Gå til innhold

Server og dataoverføring TCP/UPD

Anbefalte innlegg

Okei, jeg lurer på hvordan (hvis det går ann) jeg kan scripte en veldig enkel server i BAT.

Da tenker jeg noe såå basisk at jeg telneter ip'addressen min og at den responderer med f.eks en setning, eller f.eks kommandolinjen til pc'en jeg telneter.

Og hvordan jeg kan sende ut info via TCP/UDP portene via bat? (er ikke sikker på om jeg har forstått dette rett, men jeg går ut i fra at det er slik jeg tror :p)

Hvis dette ikke går i BAT, hvilke språk vil dette være mulig/lurt å gjøre dette i?

Endret av bluefire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aaaa batch er et utrolig begrenset skript språk. For deg og alle andre som vil bruke batch til alle mulige ting ta å bruk litt tid på å lære dere å programmeringsspråk. Det er noe dere ikke vil angre på. Når det gjelder den serveren så finnes det manger språk man kan bruker.

Du kan jo lære deg C#, det er nok litt overkill for det enkle du skal lage, men da har du mye å vokse i.

Angående det du skal lage så virker! det som om du ikke helt har erfaring med TCP/IP så det du sier virker rart :). Hvis du sier hva du skal lage så blir det enklere å hjelpe deg.

Lykke til

edit: UPD?

Endret av Giddion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...