Gå til innhold

en ny 'hvem er best' - Canon PowerShot A40 vs A60

Anbefalte innlegg

Når jeg kikker på komplett.no ser jeg at det er liksom 25kr forskjell på A40 og 60...

Er det noen store forskjeller der?? Synes A40 er penere, mer rent design på en måte. Men hva anbefales? Ser ikke store forskjellen på kameraene utenom at det er hhv 8 og 16MB RAM som følger med.

mvh EyeLid (jaaaaadaaaa, en ny småmasete n00b når det ang digicams)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ser jeg på A70. 2 mpix blir litt i minste laget. Men slik jeg har forstått det er det kun oppløsning og at A70 har VGA-video som skiller den fra A60. Og følgende viktige poenger skiller dem fra A40:

De er mindre

A70/A60 har bedre autofokus, samt manuell fokus

De er utstyrt med DIGIC-prosessoren fra Canon

A70/A60 har hjelpelampe for autofokus i dårlige lysforhold

A70/A60 har mye bedre mulighet for full manuell betjening av kameraet, dvs lukker- og blenderprioritet, ren manuell (du setter både lukker og blender), hvitbalanse og fokus.

Tester av av A70 kan du finne her:

http://www.dcresource.com/reviews/canon/po...iew/index.shtml

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70.html

Lenke til kommentar
"hvilket kamera er best", skrives det.

"Er det noen store forskjeller der??", skrives det. Leste du posten i det hele tatt? Jeg ser meg ikke som rette person til å dømme i denne saken. Jeg har jo hverken prøvd A40 eller A60. Men jeg har lest en del om A70/A60 (disse er meget like). Og når folk spør om kameraer ser jeg ingen grunn til ikke å svare, men det er kanskje måten du yter hjelp på?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

men vil ikke et A40 holde til å ta enkle bilder av biler etc til å legge ut på nettet? Er jo ikke akkurat snakk om veldig proff fotografering jeg skal drive med.

til web duger jo 1.3MPix for den saks skyld...

Lenke til kommentar

vel nå har eg ikkje hat a40,men eg snakka med ein bekjent og fatern hans hadde a40,han sa det ikkje var så bra klaga på mye rart,husker ikkje i farten hva som var så bra,han hadde hverfall bestilt seg eit a70 og når han såg på kamera mit (hadde da ikkje fåt sit enda) blei han veldig imponert

han som sa det her har og eit "analogt" speil refleks kamera så tror han veit hva eg snakker om,er jo nye tekonlogi i a70 og så tror nok det er bedre :) og siden a70/60 er så like er nok a60 best ;)

Lenke til kommentar

Ja det skjønner jeg jo...

Men for å omformulere det litt da;

Har jeg bruk for å gi 500kr mer for et nesten tilsvarende kamera?

Trenger et greit kamera, (synes 1.3MP duger til web egentlig) så 2MP burde jo holde. Det er meningen å ta bilder av biler etc, ikke akkurat det vanskligste objektet å få med seg.

Tenker heller på å skaffe meg et bra kamera senere, når 3 og 4 MP koster litt mindre. Har bare behov for et OK kamera innen 31 Mai.

A40 er jo kanskje litt i største laget, men jeg har aldri likt knøttsmå kamera uansett. Så lenge det er 3x zoom i tillegg til Canons ganske fine optikk burde jo dette være midt i blinken?

Sett på forskjellige gamle tester, at bl.a. himmelen med skyer ser ut som et H#¤%#¤, men som sagt, er enkle objekter jeg skal ta bilder av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...