Metou Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 hva er den 5x5 alle snakker om her? se på trening økten min på fredag, var det et ok program? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Vel, du kjører jo split enda, og hva jeg synes om denne type trening i dette tilfellet skrev jeg på forrige side. Som nybegynner vil du klare å øke ukentlig, om ikke daglig, og da mener jeg at split blir mot sin hensikt. Gå på stronglifts.com, SØK og der finner du alt du trenger om 5x5. Endret 21. juni 2008 av contaminated Lenke til kommentar
Metou Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Har trent i 2år så vil ikke se på meg som nybegynner.. de stronglift programmene er jo for nybegynnere som akkurat har startet å trene, og trenger å bli vant til treningen.. jeg derimot har trent i 2 år, altså vant til å push musklene til det ulitmale. Når jeg prøvde stonglift ble jeg ikke engang sliten, ble litt sliten i markløften og støl, men kjente at skuldrene ikke fikk kjørt seg like bra som de pleier. Er det ikke greit at jeg putter inn øvelser på stronglift programmene? ellers blir jo ikke musklene mine slitne, siden jeg er vant til å pusse meg hele tiden. Skal begynne med benkpress, markløft, millitærpress og knebøy, men det må da være greit å legge til en del gode og greie basis øvelser siden jeg er vidrekommene i treninga. Sånn som jeg gjorde på fredagen. neste økt er Bryst og triceps, og mage. Tenkte økten kunne være slik: Benkpress: 5x5 Dumbell Fly Incline: 2x6-8 Dumbell Press Incline: 2x6-8 Dumbell Pullover: 4x6-8 Small benk: 4x6-8 Dips: 3xFailure Triceps Pressdown: 3x6-8 Skull Crusher: 3x6-8 Crunch: 4x10-15 Er ikke dette en bra økt for bryst, triceps og mage? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Kan noen stenge denne tråden snart? Denne fyren skjønner tydeligvis ikke en dritt av det folk forteller ham, og jeg tror ikke at noen av oss orker å få denne tråden trykket til topp gang på gang under Mine Innlegg. Nå har du fått en milliard forslag, og du hører ikke på noen av dem. At du har trent i to år betyr ikke at du erfaren, du er faktisk en nybegynner. Men måten du skriver på får meg til å tro at du ikke kan ha trent i mer enn noen ukers tid. Du blir ikke sliten av et skikkelig 5x5 program, hvor dumt høres det ikke det ut... Dessuten er det ikke meningen at du skal slite deg ut fra dag 1, men begynne et stykke under dine 5rm's, og jobber deg oppover med progresjon, noe du tydeligvis heller _aldri_ tar hensyn til, men som er en av de viktigste faktorene når det gjelder trening. Edit. Og nei, hvis du ikke skjønte det, det er ikke greit å putte inn øvelser i stronglifts 5x5. Det er et nøye gjennomtenkt og balansert program (som er mer enn hva man kan si om måten du trener på), og er altså ikke ment som et "utgangspunkt" for en uerfaren douche til å legge på flere øvelser og ødelegge hele vitsen med programmet. Sorry at jeg er krass, men jeesus, det får være grenser. Lykke til, i guess. Endret 21. juni 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
Metou Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Hehe.. ok, siste melding fra meg da, har sett på to forskjellige stronglift program, vet ikke hvilken du vil anbefale: Workout A Workout B Squat 5x5 Squat 5x5 Bench Press 5x5 Overhead Press 5x5 Barbell Row 5x5 Deadlift 1x5 Dips 3xF Pull-ups/Chin-ups 3xF http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/ dette er et 5x5program tatt rett fra den siden alle sier er så bra... et annet stronglift program er dette: http://www.iform.no/pub/art.php?id=3 den har også andre anbefalt.. nå spør jeg dere for siste gang;) er disse bra programmer? hvilke? har dere noen andre stronglift program å anbefale? Takk igjen. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Iforms program har med noen øvelser som jeg ville styrt unna\endret på, bl.a utfall i smith. Kjør det heller med frivekter, bra core-trening (stabilitet\mage og rygg). Stronglifts er et meget godt program, jeg har ikke kjørt det, men jeg bruker nøyaktig de samme øvelsene når jeg kjører RYP, eneste jeg kunne tenkt meg å se mer på på stronglifts er litt flere sett på mark (selv om du kan øke bra i mark om du kjører dyp bøy og foroverbøyd roing). Tipper du øker sykt mye i bøy med 3 5x5 økter i uka! Om det er alt for lett så fortsett å øke vekta til du kjenner det svir. Teknikken må være 100% først, så kommer kgene! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Du kan f.eks legge opp med 5kg's sprang i progresjonen de første dagene og ukene, hvis det er for lett, og heller gå ned igjen til 2,5 når det begynner å bli verre. (Merk at hvis du allerede tar ca 1.5x din egen kroppsvekt i knebøy, vil også 2,5kgs hopp bli urealistisk). Jo bedre trent du er, jo vanskeligere er det med progresjon, og hopp må derfor gjøres litt sjeldnere. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Trener nå RYP og syns det funker bra for å bygge muskler, er jo enkelt å greit tre dager i uka. Og med denne arbeidsboken så er det jo enkelt å legge opp kostholdet og trenings mengden. Anbefale nu å lese den Ryp pdf'en på tn.no Funke nu for meg, e nu for lat tel å sette opp et system selv. Og blir ikke så fort kjedelig når man hele tiden har økning i vektene. Faktisk veldig motiverende system, siden man tar mere hele tiden. Lenke til kommentar
neoman Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 jeg hadde bedre framgang med 5x5 powerbuilding en stronglift. men ble også mye mye mere sliten av powerbuilding. spiste som en gamp 250 gram protein pr dag. og mye carbo. ja både stronglift og powerbuilding er bra programmer. masse fancy øvelser er ikke nødvendig om du vil bli stor-sterk. du kan få like god fremgang i bryst av å bruke stronglift som bare har dips-benk. som du ville fått om du gjorde hantel flyes, hantel press,skråbenk benk. større treningsvolum er ikke nødvendigvis mere muskelbyggende.men er nok en sjanse for att du vil få mere definerte muskler av masse fancy øvelser, uten att jeg skal si det med sikkerhet. Men som overal tror jeg nok stronglift er ett bedre program i alle fall for styrke, powerbuilding er en blanding av bodybuilding og styrke program. men for all del begge er bra. men om du skal følge powerbuilding seriøst burde du ikke ta det i en periode med mye jobb-skole. sommer ferien er en fin tid. tren tungt og riktig og du vil få fremgang og ikke minst spis mye. som jeg har sagt før baseøvelser= all Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå