Gå til innhold

Hjelp med oppgradering av svigermors PC (Haster)

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere svigermors PC fra 266MHz. Jeg er redd den vil si pang en dag og da får hun ikke bilder/video av barnebarn. Jeg må bestille varene fort så jeg får dem med meg. Kan noen si om de ser noe som ikke passer i sammen? Når det gjelder kabinett så kjøper jeg et der hun bor. Orker ikke å drasse med det. Operativsystem blir Ubuntu eller Debian.

Handlevoga kan du se her

Har tenkt å bestille fra Amentio. De ser ut til å ha alle varene på lager, går det da fort eller kan det enda ta tid?

Er CPUen : INTEL CPU Core 2 Duo E7200 2.53GHz S-775 1066MHz 3MB "Wolfsdale" Boxed (BX80571E7200) uten vifte?

På forhånd takk

PS: PCen skal være så billig som mulig

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er med kjøler og vifte siden det er en "boxed" versjon. OEM-versjonene derimot er kun prosessoren, ikke kjøler eller vifte

266mhz? Som i at maskinen er fra rundt 1996? Isåfall er det sikkert ikke atx-standard i kabinettet engang, og strømforsyningen er for svak og har feil tilkoblinger. Dermed trengs det nytt også

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Det er med kjøler og vifte siden det er en "boxed" versjon. OEM-versjonene derimot er kun prosessoren, ikke kjøler eller vifte

266mhz? Som i at maskinen er fra rundt 1996? Isåfall er det sikkert ikke atx-standard i kabinettet engang, og strømforsyningen er for svak og har feil tilkoblinger. Dermed trengs det nytt også

Glimrende, da slipper jeg å kjøpe CPU kjøler i først omgang.

Det er et ATX kabinett med AT kort. Men skal kjøpe nytt kabinett, men drar ikke 9 kg med meg på fly :)

Har du tips til kabinett? Svigermor bor i utlandet i sydlige strøk så det er gjerne 25-32C halve året... Blir det forresten et problem med skjermkortet? Det er passivt så vidt jeg så.

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Kanskje like greit å bestille en billig maskin fra bruktmarkedet?

Nei, vil ha noe nytt som kan gå en del år. Har kjøpt fra bruktmarked før og man ender opp med å bruke mer penger på dyre reservedeler (gammel hardware er forferdelig dyrt. IDE vs SATA HDD f.eks) enn om man bygde fra scratch :)

Kjøp et kabinett med PSU. Det er jo billig. Du kan knipe inn på HK og CPU (Asus P5K SE og E2xxx).

Var opprinnelig min plan å gå for E2200 og P5K SE men valgte tilslutt 45nm da forskjellen i pris var liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...