freke Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Altså, for å forklare det riktig: Om du er kriminell fortjener du et skudd i skallen. Det gjelder også alle kriminelle handlinger. Drep alle kriminelle Hadde det ikke vert en ide å finne kriminelle litt tidlig i oppveksten? Tar ungen slikkepinne, så er det et skudd i skallen. Rettet opp et avvik i strafferekka di. Rehabilitering er jo som kjent ikke et alternativ. Derfor må ungen få et skudd i skallen, før ungen rekker å vokse opp å gjøre noe mer alvorlig enn å stjele en slikkepinne Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Er forøvrig helt uenig med trådstarter, gjengangskriminelle er enten narkomane med sult, (nye) nordmenn uten jobb, men hvis noen har hatt litt sosialologi på skolen, lærer du at det hele handler om oppvekst, de fleste kriminelle i Norge har hatt veldig dårlige utgangspunkt fra starten av, og man ser det at å gi mulighet til utdannelse istedenfor strengere straffer gir en positiv effekt. Men hvis vi går tilbake til det faktum at det finnes barn i dette landet, som har narkomane foreldre, må vi heller bruke ressurser på bedre sammarbeid mellom foreldre/skole og myndigheter, Hvis man skulker skolen i vidergående og til med ungdomskole er det ikke alltid foreldre får vite om det, skolen må fra tidlig av få foreldre til barn som vanker sammen til å snakke sammen, vite hva barna gjør på fritiden sammen, og ikke minst må foreldre aldri eksludere noen barn fordi de har "dårlige" foreldre, men heller vise dem at noen voksne er til å stole på istedenfor. Eksludering fra sosiale lag, sammen med dårlig oppdragelse og ansvarssvikt er hovedårsaken til kriminalitet, tidlig forebygging hjelper mye mer for samfunnet, det er lettere å forhindre at en blir narkoman istedenfor å bli rusfri. Har sagt mitt ! Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Jævla syking. Du er klar over at statistikken viser at samfunnstraff er mer effektiv enn fengsel!? Poenget med fengsel er ikke at man skal straffe, men skal avvenne de som evt. handler der med kriminell adferd. Slik du viser det skulle jeg gjerne sett deg bak fire murer i en uke. Du hater ikke homofile eller jøder og med det samme? Hater homofile og jøder?Er ikke det litt rasistisk? Er med i SV, og er aktiv med i SU, altså, imot rasisme! Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Fengsel er en dårlig behandlingsmåte i mange tilfeller. Straffenivået er noe jeg ikke kan si så mye om, men jeg er enig i at det må revurderes. Dødstraff er forferdelig og burde ikke skje i det hele tatt. Ellers er skummelt hvor hevnkåte mange her inne er, spesielt når det er snakk om hvor forferdelig disse kriminelle bør ha det. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 teit tråd. du har aldri gjort noe kriminellt, du bare sitter på rommet ditt etter å ha tenkt for første gang på hvorfor det er så mye kriminalitet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Og hva ønsker du å få til med de straffene annet enn å putte masse folk i fengsel i evigheter og gi oss dårligere økonomi. Du vil ha et problem fordi at når f.eks. de som har slått ned noen kommer ut igjen er de mye farligere fordi vi har ikke passet på dem. Jeg ønsker ihvertfall ikke dårligere økonomi og mer krimnalitet. Ønsker du? Trur du det går over økonomien viss nokon galne, fyllikarar som heilt sikkert ikkje har jobb kjem i fengsel? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 for å få midre kriminalitet trenger vi flere og bedre politi Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Vi skal ikke rett og slett ordne fengslene som disse? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 vet ikke om det er nevnt før men hva med å innføre lange dager med straffearbeid? stå å hakke stein hele dagen eller jobbe på et fiskuebruk? fisk har vi nokk av i Norge og istedenfor å hente inn polakker kan vi ha banditter som jobber gratis. god ide? Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Sykt som dere klikker da. Sier bare min egen mening. Jeg synes ikke kriminelle har noe å gjøre i samfunnet. Hva tenker de med? Bli kvitt de. Finner flere andre "normale"folk her ute som kan ta plassen deres. Lenke til kommentar
storken Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Sykt som dere klikker da. Sier bare min egen mening. Jeg synes ikke kriminelle har noe å gjøre i samfunnet. Hva tenker de med? Bli kvitt de. Finner flere andre "normale"folk her ute som kan ta plassen deres. Det er stor forskjell på å si sin egen mening og det å fornærme andre! Det du skriver er ytterst ekstremt. Ta mitt eksempel, jeg har slått ned en fyr før. Ord holdt ikke og han fortsatte å plage søstra mi, tror du politiet involverer seg i en sånn fillesak? Nei, derfor involverte jeg meg og løste problemet. Skulle jeg fått 2 år i fengsel for dette ?! Du, som er 15 år, har hverken perspektiv eller erfaring til å vite hvordan et samfunn og kriminalitet virker. Derfor skal du holde kjeft. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Sykt som dere klikker da. Sier bare min egen mening. Jeg synes ikke kriminelle har noe å gjøre i samfunnet. Hva tenker de med? Bli kvitt de. Finner flere andre "normale"folk her ute som kan ta plassen deres. Det er da ingen som ønsker kriminelle, men det er jo derfor vi må hjelpe dem slik at de ikke begår kriminelle handlinger igjen. Husk at en straffereaksjon skal virke preventivt for person selv som har begått den straffbare handlingen og ikke minst for folket generelt. Har du aldri skjønt at mennesker som begår kriminelle handlinger veldig ofte har store problemer av forskjellige slag? Det er selvsagt også noen som ikke har fnugg av respekt for loven, men jeg synes ikke man bare skal trekke en enkel konklusjon og si at alle kriminelle er onde mennesker, det blir for lettvint. Endret 13. desember 2008 av Saltvann Lenke til kommentar
Oegly Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hva er det dere sutrer for? Strenge straffer har en klart almenpreventiv virkning. Det er derfor det er så mye mindre kriminalitet i USA enn i Norge. Nei, vent litt... Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Grunnen til at folk blir sinte er fordi dei sjølv er galne fyllikarar som slår ned folk, det verste er at dei faktisk syns det er heilt grett. Hadde faktisk ikkje forundra meg om at nokon syns det er heilt grett å knivstikke folk og. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hva er det dere sutrer for? Strenge straffer har en klart almenpreventiv virkning. Det er derfor det er så mye mindre kriminalitet i USA enn i Norge. Nei, vent litt... Vent litt, er det ikkje mange som seie at Noreg er eit fristad for krimminelle Er det ikkje mange som vil sone staffa si i Noreg isted for plassen dei kjem frå? USA er eit stort land der det bur rundt 200 millionar folk, der folk har rett til å bære våpen, der det er kult å vere kriminnel. Kanskje du kan prøve å tenke utanfor boksen og kanskje på grunnen til at det skjer. Lengre strafar er klart og tydleg med på å få ned kriminaliteten. Lenke til kommentar
Oegly Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Psykologisk sett har strenge straffer dårlig almenpreventiv virkning. De som blir slått i hjemmet er de som har størst risiko for å bruke vold som løsning selv. Det kan også gå andre veien, og føre til sosial reservasjon, noe som heller ikke er ønskelig. Det største problemet er kanskje nettopp det at strenge straffer er menneskeskapte, hvilket skaper en mentalitet basert på at hvem som helst bestemmer hva som er rett og galt å gjøre mot andre. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Sykt som dere klikker da. Sier bare min egen mening. Jeg synes ikke kriminelle har noe å gjøre i samfunnet. Hva tenker de med? Bli kvitt de. Finner flere andre "normale"folk her ute som kan ta plassen deres. Tørr minne deg om reglene som gjelder på forumet også, blant annet at ekstreme holdninger er å holde for seg selv når de kan være egnet å provosere utover det som trengs for å få en saklig debatt. Du er på villskogen med dine forslag, og så og si alle forslagene dine innebærer å kaste menneskerettighetene på havet, og ja, jeg kan finne de spesielle rettighetene det er snakk om. I korte trekk; innfører Norge dødstraff eller straffene du ønsker, vil jeg anbefale en hver som gjør noe å flykte til andre land, for de vil ikke kunne sendes til Norge enn så lenge Norge har de straffene du ønsker, og det andre landet har rafisert mennesrettighetene. En annen ting er også de samfunnsmessige kostnadene og ulemper dine forslag bringer med ettersom du selv foreslår død ved en hver kriminell handling, så vil vi i teorien kunne utradere befolkningen om en legger sammen antall handlinger (rundt 20 000 i året, de som dør naturlig og i ulykker m.m., så har jeg en følelse av at dette langt på vei overstiger fødselestallene) Hva er det dere sutrer for? Strenge straffer har en klart almenpreventiv virkning. Det er derfor det er så mye mindre kriminalitet i USA enn i Norge. Nei, vent litt... Vent litt, er det ikkje mange som seie at Noreg er eit fristad for krimminelle Er det ikkje mange som vil sone staffa si i Noreg isted for plassen dei kjem frå? USA er eit stort land der det bur rundt 200 millionar folk, der folk har rett til å bære våpen, der det er kult å vere kriminnel. Kanskje du kan prøve å tenke utanfor boksen og kanskje på grunnen til at det skjer. Lengre strafar er klart og tydleg med på å få ned kriminaliteten. Ehm, hvor har du det fra? Norge fristad; mer sannsynlig at dette er et resultat av at politiet ikke greier å ta de som gjør noe, så om en får politiet på rett kjøl, så får vi det bedre. En annen ting er å utvise en viss mengde sunn skeptisme for media sitt syn på Norge vs kriminalitet, det er ikke alltid så nyansert...jeg har enda å oppleve noe kriminelt utover et lommetyveri. Dog ryddet mobilforsikringen opp i det samme dag, så der forsvant det problemet. Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hva er det dere sutrer for? Strenge straffer har en klart almenpreventiv virkning. Det er derfor det er så mye mindre kriminalitet i USA enn i Norge. Nei, vent litt... Vent litt, er det ikkje mange som seie at Noreg er eit fristad for krimminelle Er det ikkje mange som vil sone staffa si i Noreg isted for plassen dei kjem frå? USA er eit stort land der det bur rundt 200 millionar folk, der folk har rett til å bære våpen, der det er kult å vere kriminnel. Kanskje du kan prøve å tenke utanfor boksen og kanskje på grunnen til at det skjer. Lengre strafar er klart og tydleg med på å få ned kriminaliteten. Uff, femåringer og FrP'ere. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hva er det dere sutrer for? Strenge straffer har en klart almenpreventiv virkning. Det er derfor det er så mye mindre kriminalitet i USA enn i Norge. Nei, vent litt... Vent litt, er det ikkje mange som seie at Noreg er eit fristad for krimminelle Er det ikkje mange som vil sone staffa si i Noreg isted for plassen dei kjem frå? USA er eit stort land der det bur rundt 200 millionar folk, der folk har rett til å bære våpen, der det er kult å vere kriminnel. Kanskje du kan prøve å tenke utanfor boksen og kanskje på grunnen til at det skjer. Lengre strafar er klart og tydleg med på å få ned kriminaliteten. Hvorfor ikke dele kildene med oss også når du først er i gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå