Gå til innhold

Tankeeksperiment: Alle land legaliserer narkotika.

Anbefalte innlegg

Først av alt vil jeg vennligst be alle som skal poste i tråden om å lese gjennom dette innlegget før de utbryter ting som: "Skal vi også begynne å legalisere mord nå!?1!?" og "Det finnes mange andre legaliseringstråder på forumet, søk!".

Hva tror dere hadde skjedd hvis verdens land hadde gått sammen om å fjerne forbudet mot narkotika? Sett at dyrking, produksjon, frakt, salg og bruk hadde blitt legalisert, eventuelt regulert statlig. Hadde ikke dette svekket organisert kriminalitet på verdensbasis enormt? Dette hadde også kunnet blitt en ny eksportvare for fattige land. Det hadde samtidig frigjort ressurser som hadde kunnet blitt brukt til å avdekke terrorisme, trafficking og pedofili-nettverk.

Jeg er klar over at det finnes andre legaliseringstråder på forumet, men vil med denne tråden sette mer fokus på de internasjonale effektene av opphevelse av forbudet, kontra de nasjonale og individmessige som de fleste andre trådene fokuserer på. Altså legalisering av narkotika fra et utenrikspolitisk perspektiv. Jeg er interessert i deres innspill rundt dette og å få høre flere perspektiver rundt både de positive og negative aspektene dette kunne ha ført med seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...