Speedy501 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Heisan! Sliter med en gammel server jeg har, så jeg kjøpte nytt HK ram cpu og disk Gigabyte P35 m/5 pci slots Intel 3Ghz Duo 2gig ram 8400 skjermkort og Samsung 750GB Disk Serveren har 22 disker !! Det går på 2 ATA133 HPT kontrollere med tilsammen 4 IDE busser SÅ har jeg 2 SATA1640 HPT kontrollere med tilsammen 4 SATA busser Så har jeg 1 SATA1740 HPT kontroller med 4 SATA busser. Hovedkortet har 1 IDE buss og 4 SATA busser Har reinstallert server med 2003 enterprise med R2. Merket at serveren "hang" litt når det var mye IO på disken. Sjekket driveren i diskmanager, og slo på policies for cache og enable advanced performance. Ikke anbefalt uten UPS, som jeg har ;-) Da ble ting bedre..."henget" gav seg, men IO ytelsen er fortsatt altfor lav! Å kopiere 4gb tar ca 10 minutter!! Har ikke prøvd å fjerne alle PCI kortene, for det kan jo være et IRQ problem...... Noen andre innspill eller lignende erfaringer? Speedy (For de som lurte, er det tilsammen ca 10TB i server) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå