reichspöbel Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Vel, nå er det vel et fåtall av økonomiske forbrytelser som begås i affekt, og en strengere straff vil dermed ha større effekt. Ellers er det jo også slik at én enkelt økonomisk forbrytelse kan ødelegge ganske mange liv, og de psykiske skadene av disse kan være like ille som fysiske skader som følge av vold. Så jeg er ikke helt enig med deg, men tar forbehold om at det nok finnes enkeltsaker der jeg heller ikke er enig i straffenivået. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvor kan jeg finne statistikker som viser at den faktiske kriminaliteten øker i Norge? Nå er jeg sosialist, og idealistisk sett er jeg kommunist... men den måten sosialistene i regjeringen og byråkratiene forpurrer statistikkene på ved å slenge inn parkeringsbøter og fartsbøter, er rett og slett en taktikk for å vise at kriminaliteten synker. http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...ticle574555.ece Når sannheten blir ubehagelig DET HAR DE SISTE ÅRENE vært en dramatisk økning av antall personer som søker asyl her i landet. I 2002 kom det 17 575 asylsøkere til Norge. Dette er en tidobling på åtte år og fører Norge opp på en annenplass av 37 land i FNs statistikk over antall asylsøkere pr. 1000 innbyggere DET ER ET FAKTUM at kriminalitetsbildet i Norge har forandret seg radikalt i løpet av de siste ti årene. Vi har fått en betydelig internasjonalisering av den grove og alvorlige kriminaliteten ...1994, viser at mens etniske nordmenn var siktet i 80 prosent av sakene, hadde utlendinger (inkludert tidligere utlendinger med norsk statsborgerskap) kun en andel på 20 prosent av sakene. Dette bildet er i dag det motsatte. Hittil i år står sistnevnte kategori for 75 prosent av siktelsene og etniske nordmenn for 25 prosent. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article570027.ece Kripos-sjef Arne Huuse mener at innvandringen til Norge må begrenses for å få kontroll med den økende kriminaliteten. http://findarticles.com/p/articles/mi_hb64...06/ai_n25689110 "Arne Huuse, head of the National Bureau of Crime Investigation, has launched a fierce attack on the country's immigration policies. According to Mr Huuse, Norway needs to restrict immigration in order to stem the rising tide of crime." Man kan fornekte det så mye man vil. Man kan forpurre statistikken. Man kan forsøke å unskylde det. Men asyl og flyktninge- innvandringen ødelegger Oslo og Norge. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal le eller gråte. Konspirasjonsteorier, en manns personlige meninger, og statistikk som viser fordelingen av siktelser er altså alt du klarer å komme opp med. Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvor kan jeg finne statistikker som viser at den faktiske kriminaliteten øker i Norge? Nå er jeg sosialist, og idealistisk sett er jeg kommunist... men den måten sosialistene i regjeringen og byråkratiene forpurrer statistikkene på ved å slenge inn parkeringsbøter og fartsbøter, er rett og slett en taktikk for å vise at kriminaliteten synker. http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...ticle574555.ece Når sannheten blir ubehagelig DET HAR DE SISTE ÅRENE vært en dramatisk økning av antall personer som søker asyl her i landet. I 2002 kom det 17 575 asylsøkere til Norge. Dette er en tidobling på åtte år og fører Norge opp på en annenplass av 37 land i FNs statistikk over antall asylsøkere pr. 1000 innbyggere DET ER ET FAKTUM at kriminalitetsbildet i Norge har forandret seg radikalt i løpet av de siste ti årene. Vi har fått en betydelig internasjonalisering av den grove og alvorlige kriminaliteten ...1994, viser at mens etniske nordmenn var siktet i 80 prosent av sakene, hadde utlendinger (inkludert tidligere utlendinger med norsk statsborgerskap) kun en andel på 20 prosent av sakene. Dette bildet er i dag det motsatte. Hittil i år står sistnevnte kategori for 75 prosent av siktelsene og etniske nordmenn for 25 prosent. