chil Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg har fått ei regning av dem som ikke stemmer, prøver og ringe dem opp for og forklare, men ingen tar telefonen.. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Det kommer sikkert til og dumpe ned ei purring i postkassa snart. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg har fått ei regning av dem som ikke stemmer, prøver og ringe dem opp for og forklare, men ingen tar telefonen.. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Det kommer sikkert til og dumpe ned ei purring i postkassa snart. Enkelt - send det skriftlig. Bestrider du en regning, skal den også stoppe opp inntil den er avklart. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Da er det vel smått på tide å be om å få fjernet shg fra prisguiden? Når de ennå ikke har fjernet Pixmania fra prisguiden, så regner jeg med det tar 3-4 år før de i det hele tatt vurderer å fjerne SHG... Dette overrasket meg ikke noe særlig, de få gangene jeg har hatt noe å gjøre med SHG det siste året så har ting gått treeeegt. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Nå er det slutt på webshopen også. Hvordan blir det da med reklamasjoner? Fikk beskjed hos den danske kundesupporten at jeg ikke kunne sende reklamasjonen til de, enda til den lå inne i systemet på den danske siden. Enda verre, hvordan blir det med reklamasjon på harddisker? Da spesifikt Samsung som skriver på siden at all reklamasjon foretas i butikken enheten er kjøpt, er litt irritert her. Får muligens reklamere på Vision Wen min, men harddisken er jeg litt reddere for... Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Nå er det slutt på webshopen også.Hvordan blir det da med reklamasjoner? Fikk beskjed hos den danske kundesupporten at jeg ikke kunne sende reklamasjonen til de, enda til den lå inne i systemet på den danske siden. Enda verre, hvordan blir det med reklamasjon på harddisker? Da spesifikt Samsung som skriver på siden at all reklamasjon foretas i butikken enheten er kjøpt, er litt irritert her. Du har kjøpt harddisken fra en norsk forhandler. SHG rettet seg mot norske kunder, hadde en norsk nettbutikk og sto registrert i Brønnøysundregisteret. Det vil da ikke være noe problem å rette reklamasjonen til Samsung. Dersom de henviser deg til butikken, så er det bare til å si at de er konkurs. Nekter de tar du saken videre til Forbrukerrådet, og dersom de ikke får gjennomslag vil saken ende hos FTU. Her vil du med meget stor sannsynlighet få gjennomslag. SHG har vært en stor aktør på det norske markedet i noen år nå, og de var nesten alltid billigst i prisguiden. Nå merker kanskje folk ulempene ved å handle hos slike aktører. Reklamasjon blir utrolig vanskelig, og nærmest meningsløse med mindre man har kjøpt veldig dyre produkter. Så har du igjen de som har produkter inne til reparasjon som kanskje aldri får se de igjen, og så har man de med utstående penger som kommer laaangt bak i køen bak alle kreditorene (= aldri får se pengene sine igjen). Endret 8. juli 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Albatron Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Og jeg er nok en av dem som er bakerst i køen. Bestilte et Thermaltake Kandalf LCS kabinett av dem i April, men den medfølgende vannpumpen var defekt og lakk ekstremt mye. Måtte derfor returnere det, og har venta i over 3 måneder på noe svar. Siste oppdatering var at de hadde sendt produktet videre til deres forhandler, og dette var 23. Mai.. Har man virkelig ingen rett om de har gått konkurs? Har ikke shg.dk noe ansvar? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Joda, var klar over riskene med å bestille fra en "billig" aktør. Har fått alle tidligere reklamasjoner behandlet uten noe mer styr, og synes egentlig at shg har gjort en god jobb der. Tenkte det samme med harddisken, så jeg får bare sende en mail til Samsung og høre. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Selv om SHG har hatt en norsk avdelding, så er de selvomportør og lageret ligger i Danmark. Samsung vil muligens sette seg på bakbeina og en tur til FTU vil høyst sannsynlig bli utfallet. Jeg håper det ordner seg for kundene som er rammet av dette. PS: Jeg lurer på ikke Amentio brukte SHG som leverandør av varer og håper ikke de blir revet med i dragsuget. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Ved søk på produkter i prisguiden kommer fortsatt SHG opp som butikk. Søk f.eks. på MSI Wind. Denne butikken burde ha vært fjernet av HW for flere dager siden. Sendte HW en mail fra prisguiden, så vi får se om rælet blir borte. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Kanskje folk nå skjønner hvorfor varer gjerne koster mer andre steder? Prisjegerne som kun går etter absolutt laveste pris kan fort gå på en smell her. Uansett, så syntes jeg det er rart at trådstarter ikke tok pengene med en gang når han returnerte kortet. Hadde det bare vært snakk om et par hundre kroner så la gå, men ikke flere tusen? shg prøvde også å få meg til å godta gavekort da jeg sist returnerte en skjerm med angreretten. Jeg fikk løst det, men de brukte to uker på å sende meg pengene... elendig service over hele linjen, men skjønner nå at jeg var heldig som fikk noe som helst! Denne returen var ifjor høst omtrent samtidig som fagforeningen deres streiket... Lenke til kommentar
chil Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 synes ikke det er vits og gi SHG skylden, en konkurs er en konkrus er jo en ærlig sak. sånt skjer, ved og forskuds betale til et AS så invisterer du i selskapet. Er ikke store risikoen. men den er der. Uansett om vi snakker om SHG, eller komplett. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Fikk en skikkelig tankevekker. Bestilte en 40" Samsung LCD hos SHG for rundt 10 mnd siden, men leveringsdatoen ble bare lenger og lenger. Til slutt kansellerte jeg orderen og kjøpte hos AVshop. Heldigvis var bare pengene reservert på konto, så slapp noe tøys der. Ser nå at jeg skal være forsiktige med billigsjapper i framtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå