Gå til innhold

Medie Center Extender: 360 vs ps3


picatta

Anbefalte innlegg

Jeg har ett ønske om å kjøpe meg en spillkonsoll nå, hovedsakelig for å bruke den opp mot min Windows Home Server. Det er derfor viktig for meg at konsollen har mulighet for å spille av filmer i xvid, musikk i mp3 og vise bilder. Har lett litt rundt uten å finne skikkelig svar, har hørt "rykter" om at ps3 støtter xvid i nyere oppdateringer, og at xbox360 ikke kunne være dårlige og har kommet etter.

 

Så, hvilken av disse har mulighet for xvid avspilling?

Endret av picatta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ett ønske om å kjøpe meg en spillkonsoll nå, hovedsakelig for å bruke den opp mot min Windows Home Server. Det er derfor viktig for meg at konsollen har mulighet for å spille av filmer i xvid, musikk i mp3 og vise bilder. Har lett litt rundt uten å finne skikkelig svar, har hørt "rykter" om at ps3 støtter xvid i nyere oppdateringer, og at xbox360 ikke kunne være dårlige og har kommet etter.

 

Så, hvilken av disse har mulighet for xvid avspilling?

 

Veit ikke hvordan det er på PS3, men på 360 er alt du trenger å gjøre å installere WMP11, trykk på "bibliotek" gå til "deling" velg "360" og vips så finner 360 alle DivX/Xvid/MP3/Bilder du har valgt å dele fra din PC. Skrekkelig enkelt

Endret av KEELr
Lenke til kommentar
Er det enkelt å installere XBMC på xbox360?

 

offtopic: har lett så utrolig lenge etter en god MMC for linux, og tror jaggu har jeg har funnet det i XBMC :)

 

Man kan ikke installere XBMC på xbox 360 nei.

Jeg sammenlignet XBOX 1 med XBMC som er den klart beste mediacenter løsningen på markedet i dag; hvis man ser bortifra at XBOX 1 ikke klarer HD materiale.

Lenke til kommentar
Er det enkelt å installere XBMC på xbox360?

 

Når du starter en 360 kommer det opp flere "blad"

Markedplace - Games - Media - System -

Bla til "Media", velg "Videos" så dukker din "PC Navn" opp der, trykk, så dukker Divx/Xvid filmene dine opp. Klikk på den du vil spille av. Som sagt, veldig enkelt.

Jeg satt til og med å så en Cloverfield [2008] Blu-ray VC1 1080p 5.1 WMV- her en dag, det så veldig pent ut :)

 

Kan også legge til at all musikk du har på PC kan spilles av mens du spiller vanlige spill.

Fin funksjon syns nå jeg.

Endret av KEELr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Er det enkelt å installere XBMC på xbox360?

 

Når du starter en 360 kommer det opp flere "blad"

Markedplace - Games - Media - System -

Bla til "Media", velg "Videos" så dukker din "PC Navn" opp der, trykk, så dukker Divx/Xvid filmene dine opp. Klikk på den du vil spille av. Som sagt, veldig enkelt.

Jeg satt til og med å så en Cloverfield [2008] Blu-ray VC1 1080p 5.1 WMV- her en dag, det så veldig pent ut :)

 

Kan også legge til at all musikk du har på PC kan spilles av mens du spiller vanlige spill.

Fin funksjon syns nå jeg.

 

Jeg trenger altså WMPL 11?

Er det konsollen som da spiller av filmen?

Fordi pc'en min takler hdfilmer releativt dårlig ^^

 

Eksplosjoner osv = HAKK HAKK.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Transcode360 hvis du har mange rare filformater. Da kan du til og med spille av image filer av dvder.

 

PS3 kan dog installere Linux.

 

Personlig har jeg begge konsollene og bruker Xbox360 sin mediacenter extender og streamer gjennom Transcode360.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Your console didn't obtain an ip address from your dhcp server.

 

Har åpnet alt av porter.

Oppsettet er slikt:

 

Vegg -> ADSLmodem -> Trådløs Router -> PC

 

PC -> via kabel til 360 (pcen og 360n bruker statisk IP mellom hverandre, mens det strådløse er automatisk.

Jeg har lagt inn WMP 11 og prøver å aktivere deling.

 

Jeg finner "Share my media"-boksen som jeg krysser ut og trykker OK, men da står maskinen og tenker og så hopper den tilbake i boksen hvor jeg just har krysset ut "Share my media." Jeg kan velge OK eller cancel.. trykket på OK 100 ganger uten at det hjelper noe.

 

Hva i all verden kan være galt? :F

 

 

xbox-ps3 :

 

Er det pc'en som behandler filmen og streamer over da?

Jeg vil helst ha noe som gjør at 360'n kan behandle filmen, pc'en suger.

Lenke til kommentar
Jeg trenger altså WMPL 11?

Er det konsollen som da spiller av filmen?

Fordi pc'en min takler hdfilmer releativt dårlig ^^

 

Eksplosjoner osv = HAKK HAKK.

Yup, Windows Media Player 11.

Er vel PC'n som gjør jobben trur jeg, nå er ikke jeg noen sånn tech ekspert men regner med det.

Men slike store HDRip-WMV filer kan man også brenne ut på DVD plate å spille av rett i 360'n.

Grafikk messig, er det noe forskjell på xbox Elite og Arcade?

Har Arcade HDMI og mulighet for xvid? Blir så forvirra av alle disse xbox 360 og ps3 versjonene ass... Savner tia da valget kun var mellom N64 og ps :)

Ingen forskjell på Elite & Arcade annet enn harddisk og farge. Arcade er hvit og har minnekort, Elite er svart og har 120Gb harddisk.

Jeg anbefaler en 360Pro med 20Gb harddisk om du har planer om å gå online med konsollen. Masse spill demoer osv som kan lastes ned.

Lenke til kommentar
Jeg har ett ønske om å kjøpe meg en spillkonsoll nå, hovedsakelig for å bruke den opp mot min Windows Home Server. Det er derfor viktig for meg at konsollen har mulighet for å spille av filmer i xvid, musikk i mp3 og vise bilder. Har lett litt rundt uten å finne skikkelig svar, har hørt "rykter" om at ps3 støtter xvid i nyere oppdateringer, og at xbox360 ikke kunne være dårlige og har kommet etter.

 

Så, hvilken av disse har mulighet for xvid avspilling?

 

Veit ikke hvordan det er på PS3, men på 360 er alt du trenger å gjøre å installere WMP11, trykk på "bibliotek" gå til "deling" velg "360" og vips så finner 360 alle DivX/Xvid/MP3/Bilder du har valgt å dele fra din PC. Skrekkelig enkelt

Akkurat slik det er på ps3en også ;)

Lenke til kommentar
Er det pc'en som behandler filmen og streamer over da?

Jeg vil helst ha noe som gjør at 360'n kan behandle filmen, pc'en suger.

 

Kan du ikke bare hive filmene over på disken i 360en via nettverket da, også bare spille filmene direkte fra 360en så slipper pcen å gjøre noe..

 

Dette funker hvertfall fett på ps3en, når jeg skal se hd filmer på 10-15gb sliter pcen min med å streame så da laster jeg det heller over på ps3 disken..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...