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article570027.ece Kripos-sjef Arne Huuse mener at innvandringen til Norge må begrenses for å få kontroll med den økende kriminaliteten. http://findarticles.com/p/articles/mi_hb64...06/ai_n25689110 "Arne Huuse, head of the National Bureau of Crime Investigation, has launched a fierce attack on the country's immigration policies. According to Mr Huuse, Norway needs to restrict immigration in order to stem the rising tide of crime." Man kan fornekte det så mye man vil. Man kan forpurre statistikken. Man kan forsøke å unskylde det. Men asyl og flyktninge- innvandringen ødelegger Oslo og Norge. At det er større kriminalitet blant innvandrere stemmer nok. Du har imidlertid ikke gravd opp noen statistikk som viser at kriminaliteten generelt øker. Faktisk henviser artiklene kun til en Arne Huuse, som kun påpeker nettopp dette at innvandrere er mer kriminelle. Kanskje har kriminalitetsbildet ENDRET seg, men jeg spurte om kilder på at det har blitt reelt MER kriminalitet. Kanskje har du rett, men ingen av kildene viser med noen som helst overbevisning at dette stemmer. Videre; i denne tråden handler det om hvorvidt strengere straffer fører til mindre kriminalitet, ikke hvorvidt innvandrere er mer kriminelle. Har man grunn til å tro at strengere straffer virker bedre på innvandrere enn på andre? Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal le eller gråte. Konspirasjonsteorier, en manns personlige meninger, og statistikk som viser fordelingen av siktelser er altså alt du klarer å komme opp med. Det er du som her overt sier politiet er rasister og bare sikter utlendinger. Hvem driver med konspirasjonsteorier? Sjekk hva regjeringen sier om kriminalitet. Den synker, sier de. Politiet sier den øker. Oslobyrådet sier kriminalitet i Oslo eksploderer. AP, SV, SP sier den minker, alle de andre (hvertfall de store) at den øker. Leser du tallene ser du at parkeringsbøter og fartsbøter er med på å "gjemme" bort det faktum at noen tusen asylsøkere og flyktninger ifra en håndfull land for noen år siden stod bak over 40% av den grove kriminaliteten i landet. Men for all del, ønsker du å tro at Arne Huuse er en løgner, så er det ingenting jeg kan gjøre med det. Han var jo bare KRIPOS sjef i elleve år, hva vet vel HAN om kriminalitet i Norge? Endret 22. desember 2008 av anonymouse Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Man kan fornekte det så mye man vil. Man kan forpurre statistikken. Man kan forsøke å unskylde det. Men asyl og flyktninge- innvandringen ødelegger Oslo og Norge. Jeg er enig at krimnalitet har økt på grunn av innvandre, men du misbruker statistikk. Det kommer tydlig frem det eneste stedet du brukte statistikk om krimnalitetsøkningen. ...1994, viser at mens etniske nordmenn var siktet i 80 prosent av sakene, hadde utlendinger (inkludert tidligere utlendinger med norsk statsborgerskap) kun en andel på 20 prosent av sakene. Dette bildet er i dag det motsatte. Hittil i år står sistnevnte kategori for 75 prosent av siktelsene og etniske nordmenn for 25 prosent. Dette er bare for narkotikasaker, og det står i artikkelen også. I afrikanske land har narkotika en annen kultur, og dermed er de overrepresentert på denne statistikken, og hvis det blir flere av dem vil det også bli flere kriminelle. Problemet med å finne ordentlig statistikk ser jeg. F.eks. sier SSB dette om ran, noe som 100% sikkert har gått mye opp. Ran 764 819 947 1 133 1 158 933 1 123 984 1 152 1 083 Grunnen til at det ikke har skjedd i statistikken, er fordi folk rett og slett ikke gidder å anmelde det. Jeg har faktisk ikke funnet noe ordentlige kilder. Har noen andre funnet det. Husk på at det ikke kan være anmeldte forbrytelser. Endret 22. desember 2008 av Camlon Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er én persons mening om kriminalitet. Det er riktignok en person med større autoritet enn f.eks. deg, men det er fremdeles én person, og jeg kan ikke se at han støtter det opp med noen god statistikk. Når ikke regjeringen hører på ham, regner jeg med de har en god grunn til det, nemlig at han ikke har grunnlag for å si det han sier. Inntil jeg ser noe annet enn "bevis" basert på personlige erfaringer, forholder jeg meg til de statistikker som IKKE viser at kriminaliteten øker. