SveInI91 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg har en bærbar HP Pavilion dv6000. I det siste har jeg opplevd at denne pcen har blitt sykt varm. Temperaturen ved prosessoren ligger mellom 60-70 grader. Dette er vel ikke normalt for en bærbar pc? Annen info om pcen: Intel Centrino Duo 1.60GHz Nvidia Geforce Go 7400 1GB ram XP Om dette ikke er normalt, er det noe jeg kan gjøre for å senke temperaturen? Vurderer å kjøpe en slik http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=16988289 Takker for svar... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ikke unormalt det der for en laptop. Men det kan allikevel være en del støv i pcen. Det fjernes ved å bruke trykkluft på boks. Lenke til kommentar
SveInI91 Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Ok. Men hvor blåser jeg det inn? Er litt grønn når det gjelder bærbar>.< Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Du må bare prøve å bruke åpningene på den bærbare å prøve å blåse mest mulig ut. Det beste er selvsagt å skru den opp, men det er en litt mer omfattende operasjon. Men det er ikke noe for hvem som helst, og garantien vil også ryke. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg har en bærbar HP Pavilion dv6000.I det siste har jeg opplevd at denne pcen har blitt sykt varm. Temperaturen ved prosessoren ligger mellom 60-70 grader. Dette er vel ikke normalt for en bærbar pc? Annen info om pcen: Intel Centrino Duo 1.60GHz Nvidia Geforce Go 7400 1GB ram XP Om dette ikke er normalt, er det noe jeg kan gjøre for å senke temperaturen? Vurderer å kjøpe en slik http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=16988289 Takker for svar... Det hørtes mye ut for en såpass liten prosessor. Går viften(e) som normalt? Å oppdage at du har tatt av dekselet er tilnærmet umulig så lenge du er forsiktig og anbefales for å faktisk få støv ut, ikke bare blåse det rundt i maskinen. Trykkluft er et must. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Det der er ikke mye for å være i en laptop. I en stasjonær derimot ville det være høyt. Laptopen skal også ha sikkerhetsfunksjoner som slår maskinen av før kritiske temperaturer nås. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå