Gå til innhold

Panasonic TH42PZ85..

Gjest medlem-128014

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva trur dere om denne tven?

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent

Takk for svar

Jeg har så vidt sjekket tv-en på Elnor i Oslo, men da var IFC slått på og jeg er ingen fan av interpolering.

Den scorer høyt på de fleste tester så noe dårlig kjøp er det neppe. Primessig ligger den nesten på samme nivå som enkelte forhandlere har på Pioneer's Kuro skjerm så det er noe å tenke på. Selv har jeg sjekket ut en Panasonic PX80 og den var ganske sensitiv når det kom til retention(middlertidig innbrenning), men utover det så var det en meget bra tv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-128014

har nå fått pristilbud på elkjøp.. fikk presset prisen ned til 13000 kr i butikk. Er det en god handel? er tven vært pengene?

Lenke til kommentar
har nå fått pristilbud på elkjøp.. fikk presset prisen ned til 13000 kr i butikk. Er det en god handel? er tven vært pengene?

Jeg kjenner en som jobber på Netshop og de hadde satt PX80 og PZ85 ved siden av hverandre og de ble beskuet i en uke av de ansatte og alle var enige at forskjellel på bildekvalitet var så marginal at ingen ville en gang tenkt tanken på å betale over 5000,- ekstra for PZ85... Det var heller 4 av de ansatte som kjøpte seg PX80 i løpet av den uken så svaret på ditt spørsmål er NEI den er ikke verdt pengene sine da du får en tv med marginale forskjeller nå til 7750,-.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner en som jobber på Netshop og de hadde satt PX80 og PZ85 ved siden av hverandre og de ble beskuet i en uke av de ansatte og alle var enige at forskjellel på bildekvalitet var så marginal at ingen ville en gang tenkt tanken på å betale over 5000,- ekstra for PZ85... Det var heller 4 av de ansatte som kjøpte seg PX80 i løpet av den uken så svaret på ditt spørsmål er NEI den er ikke verdt pengene sine da du får en tv med marginale forskjeller nå til 7750,-.

Slik jeg forstår det så hakker PZ85 langt mindre enn PX80. Jeg har selv tittet en del på PX80 den siste tiden og det er en meget bra tv, men den hakker litt på raske panoreringer. Hvis PZ85 har mykere bevegelser så er det nok et bedre kjøp. Sortnivået på PZ85 skal også være bedre...

En annen sak er jo PZ80 som er den samme tv-en som PZ85 bare med annen design og uten IFC. Hvis du ikke er en kløpper etter interpolering så kan du like gjerne kjøpe den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...