Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Feriepenger utbetalt til feil konto

MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Hei

Kommet i en lei knipe. Fikk en mail nå med beskjed om at feriepenger ble kjørt inn på konto nå. Medfølgenede lå lønnslippen. Jeg jobber ikke lenger der og har derfor ikke hatt kontakt med de på nærmere 1/2 år. Så på lønnnslippen at pengene er ført inn på en konto jeg tidligere hadde, men som nå er sagt opp. Har svart på mailen og bedt om at hun ringer meg imorra om hvordan vi løser det hele. Skjønner at dette kan være min skyld, men det falt meg rett og slett ikke inn.

Hvordan fikser jeg dette? Har jeg noen rettigheter? Skal ringe bank og det hele imorra, men greit hvis noen vet noe på dette punktet her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vore i den klemma sjølv då eg trudde eg hadde fått feriepengene og sa opp bankkonten som jobben hadde betalt inn til . Ca 8-9 månader etter fekk eg ein lønnslipp som sa at dei hadde utbetalt til konto ......

Sidan kontoen ikkje fantes lengre blei pengene returnert til arbeidgiver, og når eg tok kontakt med arbeidsgiver overførte dei pengene til ny konto.

Dette var statleg (NTNU) så det kan hende at private gjer det anderledes, men kontoen skal ikkje bli gjennbrukt så veldig fort og banken har rutiner på penger som kommer til sletta kontoer.

Så ta kontakt med arbeidsgiver så vil nok dette problemet bli løyst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...