aklla Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg trener for tiden minst 2 ganger i uken, stort sett bare styrke. trener ganske hardt når jeg trener, men tror ikke det skal ha noe å si. de 2-3 siste ukene har jeg blitt støl i ryggen uansett hva jeg har trent, jeg har med en trener hver gang som veileder å slikt når det trengs og sørger for at jeg holder trenings-opplegget. treneren min skjønner ikke hvorfor jeg blir støl i ryggen, ikke skjønner jeg det selv heller. noen som har forslag til hva som skjer med ryggen? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) "Støl-støl" eller "Vondt-søl"? Hva slags type er denne trener? Vet han hva han driver med? Hvordan ser prgorammet ut? Hvis du bare opplever å bli naturlig støl, er det kanskje fordi du trener relativt sjeldent (eller kanskje du nettopp har begynt?), og kroppen trenger tid på å venne seg til hva som skjer. Hvis du har vondt skyldes det mest sannsynlig at du gjør noe feil. Edit. Hvor i ryggen er du støl? Er det kun ryggen, ingen andre steder? Endret 19. juni 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) er "støl-støl" i hele ryggen, men spesiellt i korsryggen og mellom skulderbladene blir litt støl i de muskel-gruppene jeg trener også, men så kjører jeg meg stort sett nesten helt ut når jeg driver på også. har trent litt fra og til siden nyttår, hadde ca 1 mnd pause og så startet jeg å trene fast 2 ganger i uka. har ikke noe direkte fast program, men er stort sett "standard" saker, som 21, benkpress, brystpress i Smith-maskine, skråbenk, diverse saker med frivekter, osv. fyren skal vite hva han driver med, han har en plan for hver time, men det er stor variasjon i øvelsene, også på samme muskel-gruppe... Endret 19. juni 2008 av aklla Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Støl-støl er normalt, og kan ikke gjøres noe med. Men jeg finner det svært rart at du ikke har et fast opplegg du følger. Variasjon er vel og bra det, men ikke fra trening til trening. Hva med progresjonsmodellen? Har han/dere i det hele tatt vært inne på noe som helst der? Og bare det at han peiler deg inn på smith-maskinen sier vel sitt om hvor "mye" han faktisk kan. Mitt råd er at du finner deg et skikkelig program istedet. Ta en runde med RYP (tn.no), eller 5x5 fra stronglifts.com, og dropp denne såkalte "treneren". Faktum er at man trenger INGENTING for å bli stemplet som personlig trener nå til dags. Et par halvtimes helgekurs holder i tydeligvis i lange baner. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 "treneren" er bare en fyr som har trent i en del år tidligere og startet opp igjen. han er med og veileder samtidig som ha trener selv. har bare tatt smith-maskinen ett par ganger siden vi startet å trene for ca 5-6 uker siden, og da har vi tatt bryst med frivekter eller lignende tidligere i økten. vet at det er normalt å bli støl, men trente bryst og armer i går, og alikevel er jeg støl i ryggen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå