Gå til innhold

Når jeg snakker på MSN/VT feks hører folk ikke meg, bare dem selv og musikken jeg hører på.

Anbefalte innlegg

Jeg snakker veldig mye på Skype og VT, men plutselig funket de ikke å snakke noe mer, fordi folk kunne ikke høre meg bare de som sjedde på PC'en min( er ikke den beste til å forklare sånt :p)

Jeg har prøvd de meste på Volum kontroll men ingenting ser till å funke.

og viss jeg går inpå Kontrollpanel---> lyder og lydenheter---> stemme står de Realtek AC97 audio både på stemmeavspilling og stemmeinnstilling, og de går ikke an å velge noe annet.

Viss jeg kobler ut Mikrofoen funker de heller ikke, sjer akkurat de samme, og viss jeg kobler både ut høytalerene og mikrofonen er de fremdeles de samme.

Noen tips?:)

Mvh Sindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså de plutselig fikk høre lydene fra maskinen din? Altså samme lyden som kommer ut av høyttalerne altså?

I så fall er det Stereo miks opptak som er valgt, dette kan være litt problemaktig å få bort i enkelte tilfeller.

Har du noe Realtek audio kontrollpanel som fulgte med driverne dine?

Hvis ikke så er oppskriften slik: Windows volumkontroll -> Innstillinger (Options, har engelsk Windows selv) -> Egenskaper (Properties)

I lydenhet den øverste rullegardin menyen velger du en input enhet med Realtek i navnet.

Deretter klikker du OK

Nå må du sjekke hva som er mutet eller hva som er valgt og hva som er ikke.

Mic skal være valgt eller ikke ha mute på seg, mens stereo miks skal holde kjeft for å si det slik.

Ellers må du også være obs på programmet du bruker, noen kan huske innstillingene og slå dem tilbake så da må du forandre det inne i programmet slik at det blir riktig der også.

Sist men ikke minst, har du Realtek sitt kontrollpanel, kan du ta ett skjermbildet med Printscreen til meg så jeg får se hvordan det ser ut?

Om det er det samme som jeg har så har jeg en løsning for den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...