Gå til innhold

Maskinen låser seg!

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt dette problemet LENGE! men har nå byttet ut ALLE komponentene i masinen unntatt hovedkortet! trodde først det var prosessor, men nei, kjøpte ny, problemet vedvarte, gjorde det samme med ram, dvd spiller, idekabler, skjermkort, diskettstasjon!! til og med strømkabel! Eneste som er igjen er et hovedkort med litt gammel BIOS og kanskje noen få hakk etter kjøleviftemontering. Men dette problemet har som sagt vedvart LENGE! noen som har noen gode råd og komme med? forskjellige program å teste med? hardwarefeil! kom med det!!!

Mvh Kjell Ronny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde hovedkortet mitt våre øydelagt, hadde ikkje maskina fungert heller! Når eg sa ALT unnateke hovedkort, rekna eg med ALT unnateke hovedkort! ikkje ALT unnateke hovedkort og straumførsyning. Dessuten vekse ikkje hovedkort på trær, så er litt vanskelig og skaffa "testkomponent". Andre gode råd?

Vedvarande sint Kjell Ronny hehe

WSC Kjell Ronny

Lenke til kommentar

Hjelp meg NÅ :) hehe

Om det ikke var god nok forklaring, har jeg også tilkoblet:

-Keytronic tastatur

-ALPHA Kjøleribbe med ?papst? 80mm vifte

-(Bruker) Arctic Silver II Kjølepasta

-HP Deskjet 845C Skriver

-Bearp@w 1200CU Plus Av Merke Mustek Scanner

-Web Cam Pro Webcamera

-Trust Family 500 Digitalkamera

-TrustMaster Formula Sprint Ratt m. Pedaler

-Integrert Lydkort i egen PCI slot på hovedkortet

-Kjører en ekstra APACER 128 MB PC2100 CL2.5 (tilsammen 3 nå) (DDR)

(Klokkehastighet på hovedkort 266 Mhz) (en rambrikke max 266 Mhz og de to andre max 333 Mhz) (Har og prøvd BARE med de to nye Twinmos Rambrikkene, men problemet vedvarer fortsatt)

Har prøvt med OS:

-Windows Millennium

-Windows 2000 Pro Engelsk

-Windows 2000 Pro Norsk

Byttetbytter regelmessigt drivere på de fleste komponenter!

BIOS innstillingene har ALLTID stått på "DEFAULT" Spenningen ser fin ut og samme gjør prosessorhastigheten, samt Ramhastigheten!

Temperatur Prosessor, IDLE - 42 grader Celsius

Belastet, MAX 50 grader!

Om jeg ikke har gitt dere inntrykk av at de meste er uprøvt, så samle sammen noen skrukkete råd oppi hodene deres og skriv til meg :) Jeg prøver det meste! Er ganske lei nå! har hatt store forhåpninger til hver gang jeg har bytt til ny komponent, men neida, maskinen låser seg og restarter mitt i spill!!! hmmm...

NB: Ingen blåskjermer, eller feilmeldinger nå, men var før jeg byttet ram, men det er nå borte.

TRY ME

Mvh Kjell Ronny

Lenke til kommentar

Vart Det for mye på en gang gutter og jenter? :) er ikke ofte en post stopper midt i problemet!

Og NEI, er ikke ny med bruk av datamaskiner... har bygget 4 fra før, brukt både win95, win98 + 2 edition, win millennium, win2kpro eng og norsk.

Første maskin var pentium 60 Mhz! Slå den farten dere hehe

Dere får ikke lov og klage på for lite opplysninger rundt problemet! Men om det er noe dere lurer på mer så skriv. Jeg har tenkt å finne ut av dette f...... problemet! kom med lignende erfaringer og mulige løsninger, så skal jeg takke dere opp i himmelen om det fungerer fint i ettertid :)

Takker på forhånd!

Mvh Kjell Ronny

Lenke til kommentar

Hvor PSU kan være for lite for den CPU'n din? Ville kanskje testet med større PSU.

Selv om PC'n Fungerer kan Hovedkortet ha feil på seg. slik at PC'n restarter.

I hvilke situasjoner restarter PC'n? helt uten videre eller når Hardware belastes ? (leseing fra HD, CD-ROM o.l)

Lenke til kommentar

husker ikke hva PSU var igjen! prosessorspenning?

har prøvt både 1.7V og 1.8V V-Core spenning på prosessor!

begge gikk, merket lite forskjell. Default er det 1.7V, å jumperne står på stilling 1.7V, men likevel kjører den på 1.8V!

En annen ting: hmm 5V spenningen ligger av og til helt nede på 4.7V mens 12V spenningen ligger på 12.3V, store avvik her :(

Maskinen låser seg rett som det er, om jeg gjør noe på datamaskinen eller ikke, helt bingo!

Mens "restarting" skjer som regel i spill, tidlig i spillet eller etter en stund! Alt etter.

Noe mer av interesse?

Takker fortsatt for svar

Mvh Kjell Ronny

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg har noe nytt å tilføre debatten, men tenkte jeg måtte "brife" litt med denne kommentaren din.

Første maskin var pentium 60 Mhz! Slå den farten dere hehe

Den første PCen min var faktisk på 4,77 Mhz (En gammel IBM sak fra begynnelsen av 80-tallet).

Lenke til kommentar

Hadde en 80286 først på noen Mhz først, men den er så gammel at den teller ikke, der var det DOS vet du :)'

Men tilbake til PROBLEMET! nå er det hetl forjevlig! låser seg under hver oppstart når jeg kommer inn i windows!!! :(:evil::evil::evil:

Lenke til kommentar
Hadde en 80286 først på noen Mhz først, men den er så gammel at den teller ikke, der var det DOS vet du :)'

Men tilbake til PROBLEMET! nå er det hetl forjevlig! låser seg under hver oppstart når jeg kommer inn i windows!!! :(:evil:  :evil:  :evil:

Vel.. siden du sier at du har byttet alt utenom hovedkortet, hvorfor bytter du ikke det ? Et hovedkort som tilsynelatende virker ok kan godt ha feil, så ja... jeg sier ikke mer :lol:

Lenke til kommentar

Gabriel :)

Idle: 42 C

Belastet: 50 C

Har en harddiskvifte som kjøler godt, og en ekstra vifte som kjøler inn på hovedkort!

Står lenger oppe! så temperatur er ikke problemet.

Har ikke råd til nytt hovedkort enda, så får se, prøve litt! Bytter til Win2K PRO Engelsk og nye chipsettdrivere i kveld, så får vi se!

Keep em coming!

Mvh Kjell-Ronny

Lenke til kommentar
husker ikke hva PSU var igjen! prosessorspenning?

Mens "restarting" skjer som regel i spill, tidlig i spillet eller etter en stund! Alt etter.

Mvh Kjell Ronny

1. PSU = Power Suplay Unit (strømforsyning.

2. At feilen oppstår Tidlig i Spill og når du starter tyngre oppgaver tyder på at PSU er for liten. har hadt det sammeproblemet selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...