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Flammekaster: Din statistikk er ikke noe bedre, fordi den tar ikke hensyn til nedgangen i bemanningen i politiet, og hvor mange saker de klarer å gjennomføre. Hvis du ikke har noen god statistikk, er det to muligheter. Krimnaliteten har trolig økt på grunn av ..., eller "jeg vet ikke". Å si at krimnaliteten har sunket ved å se på gal statisikk blir bare feil. Forstår ikke hvordan det med at det er en persons mening, har noe med innlegget mitt å gjøre. Endret 22. desember 2008 av Camlon Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Når ikke regjeringen hører på ham, regner jeg med de har en god grunn til det Kanskje at det er de som har sent oss ned elven, for å bli best i FN-klassen? Problemet her er at ekstremistene nekter å innse fakta. Ekstremistene blir i dette tilfellet venstresiden, som neppe vil ta ansvar for det som i høy grad er deres feil, at de ukritisk ønsker å ta imot folk som enten er organiserte kriminelle, eller totalt ukompatible med vårt samfunn og kultur. Dette har ingenting med hudfarge å gjøre. Det har å gjøre med kulturkollisjon. Du kan ta tigre ut av jungelen osv. men du kan ikke alltid ta jungelen ut av tigeren. Å benekte at muslimene og østeuropeerne er grovt overrepresentert i kriminalstatistikken er ikke bare blank og farlig løgn, det er på grensen til forræderi mot det norske folk og alle som skades hver gang disse begår grov kriminalitet, og det er hver eneste dag. Personlig har jeg ikke tenkt å bli offer, fordi en gjeng idealister tror at de kan redde Afrika ved å flytte alle afrikanerne til Europa. Det de ikke forstår er at Afrika forblir Afrika... og at Europa etterhvert blir mer likt Afrika, og ikke omvendt. Det er lettere å dra et samfunn ned, enn å bygge ett opp. Dette er ikke vanskeligere enn å google f.eks "økning vold". Endret 22. desember 2008 av anonymouse Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Dette er ikke vanskeligere enn å google f.eks "økning vold". Nei, det er det ikke. Jeg gjorde det og detet var resultatene. Palestinakomiteen i Norge - Palestinere på Vestbredden utsettes urelevant Sterk økning i grov vold - bt.no Mangler kilder Volden øker i Vest-Finnmark - finnmarkdagblad.no Mangler kilder Økte skjenketider gir mer vold Urelevant Økt vold mot afghanske kvinner - Nyheter - Utenriks - Aftenposten.no Urelevant Økning i vold og trusler - NRK Trøndelag - NRK Nyheter Mangler kilder Alkohol og vold: Klarer ikke byrådet å lese statistikk? Endelig noen kilder, men urelevant Volden øker i<br/> utkanten av sentrum : Dagsavisen kilder? Vold, levekårsundersøkelse urelevant Pokker i vold tull Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er du som her overt sier politiet er rasister og bare sikter utlendinger. Hvem driver med konspirasjonsteorier? Nei, jeg har ikke nevnt noe om hva jeg tror årsaken er, og det er umulig å synse om det. Statistikken du tar frem er totalt irrelevant. Sjekk hva regjeringen sier om kriminalitet. Den synker, sier de. Politiet sier den øker. Oslobyrådet sier kriminalitet i Oslo eksploderer. AP, SV, SP sier den minker, alle de andre (hvertfall de store) at den øker. Leser du tallene ser du at parkeringsbøter og fartsbøter er med på å "gjemme" bort det faktum at noen tusen asylsøkere og flyktninger ifra en håndfull land for noen år siden stod bak over 40% av den grove kriminaliteten i landet. Når det er såpass mye uenighet om hvorvidt kriminaliteten går opp eller ned, tolker jeg det som at det er langt fra entydig. Det forundrer meg ikke at kriminaliteten har gått opp, men det er allikevel milevis unna din bastante påstand om at "kriminaliteten i Norge og Nord-Europa vokser raskere enn noe annet sted i verden som ikke er rammet av krig". Med andre ord farer du enda en gang med blank løgn. Men for all del, ønsker du å tro at Arne Huuse er en løgner, så er det ingenting jeg kan gjøre med det. Han var jo bare KRIPOS sjef i elleve år, hva vet vel HAN om kriminalitet i Norge? Hva som er Arne Huuses motiver aner jeg ikke, men det ville ikke ha overrasket meg om det er fremmedfrykt. Han har kanskje mer troverdighet enn kebabselgeren på grønland, men fortsatt er det kun én person. Det er ikke bare litt rart om denne enorme økningen i kriminalitet, som du syter om, kun har blitt oppdaget av én eneste mann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå