Prusk Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Helt enig med trådstarter, la oss belønne grov kriminalitet med straffer ikke luksusopphold i Norske fengsler. 50 mann på en celle, en gryte med mat på deling pr dag, ingen aviser, ikke internet, ingen advokater, ingen strafferabatt, brev og besøksforbud, det er straff det. Skulle tro at frihetsberøvelsen er straff nok. Det er funksjonen et fengsel har. Ah. Trodde fengsel var noe vi hadde for å torturere lovbrytere.. Endret 20. juni 2008 av Sovehest Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 ang å slå ned noen, så vil ikke dette ha prevantiv virkning i det hele tatt, da folk flest gjør dette i fylla og tenker mindre på konsekvensen av det dem gjør. Desto større grunn til å sperre dem inne spør du meg. Jeg har vært full hundrevis av ganger vil jeg tro, jeg har aldri slått ned noen i fylla. Det er ikke sånn at folk automatisk slår ned noen når de drikker, hvis så er tilfelle så passer de rett og slett ikke ute på gatene blandt normale folk. Avlivning er på sin plass når det gjelder slike folk, akkurat som med hunder som biter uten grunn. Preventivt er det neppe, men vi hindrer at det skjer igjen med en kjapp sprøyte. Problem solved. Da slipper vi også at slike voldsgener blir ført videre. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) sa ikke at folk automatisk slo ned noen i fylla, men at mange har lettere for å gjøre det. ofte er det 2 stk som ikke liker hverandre som kommer sammen i fylla, det kan bli litt knuffing og etterhvert kanskje slåssing, har sett dette en god del ganger Endret 20. juni 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Kan bli litt knuffing og slåssing? Javel, men er det en type oppførsel som vi ønsker i samfunnet? At folk skal rave rundt å slå ned folk de ikke liker? I min verden så løser man problemene sine ved å prate. Jeg slår ikke og finner meg ikke i at villmenn går fritt på gatene, en dag er det kanskje meg de finner ut at de skal knuse trynet på. Jeg nekter å finne meg i denslags. Ustabile psykopater har ikke noe i friluft å gjøre, det er nå min mening. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Kan bli litt knuffing og slåssing? Javel, men er det en type oppførsel som vi ønsker i samfunnet? At folk skal rave rundt å slå ned folk de ikke liker? I min verden så løser man problemene sine ved å prate. Jeg slår ikke og finner meg ikke i at villmenn går fritt på gatene, en dag er det kanskje meg de finner ut at de skal knuse trynet på. Jeg nekter å finne meg i denslags. Ustabile psykopater har ikke noe i friluft å gjøre, det er nå min mening. da er det fint at det ikke er du som bestemmer hva du skal finne deg i heller. synes nå det er bedre å ha noen "villmenn" på byen enn å risikere å bli drept av staten pga små-ting Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Glad du ikke styrer. Men det finnes da land som har mye mer kriminalitet enn norge selv om de har strengere straffer. Så er du så sikker på at super strenge straffer vil gjøre susen? Selv er jeg ikke helt enig, selv om jeg ser kraftig ned på f.eks drap så kommer det an på omstendighetene om man skal sitte livstid i fengsel. Skal heller ikke glemme at mange forandrer seg når de blir eldre. Fortjener ikke de og en nye sjanse for å tilpasse seg til dette firkanta samfunnet? Fengsel fungerer på en måte, men dagens tilbud om oppfølgning er for dårlig. f.eks...Skal ikke mye til før en som sitter inne fortsetter slik som han gjorde før han ble tatt.. Lenke til kommentar
McFly Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Ustabile psykopater har ikke noe i friluft å gjøre, det er nå min mening. Så du ønsker å bures inne? DLFere er jo vel så onde som voldtektsmenn. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Skal heller ikke glemme at mange forandrer seg når de blir eldre. Fortjener ikke de og en nye sjanse for å tilpasse seg til dette firkanta samfunnet? Nei, det synes jeg virkelig ikke. Folk som raver rundt og slår ned folk fortjener faktisk ikke noen ny sjanse i mine øyne, da ALLE forstår at det ikke er en riktig måte å oppføre seg på. Du trenger ikke å være så jævla gammel før du forstår at du ikke skal bruke vold for å løse problemene dine. Det har kanskje noe med dårlig oppdragelse å gjøre? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 fengsel er den største forbryter-skolen som finnes da... ypperlig sted for kriminelle og lære fra andre. hvis man først kommer i fengsel er livet for mange ødelagt, da de sliter med å få jobb når dem kommer ut igjen, enkelt å bruke de triksene man har lært i de årene man har vært i fengsel da, gjenger og slikt dannes også enkelt i fengsel. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 2 år for å slå ned noen? Om noen får seg en på trynet, skal det være fordi det er fortjent. Ikke faen om jeg hadde anmeldt en person som hadde slått meg ned, hvis han hadde grunn til det. Jeg har verken blitt slått eller slått noen før, men tenker sånn som dette likevel. Noen ganger vil jeg bare tilbake til gamle dager der man ikke anmeldte for alt.. Min mening! Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Skal heller ikke glemme at mange forandrer seg når de blir eldre. Fortjener ikke de og en nye sjanse for å tilpasse seg til dette firkanta samfunnet? Nei, det synes jeg virkelig ikke. Folk som raver rundt og slår ned folk fortjener faktisk ikke noen ny sjanse i mine øyne, da ALLE forstår at det ikke er en riktig måte å oppføre seg på. Du trenger ikke å være så jævla gammel før du forstår at du ikke skal bruke vold for å løse problemene dine. Det har kanskje noe med dårlig oppdragelse å gjøre? Så om en fyr hadde tatt på dama mi, å jeg hadde gitt han e saftig ørefik, skulle jeg inn i fengsel å ikke få en ny sjanse? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Så om en fyr hadde tatt på dama mi, å jeg hadde gitt han e saftig ørefik, skulle jeg inn i fengsel å ikke få en ny sjanse? Ja? Holder det ikke å si: "Hei, fingrene fra fatet, hun er faktisk med meg." Og er ikke dama di dame nok til å si fra at hun har type om hun blir klådd på, så er det strengt talt dama di det er noe feil med og ikke fyren som prøver seg. Han har ingen forutsetning for å vite at hun har type om hun ikke sier så. Fatter ikke hva som feiler folk egentlig. Lenke til kommentar
Johari Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Kan bli litt knuffing og slåssing? Javel, men er det en type oppførsel som vi ønsker i samfunnet? At folk skal rave rundt å slå ned folk de ikke liker? I min verden så løser man problemene sine ved å prate. Jeg slår ikke og finner meg ikke i at villmenn går fritt på gatene, en dag er det kanskje meg de finner ut at de skal knuse trynet på. Jeg nekter å finne meg i denslags. Ustabile psykopater har ikke noe i friluft å gjøre, det er nå min mening. Du blir jo like mye psykopat du om du skulle ha stengt folk inne på heltid uten muligheten til å komme ut i friskluft... Jeg synes at mordere burde bli kastet inn i ei glattcelle å råtne! Hvorfor skulle vi måttte drepe folk som dreper folk for å vise at å drepe folk er galt? At å kaste folk i felgsel for de minste ting er etter min mening ikke svaret på noe bedre miljø. Det ville blitt mye værre. Folk som gjør noe alvorlig er det helt klart noe galt med psykisk / mentalt. Rehabilitering er heller tingen. Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hva med folk som kjører for fort (og dermed setter andre i fare)? 10 år eller? Økonomisk kriminalitet, som økonomisk sett vanligvis er langt mer alvorlig enn tyveri? Man bør vel lett få 20 år for en liten skatteunndragelse? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 hvorfor ikke henrette alle på stedet når dem gjør noe galt? da lærer dem nok at dem ikke skal gjøre det igjen... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) hvorfor ikke henrette alle på stedet når dem gjør noe galt?da lærer dem nok at dem ikke skal gjøre det igjen... Det hadde egentlig vært de beste ja. Man skal jo følge loven, så hva er egentlig galt med å avrette de som ikke klarer å følge den? Hvorfor skal vi ta med silkehansker på kjeltringer? Endret 20. juni 2008 av Quayle Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Første gang bør det ikke være så sterke straffer siden dem fleste faktisk lærer av alvoret. Gjengangerene derimot kunne kanskje straffes hardere, for dem viser ikke respekt for loven i det hele tatt Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 hvorfor ikke henrette alle på stedet når dem gjør noe galt?da lærer dem nok at dem ikke skal gjøre det igjen... Det hadde egentlig vært de beste ja. Man skal jo følge loven, så hva er egentlig galt med å avrette de som ikke klarer å følge den? Hvorfor skal vi ta med silkehansker på kjeltringer? tror 100% av norges befolkning over 16 har gjort noe ulovlig... Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 hvorfor ikke henrette alle på stedet når dem gjør noe galt?da lærer dem nok at dem ikke skal gjøre det igjen... Det hadde egentlig vært de beste ja. Man skal jo følge loven, så hva er egentlig galt med å avrette de som ikke klarer å følge den? Hvorfor skal vi ta med silkehansker på kjeltringer? tror 100% av norges befolkning over 16 har gjort noe ulovlig... Da har vi jo mange spreke unge under 16 til å ta over. Ikke noe problem, ikke no problem. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Du har vel fått med deg at strenge straffer ikke virker preventivt? Det er vel bare å ta en titt på resten av verden. Og når fangene kommer ut igjen etter å ha sonet, vil du møte på en som har fått rehabilitering, eller noen som har blitt behandlet dårlig i flere tiår? Det kan også være lurt å ta seg en tur i et norsk fengsel, noe jeg gjorde på vgs gjennom samfunnsfagen. Der snakket vi med fanger, og det var visst ikke så kult å sitte inne på et lite sted, der der man ikke fikk velge hvordan man skulle leve dagen sin. Endret 20. juni 2008 av thrice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå