kabinettet og et heftig grafikkort, trenger jeg ekstra kjøling? (Vil selfølgelig sette på en kraftig CPU kjøler (ikke stock Intel), men trenger kabinettet vifter i tillegg) ??

post-137985-1213928716_thumb.jpg

post-137985-1213928741_thumb.jpg

post-137985-1213928937_thumb.jpg

post-137985-1213929009_thumb.jpg

post-137985-1213929100_thumb.jpg

post-137985-1213929172_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vist du skal ha side døren på, ja. men uten den så kan det gå..

det beste er om du enkerlt og greit kjøper 1-2 vifter 120mm erlle større og skjerrer hull i side døren så frster du på visftene. da vil det ikke være noe problem tror jeg. men viust det er vifte plasser i kabinettet så fyll de opp. vifter koster ikke mye. 100,- og du har en lydløs vifte som flytter mye luft. du kan ta en titt her. samtlige av disse viftene er på 15db eller mindre.

Lenke til kommentar

Det enkleste for deg er å skaffe deg et nytt kabinett, til en 2-300 kroner. Ting som kan gi deg problemer i et sånt gammelt kabbinett, er foreksempel om ditt nye hovedkort passer.

Typiske ting på den tiden var for hvert firma å ha sin egne standarder for hovedkort, strømforsyning etc. Så for alt du vet passer bare det hovedkortet som står i, og ingen andre. Samme gjelder strømforsyningen.

Nå sier jeg ikke at dette er tilfellet med ditt kabbinett, da det er vanskelig å avgjøre bare med bilder, men jeg anbefaler absolutt å investere i et nytt enkelt kabbinett til et par hundre kroner, da de delene du nevner absolutt trenger mye bedre luftgjennomstrømming enn det der har nå. Å ikke ha dørene på kabbinettet er jo ikke så lurt, mtp. støv og dritt som blir sugd inn.

Her er to billige og kjempegode alternativer.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341224

Litt dyrere;

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354717

Lenke til kommentar

Jeg har et tomt Lian Li kabinett stående her. Kan bruke det i tilfelle dette kabinettet ikke passer for moderne hovedkort.

Er litt nostalgisk av meg kanskje. vil gjerne putte ny innmat i dette kabinettet også, ellers så vil jeg ha en treg datamaskin i huset (hvis jeg da ikke kaster kabinettet på dynga).. Men jeg ønsker å ha en 4 datamaskiner her hjemme. En spillmaskin + 3 maskiner som kan være "servere". Vil gjerne lære meg mere om Windows Server administrajon og da er det en fordel å ha flere datamaskiner, så jeg kan simulere forskjellige scenarioer... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...