Arrtoo87 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Hei. jeg har til nå et system som er som følger. P4: 2.8 ghz klokka til 3.2 ghz da denne prossesoren virker å være mer stabil ved dette nivået minne: 1024 mb twinmos(ikke særlig bra) men har funka i 5 år. hovedkort: Abit is-7 skjermkort: 9800 pro hdd: 450 gb (2 disker). Jeg bruker windows vista og har xp i tillegg på boot meny, men det blir svært lite brukt. jeg har fått vista til å fungere faktisk overraskende bra med dette oppsettet. men siden maskinvaren har følt tidens tann er det på tide med en oppgradering. Jeg skal spille av hd materiale, og bruke den til musikk og småtteri. spilling skjer en sjelden gang og da er jeg ikke veldig kravstor på grafikken(selvfølgelig er det jo morro med fet grafikk, men jeg gidder ikke betale skjorta for noe jeg bruker maks 30 timer i året) Jeg har satt opp følgende oppsett: ABIT IP35-E, P35, Socket-775 Intel Core™ 2 Duo E8400 Kingston ValueR. DDR2 PC5300 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2 Sapphire Radeon HD 2600 XT 256MB GDDR3, PCI-Express,"Ultimate Edition", Passive (8600/8800/9600 o.l er jeg også interessert i, greier ikke å bestemme meg på ati eller nvidia, vet nvidia er best for spill, men er ikke egentlig det jeg er ute etter) Sorry for at det ikke er link på de, men jeg skjønnte ikke åssen jeg sku gjøre det:P Jeg har et lian li kabinett med nok vifter så det er ikke noe problem. Også lurer jeg litt på en ny harddisk. blir enten: en seagate ca 500-750 gb eller tilsvarende merke. eller så lurte jeg litt på en sånn SSD disk med 0.01 ms responstid, noen som vet om data'en vil bli mye raskere ved bruk med en sånn en, eller f.eks. en 10k runder Raptor disk?? Budsjettet ligger på ca 3000 til 4000, hvis dere har forslag til billigere oppsett er det også bra! Blir jo selvfølgeli over budsjett med ssd disk. Takker for svar og innspill, gjerne helt nytt oppsett om dere mener det er bedre. Den skal spille film(DVD, HD materiale, alt av formater smooth) og gjerne funke til spill i noen få år:) Endret 20. juni 2008 av Arrtoo87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå